تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805441551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفره رمضان مردم، امسال داغ گرانی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: سفره رمضان مردم، امسال داغ گرانی نیست استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: بازار رمضان امسال بازار آرامی است و ظاهراً خبری از تب و تاب قیمتی در آن نیست.

هر سال در نزديكي هاي ماه مبارك رمضان تمهيداتي همچون برگزاري نمايشگاه ضيافت در نظر گرفته مي شود تا بازار از گراني و گرانفروشي در امان بماند اما وفور كالا در بازار باعث شده تا اين نمايشگاه امسال براي نخستين بار برگزار شود اما در عين حال به واحدهاي صنفي داراي پروانه كسب اجازه داده شده تا فروش ويژه با تخفيف 5 تا 15 درصدي اجرا كنند.
از ديگر تمهيدات در نظر گرفته شده براي رمضان امسال نظارت هاي ويژه و مستمري بر آن دسته از كالاهايي است كه مشتريان بيشتري دارند و مورد تقاضاي زيادي هستند. قيمت گذاري براي برخي از اقلام خاص از جمله زولبيا و باميه از ديگر برنامه هاي امسال است.
آن چه در ادامه مي خوانيد بخشي از برنامهريزيهاي صورت گرفته در راستاي موارد مذكور است.
ذره بين بازرسان استاندارد فارس بر اقلام پر مصرف در ماه رمضان
مدیرکل استاندارد فارس گفت: کارشناسان این اداره کل در ماه مبارک رمضان بر اقلام خوراکی که مردم بیشتر از آنها استفاده می کنند، نظارت بیشتری اعمال می کنند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد فارس، مرتضی رهنما افزود: کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند و در ماه مبارک رمضان مصرف بالاتری دارند تحت نظارت ویژه اداره کل استاندارد فارس قرار می گیرند و در صورتی که این کالاها فاقد علامت استاندارد و کیفیت پایینتري از استاندارد باشند جمع آوری و متخلفين به مراکز قضائی معرفی می شوند.
وی گفت: این کالاها شامل روغن سرخ کردنی و خوراکی، خرماهای مضافتی، کبکاب و پیارم، کشک مایع، شیر پاستوریزه، پنیر و شکر مي باشد.
مديركل استاندارد فارس همچنين از نظارت ويژه بر توليد و عرضه زولبيا و باميه در قناديها جهت كنترل استفاده از شكر، روغن سرخ كردني، آرد و جعبه هاي شيريني داراي نشان استاندارد خبر داد و افزود: در صورت استفاده از اقلام غيراستاندارد در تهيه زولبيا و باميه به ويژه استفاده مكرر و بيش از حد مجاز از روغن سرخ كردني، تذكرات لازم به مسئول قنادي داده ميشود و در صورت تكرار، برخورد قانوني شديد به عمل مي آيد.
رهنما گفت: با توجه به اینکه جعبه مقوایی شیرینی مشمول استاندارد اجباری ميباشد، این گونه جعبه ها به لحاظ وزن و عاری بودن از مواد میکروبی تحت آزمون قرار میگیرد و فروشندگان شیرینی که از جعبه های مقوایی فاقد علامت استاندارد استفاده کنند به عنوان کم فروشی به تعزیرات معرفی می شوند.
وفور كالا، چراغ نمايشگاه ضيافت را خاموش كرد
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: مواد غذایی به میزان کافی در ماه مبارک رمضان وجود دارد و بازار در این ماه با ثبات قیمتها روبهرو خواهد بود.
سیدمحمود هاشمی در حاشیه کارگروه ویژه ماه مبارک رمضان اتاق اصناف مرکز استان فارس در خصوص نمایشگاه ضیافت ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: سال گذشته نمایشگاههای ضیافت در ماه مبارک رمضان برگزار نشد، امسال نیز برپایی این نمایشگاهها در دستور کار نیست.
وی افزود: در گذشته شاهد تفاوت قیمت برخی اجناس از جمله گوشت، مرغ و حبوبات در سطح بازار بودیم که در همین راستا نمایشگاههایی مانند نمایشگاه ضیافت برگزار میشد اما در حال حاضر قیمت کف بازار، قیمت مناسبی است؛ بنابراین برپایی نمایشگاههای ضیافت در دستور کار نیست.
مجوز فروش فوق العاده براي واحدهاي صنفي صادر مي شود
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس در خصوص کالاهای اساسی مورد نیاز مردم روزهدار در ایام ماه مبارک رمضان نیز خاطرنشان کرد: مواد غذایی به میزان کافی در ماه مبارک رمضان وجود دارد و بازار در این ماه با ثبات قیمتها روبهرو خواهد بود، مواد غذایی به وفور در بازار وجود دارد و نیز میزان عرضه و تقاضا با هم مطابق است.
هاشمی با بیان اینکه مغازه داران با برپا نکردن نمایشگاه ضیافت به فروش فوقالعاده تشویق شدهاند، تصریح کرد: مغازهداران زیر نظر اتحادیههای خود مجوز فروش فوقالعاده را خواهند گرفت و بین 5 تا 15 درصد تخفیف اعمال میکنند و این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه
خواهد داشت.
وی در خصوص ثبات قیمت ها در ماه مبارک رمضان نیز اضافه کرد: قیمت برنج، مرغ و لبنیات تغییری نخواهد داشت و وضعیت بازار از ثبات نسبی برخوردار است و اگر قیمت کالایی در این ایام بخواهد با افزایش روبه رو شود یقینا ملاحظات لازم انجام خواهد گرفت تا فشاری بر مردم وارد نشود، اما تاكنون تصمیم بر افزایش قیمت کالایی از سوی کمیسیون نظارت شهرستان شیراز گرفته نشده است.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس در خصوص ساعات کاری اصناف در ماه مبارک رمضان نیز گفت: ساعات کاري و سياستهايي که توسط دستگاههاي نظارتي و امنيتي براي اجرا به اصناف ابلاغ شده است را در تلاش هستيم در فضایی آرام و قانونمند پیگیری و بخشنامه آن نیز از طرف اتاق اصناف به اتحادیه های صنفی مرتبط ابلاغ
شده است.
وی اشاره ای نیز به طرح ضیافت افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان داشت و اذعان داشت: اتاق اصناف مرکز استان فارس با همراهی بسیج اصناف سپاه فجر فارس و اتحادیه صنفی شیراز هنگام اذان مغرب و عشا در سطح شهر با افطاری ساده میزبان مردم مومن و خداجوی شیراز؛ سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران خواهند بود و در مراکز تجاری شهر نیز این ضیافت همراه با اقامه نماز جماعت خواهد بود.
هاشمی در پایان از طرح تشدید بازرسیها از 16 خردادماه تا آخر ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان شیراز خبر داد و افزود: در طرح تشديد بازرسيها، علاوه بر نظارت و کنترل قیمتها در سطح بازار، برخورد با مظاهر روزهخواري نیز از اولويتها بازرسی هاست و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اتحادیه های صنفی شهرستان شیراز به یاری بازرسان خواهند آمد.
نرخ زولبیا و ترحلوا در شیراز اعلام شد
زولبیا و بامیه درجه یک شیراز کیلویی ۱۰ هزار تومان و ترحلوا کیلویی ۴ هزار تومان مشخص شد.
نایب رئیس مجمع امور صنفی شیراز در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نرخ زولبیا و بامیه در شیراز گفت: در ایام ماه مبارک رمضان با این که تهران کیلویی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان را برای فروش زولبیا و بامیه اعلام کرده بود تصمیم ما در شیراز به کیلویی ۱۰ هزار تومان رسید.
محمد خلیل ترابی افزود: نرخ فروش زولبیا و بامیه درجه یک شیراز کیلویی ۱۰ هزار تومان است و افزایش ۸۰۰ تومانی نسبت به سال گذشته نیز به دلیل افزایش قیمت شکر و دیگر مواد اولیه است.
وی در خصوص ساعت مشخص شده توزیع آش و حلوا در شیراز نیز گفت: با توجه به جلسات برگزار شده در ایام ماه مبارک رمضان توزیع آش و ترحلوا از ساعت ۱۶ آغاز می شود.
نائب رئیس مجمع امور صنفی شیراز افزود: این ساعت طبق هماهنگی های انجام شده با دستگاه های مربوطه مشخص شده که اجرای آن لازم و ضروری است.
در ادامه رئیس اتحادیه پزندگان شیراز نیز در گفتگو با مهر در خصوص نرخ ترحلوا گفت: تا این لحظه نرخ ترحلوا در شیراز کیلویی ۴ هزار تومان مشخص شده است.
احمد رضا وردی زاده تاکید کرد: سال گذشته ترحلوا کیلویی ۳۱۰۰ بود که این افزایش قیمت به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه است.
وی تصریح کرد: ساعتی را که به عنوان زمان پخش در نظر گرفته شده کارشناسی شده نیست و درخواست ما تغییر زمان توزیع آش و ترحلوا است.

کلید واژه ها: استان فارس -




دوشنبه 17 خرداد 1395 - 06:48:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن