تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803149148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داستان دنباله دار منشا گردوغبار از ناکجاآباد/سناریویی که تازگی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: داستان دنباله دار منشا گردوغبار از ناکجاآباد/سناریویی که تازگی ندارد
داستان دنباله دار گردوغبارهایی که راه نفس زمین و ساکنانش را به تنگ آورده چند روزی می شود که دوباره میهمان آسمان کشورمان شده و تا چهارشنبه قصد ترک این دیار را ندارد.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گردوغبار، سناریویی که تازگی ندارد، این روزها دوباره در آسمان کشورمان چنبره انداخته و طبق اظهار نظر کارشناسان مدیریت بحران تا روز چهارشنبه مهمان آسمان کشورمان خواهد بود.
 
دقیقا در زمانی که همه دوستداران و مسئولان محیط زیست استان تهران از رکورد شکنی استمرار هوای پاک وسالم در پایتخت ابراز خوشحالی میکردندد غول بی شاخ و دمی به نام گردوغبار با منشایی از کشور عراق از جای خود برخواسته و مهمان ناخوانده استان های شمال غرب ،تهران وحتی شمال یعنی گیلان شده و غباری بر چهره شهرها گنجاند.


**گردوغبار تا چهارشنبه مهمان آسمان کشور است


امروز 80امین روز از ابتدای سال 1395 است که 77روز آن پاک وسالم برای پایتخت نشینان به ثبت رسیده و سه روز اخیر به دلیل هجوم گردوغبار ناسالم برای گروههای حساس جامعه بوده ،اما گویا این وضعیت هم چنان به قوت خود پابرجا خواهد ماند ،چراکه مهدی رحمتی نژاد رئیس مرکز اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در این باره می گوید: طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی کشورطی امروز(سه شنبه) و فردا (چهارشنبه) با تشکیل متناوب توده گردوخاک بر روی کشور عراق و انتقال آن به کشور ما  برای بخش‌هایی از نیمه غربی کشور، مرکز و تهران پدیده گردوخاک پیش بینی شده که سبب کاهش دید افقی وکیفیت هوا خواهد شد.
 
وی ادامه داد: امروز (سه شنبه ) پدیده گردوغبار دراستان های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم و اصفهان، سمنان و خوزستان سایه انداخته و منجر به کاهش دید افقی وکیفیت هوا خواهد بود.
رئیس مرکز اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص هشدار مدیریت بحران و آماده باش نیروهای این سازمان برای روز چهارشنبه (فردا ) گفت : گردوغبار ،کاهش دید افقی وکیفیت هوا دراستان های آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، همدان، کرمانشاه، ایلام ، خوزستان، لرستان، تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم و سمنان برای روز چهارشنبه پیش بینی شده که در جهت مقابله با خسارات احتمالی نیروهای مدیریت بحران این مناطق در آماده باش کامل قرار دارند.


تادر بر خلاف روال سابق و برای نخستین بار، وقوع پدیده گرد و غبار همزمان با باد جنوبی، منجر بدان شد که توده گرد و غبار شکل گرفته به سمت ایران بر اثر فشار باد جنوبی به سمت شمال غرب کشور تغییر مسیر دهد.


**کشور عراق منشا گردوغبار این روزهای کشور


این بار گردوغبار مسیر حضورش را در کشور به گونه ای تغییر داده بود که با ورود به ایران و عبور از ارتفاعات البرز به استان های شمال غربی و حتی  گیلان ،آذربایجان شرقی و غربی رسید و این استان هارا نیز تحت تاثیر قرار داده است


ضیاالدین شعاعی مدیر ملی مقابله با پدیده گردوغبار در این باره معتقد است: گرد و غباری که این روزها تهران ، برخی از استان های شمال غربی و حتی گیلان را تحت تاثیر قرار داده از کانون خارجی کشورهای سوریه و غرب عراق منشاء گرفته بود.


وی در خصوص استان های درگیر در پدیده گردوغبار و میزان غلظت آن تصریح کرد: در پدیده اخیر شاهد بالاترین میزان غلظت گرد و غبار در استان های آذربایجان غربی و شمال غرب همچون لرستان و شمال ایلام بوده و این پدیده پس از عبور از زاگرس به تهران وارد شده و هوای این استان را ناسالم کرده است.


این مقام مسئول تاکید کرد: از ابتدای امر نیز بارها اعلام شد به دلیل اینکه حدود 90 درصد گرد و غبار ایران ناشی از منشاءهای خارجی است و با توجه به شرایط منطقه، رفع این چالش نیاز به زمان دارد.


این در حالی است که رضا بیانی مدیر کل دفتر مهندسی سازمان جنگل هاو مراتع کشور در تازه ترین یافته های سازمان مذکور براساس پایش روزانه تصاویر ماهواره ای می گوید: 65 درصد از گردوغبارهای کشور منشا داخلی دارند.
 
**سایه شوم جنگ و ناامنی در کنترل گرد وغبار


فعالیت ها و اقدامات ایران در سطح منطقه و بین الملل باعث شکل گیری و تصویب قطعنامه های مختلف بین المللی در خصوص مقابله با پدیده گرد و غبار و آغاز اقدامات جهانی در این حوزه شده ،اما جنگ و ناامنی های کشورهای همسایه چون عراق و سوریه  که بعضا در پیدایش گردوغبار در آسمان کشورمان بی تاثیر نیستند، ایجاد وحدت و همکاری منطقه ای در زمینه کنترل منشاء های گرد و غبار را با مشکل مواجه کرده است.


مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار در این باره می گوید: به رغم شرایط جنگ و ناامنی در منطقه و کشورهای همسایه و بعید بودن ایجاد عزم منطقه ای در کوتاه مدت برای مقابله با این پدیده، ایران همچنان به  تلاش های خود در سطح ملی و بین المللی برای مقابله با پدیده گرد و غبار ادامه خواهد داد.


**خشکسالی و تشدید تداوم گردوغبار


وضعیت خشکسالی و بارش  از مهمترین عوامل موثر در تشدید پدیده گرد و غبار محسوب میشود و با اینکه  اسماعیل کهرم در گفتگو با خبرنگار ما، میزان بارش های اخیر را نجات دهنده  ایران از گرفتاری در گرداب خشکسالی معرفی کرده  اما شعاعی مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار می گوید: متأسفانه به لحاظ بارشی شاهد وضعیت خوبی در ایران و کشورهای همسایه همچون عراق و سوریه نیستیم؛ حتی در ایران برخلاف تصور عامه، بیش از نیمی از کشور حتی متوسط بارش سالانه را نیز دریافت نکرده اند. به گونه ای که در تهران شاهد دریافت مرز متوسط بارش سالانه و در اصفهان شاهد عدم دریافت متوسط بارش سالانه بودیم.


وی گفت: وقوع پدیده گرد و غبار با منشاء خارجی در نیمه خردادماه سالجاری خبر از وضعیت نه چندان مطلوب ما در حوزه گرد و غبار طی سالجاری و فصل پیش رو می دهد.







۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن