تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817227753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نصب دوربین مداربسته دریک مسجد در ایران !


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



نصب دوربین مداربسته دریک مسجد در ایران !
روز نو : مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به سرقت اخیر کاشی های مسجد نصیرالملک شیراز گفت: برای جلوگیری از سرقت های دیگر، تمهیدات لازم برای حفاظت فیزیکی و نصب دوربین مداربسته بر روی این مسجد تاریخی اندیشیده شده است و هم اینک مقدمات اولیه این کار درحال انجام است.
حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: متاسفانه شامگاه شنبه 15 خرداد 95 چهار قطعه کاشی از مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز به سرقت رفت که ما قبل از وقوع این سرقت مکاتباتی با نیروی انتظامی انجام دادیم. 
وی افزود: متاسفانه این مسجد به دوربین مدار بسته مجهز نبوده است اما ما به لحاظ مالی مشکلی برای گذاشتن دوربین در این مکان نداشتیم بلکه نیاز به این مهم را به متولی موقوفه مسجد اعلام کرده بودیم. 
حجت الاسلام موسوی اظهارداشت: مسجد نصیرالملک یک اثر ملی در شهر شیراز است که از لحظه اطلاع از سرقت از این مسجد تاریخی، پیگیری های قانونی را از طریق نیروی انتظامی انجام دادیم. 
وی اضافه کرد: در سایر امور از جمله حفاظت نیز باید با دیدگاه ملی به آن نگاه شود و این درحالی است که اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس بتنهایی نمی تواند در نگهداری ازاین مسجد تلاش کند بلکه سازمان ها و ارگان های دیگر نیز باید یاری رسان ما در این بخش باشند. 
او ادامه داد: متاسفانه امکانات اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برای تولی گری آثار تاریخی تحت حفاظت خود بسیار کم است به طوری که در بیشتر این آثار یک خادم و یک دوربین مدار بسته وجود دارد. 
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه اداره کل اوقاف فارس تولی گری چهار مسجد تاریخی وکیل، جامع عتیق، مشیر و نصیر الملک در تمام امور از جمله حفاظت و تعمیرات را بر عهده دارد عنوان داشت: برای جلوگیری از هر گونه خطرات جدی به این بناهای تاریخی حفاظت فیزیکی و نصب دوربین مدار بسته در این مکان ها قرار دادیم که در برخی از مکان ها به دلیل حساسیت ها به تعداد دوربین ها اضافه کرده ایم. 
وی گفت: مسجد نصیرالملک یک مکان میراثی است و انجام هر گونه کار در این مجموعه باید با هماهنگی میراث فرهنگی انجام شود.
مدیر حراست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز گفت: مسجد نصیرالملک دارای متولی موقوفه نصیرالملک است و اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس تنها نظارت کننده بر کار متولی و نه اجرا کننده است. 
همتیان بیان کرد: اوقاف در امور محوله خود در زمینه مسجد نصیر الملک هیچ گونه تعللی انجام نداده و ما به متولی این مسجد اعلام کرده بودیم که این مکان نیاز به دوربین مداربسته دارد. 
مسجد نصیرالملک یکی از مساجد قدیمی شیراز است که در محله گود عربان واقع در جنوب خیابان لطفعلی خان زند و در نزدیکی شاهچراغ و در کوچهٔ نصیر الملک قراردارد.بر اساس اسناد تاریخی احداث این مسجد در سال 1293 هجری قمری به دستور میرزا حسنعلی خان نصیرالملک از بزرگان دوره قاجار آغازشد و در سال 1305 هجری قمری با معماری میرزا حسن معمار و میرزا رضا کاشی پز شیرازی به پایان رسیده است. 
مسجد نصیرالملک از دیدگاه کاشی کاری ارزنده ‌ترین مسجد ایران و دیدگاه ساختمان سازی به ویژه کاشی کاری و مقرنس بی‌مانند است مساحت آن ۲۸۹۰ متر مربع و زیر بنای آن ۲۲۱۶ متر مربع است در درون این مسجد از شیشه‌های رنگی استفاده شده به همین علت آن را مسجد صورتی ایران نیز می‌گویند. 
مسجد یک سر در ورودی دارد و دو ورودی دیگر آن به کوچهٔ جنوبی و مسجد و به امامزادهٔ کنار آن مرتبط است. ورودی اصلی مسجد از کاشی هفت رنگ با تزیینات فراوانی از گل سرخ گل زنبق شیراز است. این سردر دارای دو جرز است وهر جرز به سه قسمت تقسیم شده و در بالای آن یک تابلو با کاشی هفت رنگی قرار دارد.






تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن