تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 25 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811243212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهداء خون در استان قزوین ۶.۵ درصد آفزایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرکل انتقال خون استان قزوین:
اهداء خون در استان قزوین ۶.۵ درصد آفزایش یافت

قزوین


شناسهٔ خبر: 3678111 - دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
استانها > قزوین

قزوین- مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: با اهداء خون از سوی ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر در سال گذشته میزان اهداء خون در استان ۶.۵ درصد افزایش یافت. به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین برادران ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل پایگاه انتقال خون قزوین برگزار شذ اظهارداشت: رسانه های گروهی استان در فرهنگ سازی و ترویج اهداء خون تاکنون بسیار فعال عمل کرده اند و اگر شاهد توسعه کارهای خیرخواهانه در این بخش هستیم مدیون رسانه هاست. مدیرکل پایگاه انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: مهمترین رسالت ما تامین خون سالم و مستمر برای نیازمندان و بیماران است و در این راستا با کمک خیرین و اهداء کنندگان توانسته ایم ۱۰۰ درصد فرآورده های خونی را از نظر کمیت و کیفیت تامین کنیم. برادران تصریح کرد: خوشبختانه با نظارت های کامل بهداشتی در دهه اخیر هیچ فرآورده خونی آلوده در کشور مشاهده نشده و هیچ بیماری به علت آلودگی و یا نرسیدن واحد خونی فوت نکرده است که این موفقیت بیانگر اجرای دقیق رسالت پایگاههای انتقال خون در کشور و استان قزوین است.

استان قزوین معین استان تهران در تامین خون/کمبود گروههای خونی منفی در استان وی گفت: قزوین به عنوان معین استان تهران در حال حاضر حدود ۲۵ درصد فرآورده های خونی مورد نیاز استان تهران را تامین می کند و در استان نیز همه نیازهای قزوین را در بیمارستانها و مراکز درمانی تحت پوشش قرار می دهیم. برادران یادآورشد:نیازهای تمامی گروههای خونی استان را تامین می کنیم و دراین راستا فقط با کمبود گروههای خونی منفی روبرو هستیم که امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم این کمبود را نیز جبران کنیم. رشد ۴ درصدی اهداء کنندگان خون در استان برادران از رشد مراجعه کنندگان اهداء خون خبرداد و گفت: در سال گذشته ۴۰ هزار نفر برای اهداء خون مراجعه کردند که از ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر خون گیری صورت گرفت که شاهد رشد ۴ درصدی در مراجعه کنندگان بودیم. وی گفت: خون های غیرقابل استفاده الزاما بیمار نیست بلکه افراد شرایط لازم را ندارند و گاهی خون قابل اهدا نیست و این موضوع امری طبیعی است.

برادران تصریح کرد:در سال گذشته شاهد رشد ۴ درصدی مراجعه کنندگان و ۶.۵ درصدی میزان خون گیری بودیم که در این موفقیت رسانه ها تاثیرگذار بودند. وی اضافه کرد: به دلیل افزایش جمعیت، رشد بیماری ها، بالا رفتن تعداد سوانح و نیازهای خونی هر سال شاهد افزایش تقاضا هستیم که خوشبختانه همراهی خیرین موجب شده این نیازها در داخل استان تامین شود. ۱۶ هزار اهدا کننده مستمر در استان مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآورشد: در استان قزوین تعداد ۱۶ هزار نفر اهداء کننده مستمر هستند که حدود ۵۰ درصد را شامل می شود که در هدف گذاری و چشم انداز خود در سال اینده این میزان باید به ۹۰ درصد افزایش یابد. وی گفت: اهداء کنندگان مستمر افرادی متعهد، خیر، مومن و پایبند اخلاق و احکام دینی هستند و گاهی حتی اعضاء درجه یک آنها نیز از اهداء خونشان مطلع نیستند که این کار خیرخواهانه هر روز بیشتر می شود. برادران اظهارداشت: ۱۹۰۰ نفر از اهداء کنندگان مستمر استان را بانوان تشکیل می دهند که شش درصد افراد است که به دلیل دوری از رفتارها پرخطر این گروه بیشترین خون سالم را دارند.

استفاده از ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد خونی در استان مدیرکل انتقال خون استان قزوین اظهارداشت: در سال گذشته ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد خونی در استان مصرف شد و پس از تامین نیازها تعداد هشت هزار واحد نیز معادل ۲۵ درصد به تهران ارسال شد تا برای بیماران و نیازمندان مورد استفاده پزشکی قرار گیرد. برداران گفت: بیشترین گروه اهداء کننده خون در استان بین سنین ۲۵ تا ۳۵ سال سن دارند و بیشترین اهداء متعلق به آقای مجید بسیطی با ۱۰۰ بار اهدآء است. وی افزود: هزینه استحصال خون برای هر نفر ۱۶۰ هزار تومان است که برای انجام وظیفه خود سالانه به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در سال گذشته دو میلیارد تومان از استان و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از مرکز دریافت کردیم و با صرفه جویی در امور توانستیم خدمات خود را ارائه کنیم. برادران اظهارداشت: با این صرفه جویی میلیاردی گامی عملی در راستای اقتصاد مقاومتی برداشتیم و امسال امیدواریم اعتبارات مورد نیاز ما از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تامین شود. وی تصریح کرد:برای راه اندازی واحد سیار انتقال خون نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار هستیم که امیدواریم مسئولان استانی آنرا تامین کنند تا بتوانیم شهرستانهای استان را زیر پوشش قرار دهیم. برداران تصریح کرد: ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار راه اندازی پایگاه سیار از سوی پایگاه انتقال خون کشور تامین شده و اگر مابقی هزینه ها تامین شود امسال این واحد را راه اندازی می کنیم تا در هر ماه با حضور در یکی از شهرها و مناطق استان نسبت به جمع آوری خون اهدایی اقدام شود.

هشت هزار مراجعه کننده در دو ماهه امسال مدیرکل پایگاه انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: در دو ماهه امسال هشت هزار نفر برای اهداء خون به پایگاه انتقال خون مراجعه کردند که شش هزار نفر موفق به اهدا خون شدند که در این زمینه شاهد رشد ۱۰.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم. وی بیان کرد: بر اساس استانداردها به ازای هر ۱۰۰۰ نفر باید ۲۷ اهداء کننده داشته باشیم که این تعداد در استان ۲۵ نفر است هرچند تمامی نیازهای خود را تامین کرده ایم اما برای رسیدن به میانگین کشوری هم برنامه رزی کرده ایم تا هر سال یک نفر به این تعداد اضافه شود. برادران استفاده از ظرفیت های دستگاههای اجرایی، بسیج، سپاه، ارتش را برای رسیدن به موفقیت در کار ضروری دانست و برتداوم همکاری همه مردم و ادارات تاکید کرد. حجامت غیربهداشتی است   
 
وی انجام حجامت را کاری غیربهداشتی دانست و اظهارداشت: حجامت از کارهای پرخطر و عامل انتقال بیماری هاست به همین دلیل هرگز توصیه نمی شود زیرا هدر دادن خون است و در شرایطی که هر اهداء کننده می تواند جان سه نفر را نجات دهد و از هر سه نفر نیز یک نفر نیازمند خون است بهترین انفاق و کمک به دیگران اهداء بهداشتی و اصولی خون در پایگاههای انتقال خون است.

ماه رمضان آماده دریافت کمک های خونی هستیم برادران با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهارداشت: در نیمه اول ماه رمضان، نیمه دوم شهریور و اسفند ماه با کاهش مراجعه کنندگان اهداء خون مواجهیم لذا انتظار داریم خیرین دراین ایام با مراجعه به پایگاههای انتقال خون نسبت به نجات جان بیماران همت کنند. وی گفت:درشب های قدر سال گذشته ۷۵۶ نفر برای اهداء خون مراجعه کردند و ۶۲۳ نفر موفق به اهدا شدندکه با افزایش ۵۲ درصدی در این زمینه روبرو شدیم. برادران اظهارداشت: در ماه مبارک رمضان پایگاههای انتقال خون در قزوین و تاکستان آماده دریافت خون از مراجعان هستند که در قزوین صبحها از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۳ و شبها از ساعت ۲۰ تا ۲۴.۳۰ و درتاکستان از ساعت ۸ تا ۱۲.۳۰ و ۷ شب تا یک بامداد پایگاهها دایر است.      









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن