تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816679758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نام حاميان تروريست‌ها در ليست نيست!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نام حاميان تروريست‌ها در ليست نيست!
در حالي كه برخي از جريان‌هاي داخلي مي‌كوشيدند با بهره‌گيري از برجام، كمي از تنش‌هاي سياسي ميان ايران و امريكا بكاهند، گزارش سالانه وزارت امورخارجه امريكا نشان داد دشمني ايالات متحده با جمهوري اسلامي ايران بسيار عميق‌تر از آن است كه بتوان با چنين ابزارهايي، شرايط آن را بهبود بخشید
نویسنده : جعفر تكبيري 


در حالي كه برخي از جريان‌هاي داخلي مي‌كوشيدند با بهره‌گيري از برجام، كمي از تنش‌هاي سياسي ميان ايران و امريكا بكاهند، گزارش سالانه وزارت امورخارجه امريكا نشان داد دشمني ايالات متحده با جمهوري اسلامي ايران بسيار عميق‌تر از آن است كه بتوان با چنين ابزارهايي، شرايط آن را بهبود بخشید؛ گزارشي كه در آن همچون سال‌هاي پيش جمهوري اسلامي ايران را بزرگ‌ترين دولت حامي تروريسم در جهان معرفي كرده است.
دليل اين اتهام بزرگ امريكا به كشورمان، حمايت جمهوري اسلامي از محور مقاومت منطقه است. بر اساس آنچه خبرگزاري آسوشيتدپرس از گزارش سالانه وزارت امور خارجه امريكا درباره وضعيت «تروريسم جهاني» منتشر كرده، ايران در اين گزارش متهم شده كه از طريق «ارائه كمك‌هاي مالي و آموزش و تجهيز گروه‌هايي مانند حزب‌الله لبنان»، به عنوان بزرگ‌ترين دولت حامي تروريسم دنيا شناخته مي‌شود. وزارت امور خارجه امريكا همچنين ادامه استفاده از نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي «اجراي اهداف جمهوري اسلامي در سياست خارجي» كه «موجب بي‌ثباتي در سرتاسر خاورميانه» مي‌شود، به عنوان يكي ديگر از دلايل قرار داشتن نام ايران در صدر اين فهرست نام برده است. به جز اين، حمايت كشورمان از دولت قانوني سوريه نيز يكي ديگر از دلايل صدرنشيني ايران در فهرست دولت‌هاي تروريستي دنيا در سال ۲۰۱۵ عنوان شده است. وزارت امور خارجه امريكا همچنين در اين گزارش تأكيد كرده كه ايران به جز حمايت مالي و تجهيز حزب‌الله لبنان و دولت بشار اسد، ادعاي واهي ديگري را نيز مطرح كرده كه ايران اقدام به تأمين تجهيزات و تسليحات شبه‌نظاميان در بحرين را بر عهده دارد و همچنان به گروه‌هاي ضدصهيونيستي مانند حماس كمك مي‌كند.
 
  سكوت مدعيان
اما روند حامی تروريسم جلوه دادن جمهوري اسلامي ايران توسط ايالات متحده امريكا در حالي است كه ايران طي ساليان اخير علاوه بر اینکه خود بزرگ‌ترین قربانی تروریسم است، در عین حال بزرگ‌ترين عنصر مقابله با تروريسم غرب‌ساخته در منطقه بوده است؛ تروریسمی كه حالا دامنه عمليات‌هاي خود را فراتر از منطقه برده و كشورهاي اروپايي را هدف حملات خود قرار داده است؛ ماجرايي كه از همان ابتداي شكل‌گيري آن در منطقه غرب آسيا، ايران هشدارهاي جدي پيرامونش صادر و بارها اعلام كرد دميدن در آتش تروريسم نه تنها به نفع منطقه نيست بلكه باعث سرايت آن به ديگر نقاط دنيا نيز خواهد شد. در همين حال كه محور غربي- عربي در حال حمايت لجستيكي و مالي از گروه‌هاي تروريستي بود، مقامات جمهوري اسلامي با درك و شناخت درست ماهيت اتفاقات منطقه، ‌به درخواست اين كشورها به كمك دوستان منطقه‌اي خود در مقابله با تروريسم شتافت و در اين عرصه به موفقيت‌هاي بزرگي نيز رسيد؛ گروه‌هايي كه با حمايت مالي- تسليحاتي محور عربي- غربي براي براندازي حكومت قانوني سوريه شكل گرفت و موج اين حمايت‌ها تا آنجا پيش رفت كه غربي‌ها در مقابل پيوستن اتباع خود به اين گروهك تروريستي در سوريه و عراق سكوت كردند و حتي با تشكيل يك ائتلاف ساختگي سعي در تقويت اين گروه‌هاي تروريستي داشتند؛ اقدامي كه در نهايت باعث شد اروپاييان با صداي انفجار بمب‌هاي ساخته شده توسط گروه‌هاي مورد حمايت خودشان از خواب برخيزند.
حال همين مقابله جمهوري اسلامي با گروه‌هاي تروريستي غرب‌ساخته باعث شده بار ديگر نام ايران در صدر ليست غرب‌ساخته، حاميان تروريسم قرار بگيرد؛ ليستي كه در آن هيچ اشاره‌اي به دلايل شكل‌گيري گرو‌ه‌هاي تروريستي فعال در منطقه نشده و از حاميان آن نيز نامي نبرده است.
همچنين با توجه به اينكه مقاومت حزب‌الله به عنوان عنصر اصلي در مقابله با تروريست‌ها و سركوب سياست‌هاي توسعه‌طلبانه رژيم‌صهيونيستي فعال بوده و در اين راه نيز موفقيت‌هاي بزرگي به دست آورده، در اين گزارش نامش مورد اشاره قرار گرفته است تا عملاً نقش برجسته حزب‌الله لبنان را در بازگشت آرامش نسبي به لبنان و سوريه خدشه‌دار كنند، اگرچه رهبر معظم انقلاب و جمهوري اسلامي ايران نيز به صراحت عنوان كرده كه از جريان‌هايي كه عليه رژيم جعلي اسرائيل فعاليت مي‌كنند، در سراسر دنيا حمايت خواهد كرد.
در همين حال يكي ديگر از اتهامات واهي در اين گزارش موضوع ارسال سلاح به بحرين است؛ اقدامي كه به نظر مي‌رسد بيشتر با هدف انحراف افكار عمومي دنيا از اقدامات جنگ‌افروزانه متحدان امريكا در منطقه به ويژه عربستان سعودي صورت گرفته است. جمهوري اسلامي ايران همواره ادعاي دخالت در بحرين را رد كرده و رهبر معظم انقلاب نيز چند سال قبل در خصوص اين موضوع عنوان كردند كه «اينكه حاكم جزيره بحرين اعلام مي‌كند كه ما در اين كشور دخالت مي‌كنيم حرف نادرستي است چراكه اگر در قضيه بحرين دخالت مي‌كرديم ماجرا جور ديگري مي‌شد.»
 
  ايران؛ قرباني ترور خشن و خاموش
اما گزارش ‌اخير وزارت خارجه ايالات متحده در حالي منتشر مي‌شود كه جمهوري اسلامي ايران همواره يكي از بزرگ‌ترين قربانيان تروريسم در دنيا بوده است و هرساله تعدادي از شهروندان كشورمان در عمليات‌هاي تروريستي كه از سوي سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه سازماندهي شده به شهادت مي‌رسند و اين در حالي است كه هيچ‌گاه دستگاه سياست خارجه امريكا اشاره‌اي به اين موضوع نداشته است. ترور دانشمندان هسته‌اي كشورمان توسط سرويس‌هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي، شهادت تعدادي از شهروندان در انفجارهاي تروريستي سيستان و بلوچستان كه توسط گروهك جندالشيطان مورد حمايت عربستان سعودي از شركاي منطقه‌اي ايالات متحده انجام گرفت و دهها ترور خشن ديگر، همه آن چيزي است كه به رغم برملا شدن دست‌هاي حاميان اين جريان، هيچ‌گاه در گزارش‌هاي امريكا قرار نگرفته است، البته بايد به اين موضوع، ترور خاموش بسياري از شهروندان ايراني توسط دولت‌هاي غربي طي شش سال گذشته را نيز اضافه كرد. اين ترور خاموش به تحريم‌هاي ناجوانمردانه غرب بازمي‌گردد كه عملاً انجام تجارت را با مشكلات فراواني روبه‌رو كرده است؛ مشكلاتي كه باعث اخلال در واردات نيازهاي اساسي مردم نظير دارو شده و بسياري آن را ترور خاموش عنوان مي‌كنند.
در عين حال موضوع ديگري كه مدت‌هاست قلب افکار عمومی جهانی را به درد آورده و امريكا در مقابل آنها سكوت كرده است، كشتارها و قتل‌عام‌هاي گسترده دولت‌ها و گروه‌هاي مورد حمايت ايالات متحده در يمن، عراق، سوريه، نيجريه، بحرين و پاكستان است كه طي آن بسياري از مردم بي‌گناه خونشان بر زمين ريخته مي‌شود اما به دليل منافع ايالات‌متحده در اين كشورها، هيچ‌گاه سخني در اين خصوص به زبان نياورده‌اند. اين موضوع را بايد به كشتارهاي ايالات متحده در پاكستان توسط هواپيماهاي بدون سرنشين، جنايات جنگي اين كشور در عراق، افغانستان، ويتنام و حمله ناو نظامي امريكايي به هواپيماي مسافربري كشورمان نيز اضافه كرد كه هيچ مجمع بين‌المللي در هيچ زماني در خصوص آن سخني به ميان نياورد تا عملاً اين موضوع به اثبات برسد كه حقوق بشر تنها آن چيزي است كه غربي‌ها براي مجامع بين‌المللي تعريف و تنظيم مي‌كنند.
 
  گشايش جبهه جديد عليه ايران
اما جمهوري اسلامي در حالي مشغول رايزني ديپلماتيك با غرب براي حل مناقشه‌هاي موجود پس از امضاي سند برجام است كه غربي‌ها در كنار اين پيشرفت همواره به دنبال گشايش جبهه‌اي تازه براي تقابل با جمهوري اسلامي بوده‌اند. حقوق بشر و موضوع حمايت ايران از تروريسم يكي از همان جبهه‌هاي تقابلي است كه پس از حصول توافق ميان ايران و غرب در موضوع هسته‌اي، برجسته‌تر از هر زمان ديگري شد و حالا چند ماهي است كه در صدر اخبار بنگاه‌هاي خبرپراكني بين‌المللي عليه جمهوري اسلامي است. بر اين اساس طرح موضوعات حقوق بشري حربه‌اي به نسبت قديمي است كه از سوي كشورهاي غربي به طور معمول عليه كشورهاي مستقل استفاده مي‌شود تا از اين طريق به خواست‌هاي خود دست پيدا كنند؛ خواست‌هايي كه از طريق تخريب چهره يك كشور، عاملي براي ايجاد اجماع جهاني عليه آن مي‌شود.
حال روزهاي پرديپلماسي دولتمردان جمهوري اسلامي در حالي با ملاقات‌هاي مختلف براي حل مسائل باقي‌مانده در پرونده هسته‌اي كشورمان سپري مي‌شود كه تحركات در بلوك غرب حكايت‌ از تغيير استراتژي فشار از موضوع هسته‌اي به سمت موضوع تروريسم و حقوق بشر دارد و اين واقعيت را مي‌توان در كلام تينا كايدانوف، نماينده امريكا در امر مبارزه با تروريسم جست‌وجو كرد كه تأكيد كرده امريكا تحريم‌هايي را كه عليه ايران به طور خاص در مورد مسائل مربوط به تروريسم اعمال كرده تغييري نخواهد داد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن