تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820790931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قصه ای از محمد علی کلی در حکایت های والیبال


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: قصه ای از محمد علی کلی در حکایت های والیبال
یاد محمد کلی و مصداق بارز باور به عقاید این قهرمان یعنی صعود تیم والیبال به المپیک را باید سرلوحه کار خود کنیم که آنگاه قادر به انجام کاری هستیم که در ذهنمان وقوع آن را متصور باشیم.
تورج عاطف - نامه نیوز، همیشه استعداد عجیبی داشتم که مسائل مختلف را به هم ربط بدهم شاید این مسئله ربطی به ذهن داستان نویسی من داشته و شاید هم دوست داشتم که برای همه مسائل دنیا معنائی بسازیم و شاید به همین دلیل بود که این مقاله را می نویسم.


دیروز 15 خرداد 1395 دو اتفاق بزرگ برای ورزش ایران و جهان رخ داد؛ اتفاق بزرگ ورزش ایران صعود به المپیک پس از بیش از نیم قرن بود و این که والیبال المپیکی داشته باشیم سالها بود که تصورش را می کردیم و در قلبهایمان باور داشتیم که شایسته آن هستیم و سر انجام  در ریو 2016 به آن رسیدیم. شاید جملاتی چون این که در ذهنمان تصور کردیم و در قلبمان باور داشتیم بهتر می تواند اتفاق دوم را مرتبط به اتفاق اول کند. اتفاق دوم، مرگ محمد علی کلی اسطوره بزرگ ورزش دنیا بود. مردی که  این جملات را برایمان گفت که "هرگاه کاری را بتوانم در ذهنم تصور کنم  و در قلبم به آن اعتقاد داشته باشم قادر به انجام آن هستم".


این جملات مردی است که قهرمان المپیک و قهرمان جهان و محبوب ترین ورزشکار و شاید شخصیت جهانی شد مردی که توانست  شعارهای زیبائی دهد. او با جنگ مخالفت کرد حتی اگر عناوینش را گرفتند تغییر دین داد و اسطوره ای شد که با مالکوم ایکس دنیائی دیگر برای خیلی ها ساخت. او قهرمان نه تنها سیاه پوستان که نماینده مردمانی بود که امید داشتند روزی از چنگال تفاوت ها و تبعیض ها نجات پیدا می کنند و حالا محمد علی کلی در حالی رفت که به مدد شعار او والیبال ما به المپیک راه پیدا کرد.


 داستان بسیار عجیبی است که مرگ محمد علی کلی را به صعود والیبال ربط دهیم یک بوکسور افسانه ای چراغی را روشن کرد که سالها پیش والیبال ما با تصورش و ایمان قلبی و کار و تلاش و ممارست به آن دست یافت و چه خوب خواهد بود که  این مسئله تعمیم دهیم و حداقل در بسیاری از مسائل اجتماعی که این روزها و سالهای اخیر برایمان رخ داده است رابیشتر مشاهده کنیم. قبل از رفتن به المپیک موفقیت  سینما ایران در فستیوال کن را داشتیم جائی که  باور کردنی نبود که سینمای ما موفق به دریافت جایزه شود همان سینمائی که افتخار بدست آوردن اسکارش هم برایمان ماندنی شد.


به ورزش بر می گردیم موفقیت کشتی فرنگی  در سالهای اخیر را از یاد نبردیم کسب مدال های طلای بی شمار در المپیک لندن 2012 را بخاطر داریم. ما در دوو میدانی و پرتاب دیسک نقره المپیک را گرفتیم و بانوان ما چندین مدال با ارزش بین المللی گرفتند. در جام جهانی  فوتبال در مقابل قهرمان آفریقا به تساوی رسیدیم و با آرژانتین آن مبارزه دیدنی را کردیم و قبل از آن در لیگ های جهانی والیبال چه افتخارهائی داشتیم.


اتفاق ها بی شمار هستند اما همه آنها در سایه یک شعار بزرگ است که باید تصور از پیروزی داشته باشیم و باور قلبی به آن کنیم و با تلاش و کار و تمرین و ممارست به آن برسیم. کاری که کلی کرد، مردی که هیچگاه از تمرین و تلاش خسته نشد چون نگاهش به خودش قهرمان بودن و یگانه شدن بود.  


چند ماهی به المپیک مانده است و ورزش ما بزودی قرار است که در آوردگاه ریو خود را بیابد  در ریو بسیاری از ورزشهای ما حضور دارند و خیلی ها چون فوتبال حاضر نخواهند بود  و یاد محمد کلی و مصداق بارز باور به عقاید این قهرمان  یعنی صعود تیم والیبال به المپیک را باید سرلوحه کار خود کنیم  که آنگاه قادر به انجام کاری هستیم که در ذهنمان وقوع آن را متصور باشیم. در قلبمان به آن ایمان بیاوریم و سرانجام با تمرین و ایمان و امید و عشق به آن برسیم و چه خوب است همیشه به یاد بیاوریم این روز بهاری را که یاد آور امید و موفقیت و سمبل شهامت و تهور و عشق برایمان بوده است.




۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن