تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820480017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول خواستار نوآوري تشكلهاي غيردولتي در امر پيشگيري از اعتياد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول خواستار نوآوري تشكلهاي غيردولتي در امر پيشگيري از اعتياد شد
جانشين دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كرمان خواستار نوآوري و خلاقيت تشكلهاي غيردولتي در امر پيشگيري از اعتياد و درمان معتادين مواد مخدر شد.

رضا كلانتري گفت: انتظار داريم اين تشكلها در سال جاري كه سال نوآوري و شكوفايي است از انجام فعاليتهاي كليشه‌اي گذشته خودداري كنند و به خلاقيت و نوآوري در اين زمينه روي آورند.

وي روز دوشنبه در نشست هم‌انديشي با اعضاي تشكلهاي غيردولتي فعال در امر پيشگيري و درمان اعتياد در استان كرمان با تاكيد بر همكاري و تعامل بين اين تشكلها جلوگيري از موازي كاري را يكي از نتايج اين همكاري برشمرد.

وي اضافه كرد: در صورت همكاري تشكلهاي غيردولتي فعال در زمينه پيشگيري از اعتياد و درمان معتادين با يكديگر، موفق به دريافت اعتبارات بيشتري در اين زمينه خواهند شد.

جانشين دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كرمان با اشاره به اينكه از سال ‪ ۸۳‬تاكنون روند تقاضا براي درمان اعتياد افزايش يافته است علت اين امر را تغيير رويكرد اين شورا بيان كرد.

كلانتري اين تغيير رويكرد را شامل پذيرفتن فرد معتاد به عنوان بيمار و لزوم درمان او ذكر كرد و ايجاد مراكز ‪ DIC(‬گذري) براي نگهداري معتادين را نشانگر اين تغيير رويكرد برشمرد.

وي گفت: با پذيرفتن معتادين در اين مراكز جلوي بسياري از آسيبهاي اجتماعي ناشي از حضور معتادين سرگردان دراجتماع گرفته مي‌شود.

وي ضمن تاكيد بر درمان اعتياد به صورت تخصصي و با استفاده از آخرين يافته‌هاي علمي ، بيان كرد: درمانهاي غيراصولي و غيرعلمي اين ذهنيت را در جامعه بوجود آورده كه اعتياد غيرقابل درمان است.

كلانتري با اشاره به اينكه عزم ملي براي پيشگيري و درمان اعتياد كه سالها به دنبال آن بوديم در حال محقق شدن است، گفت: در اين راه نيازمند همفكري تشكلهاي غيردولتي هستيم.

وي از ايجاد اتاق فكر در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كرمان خبر داد و افزود: اعضاي تشكلهاي غيردولتي مي‌توانند با ارايه شيوه‌هاي نو براي پيشگيري و درمان اعتياد با اين اتاق همكاري كنند.

كلانتري همچنين به اختصاص ساختماني براي تجميع فعاليتهاي تشكلهاي غيردولتي و سازمانهاي مردم نهاد فعال در امر پيشگيري، درمان و كاهش آسيبهاي اجتماعي استان كرمان و تامين ساير امكانات براي آنها اشاره كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا مسوول روابط عمومي و كارشناس فرهنگي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كرمان نيز قدرداني از اين تشكلها را از جمله برنامه‌هاي هفته مبارزه با مواد مخدر برشمرد.

محمدجواد اثني عشري افزود: در اين هفته بيش از ‪ ۳۰‬برنامه فرهنگي، ورزشي، همايش، كارگاه آموزشي، امحاء مواد مخدر، تاتر خياباني و جشن و جنگ شادي اجرا خواهد شد.

پنجم تيرماه روز جهاني مبارزه با مواد مخدر نامگذاري شده است. ك/‪۲‬ ‪۶۵۹/۵۰۷/۶۵۷‬
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن