واضح آرشیو وب فارسی:پویش: نماینده سابق مجلس گفت: بزرگ ترین میراث امام(ره) حکومتی دینی است و تبلور سیاسی حکومتی دینی در ولایت فقیه است. غلامعلی حدادعادل در ویژه برنامه رحلت امام خمینی(ره) که از شبکه سوم سیما پخش شد، در خصوص موضوع تحریف امام(ره)، اظهار داشت: لازم نیست فردی برای تحریف فکر یک شخصیت با او مخالفت داشته باشد، ممکن است احترام ظاهری هم صورت گیرد، اما راه دیگری انتخاب کند، یعنی کسانی در جامعه بودند که در زمان خود امام هم حرف های ایشان را قبول نداشتند، اما جرأت نمی کردند اظهار کنند. وی تصریح کرد: برخی بعد از فوت امام(ره) صریحاً می گفتند که ما با برخی از حرف های امام مخالف بودیم، اما مصلحت نمی دانستیم بگوییم، ازاین رو بعدا مجله به راه انداخته و کتاب ترجمه کردند و حلقه هایی را تشکیل دادند و بنا را بر این گذاشتند که با این حکومت مقابله کنند. نماینده سابق مجلس بر همین اساس اظهار داشت: یادمان نرفته در کنفرانس برلین یک نفر گفت اندیشه های امام(ره) را باید به موزه های تاریخ سپرد و این را صریحاً مطرح کرد و آقایانی که که آنجا بودند اعتراضی نکردند و بعد که این برنامه از تلویزیون پخش شد و ملت بیدار شدند بهانه آوردند و گفتند چرا در محرم، برهنه شدن آن خانم نشان داده شده و درواقع سعی کردند از کنار اصل قضیه عبور کنند. حدادعادل یادآور شد: بنده در مجلس بودم که عده ای از همان آقایانی که آن حرف ها را زده بودند دفاع می کردند و 180 درجه نقطه مقابل اندیشه امام(ره) عمل کرده و بعد هم دیدیم که حدود 4 سال بعد کار خود را انجام دادند. وی ادامه داد: وقتی شورای نگهبان هم صلاحیت شان را تأیید نکرد، آن گاه یاد امام(ره) افتادند و از تریبون مجلس اعلام کردند ما فرزندان معنوی امام(ره) هستیم و این خود یک نمونه بارز از تحریف امام(ره) و شخصیت امام(ره) به شمار می رود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه در موضع گیری ها دقیقاً برخلاف آنچه که امام(ره) گفته بودند، عمل می کردند، گفت: وقتی می خواستند رأی مردم را داشته باشند، یاد امام(ره) می افتادند و ما بعد از ارتحال امام(ره) مکرر با این بازی روبه رو بودیم، یعنی برخی ها هر وقت کم می آوردند یاد امام(ره) می افتادند. هر وقت می دیدند با مخالفت با فکر امام(ره) به قدرت می رسند، مخالفت می کردند و هرجایی هم که لازم بود از امام(ره) دم می زدند تا به قدرت برسند و این همان عدم صداقت و شفافیت است. حداد عادل با تأکید بر اینکه بزرگ ترین میراث امام(ره) حکومت دینی بوده است، گفت: تبلور سیاسی حکومت دینی در ولایت فقیه است، یعنی فقیهی که مطابق با سازوکار قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی و مجلس خبرگان به ولایت و رهبر جامعه انتخاب شده و مثل خود امام جامعه را اداره کند و این بزرگ ترین میراث امام(ره) است. وی تأکید کرد: امام(ره) ولایت فقیه را فقط در زمان حیات خود نخواستند و اینکه فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، تنها مربوط به زمان حیات ایشان نبوده، بلکه بعد از آن را نیز مدنظر داشته اند. وی افزود: با چراغ بصیرت در این زمینه باید راه را روشن کرد؛ در اندیشه امام(ره) نیز باید بر اساس محکمات و متشابهات عمل کرد در واقع متشابهات را با محکمات مقایسه کرده و از دل محکمات تکلیف متشابهات را مشخص کنیم. حداد عادل تأکید کرد: هر جریانی که از جدایی دین از سیاست دم بزند و آن را تبلیغ کند این جریان با فکر امام(ره) بیگانه است، هر کسی با مبلغان این جریان سکولار همراهی کند به اردوگاه فکری و انقلابی امام خمینی(ره) تعلق ندارد؛ یکی از محکمات امام(ره) عمل به قانون بود و همواره بر عمل به قانون تأکید داشتند. وی گفت: این فضای غبارآلود دقیقاً همان لفظ فتنه است که حضرت امام علی(ع) هم فتنه را معرفی کردند، فتنه یک فضای غبارآلود است که چشم چشم را نمی تواند ببیند. وی افزود: چراغ عبور از فتنه بصیرت است و این بصیرت وظیفه یک عده نیست، بلکه همه باید بصیرت داشته باشند. حدادعادل بر همین اساس به مقایسه اظهارنظرهای برخی شخصیت ها در زمان امام و حال اشاره کرد که نسب به آن زمان تا چه اندازه تغییر کرده است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اگر کسی دم از امام زد اما با ولی فقیه حاضر مخالفت کرد این خود تحریف امام و بی صداقتی است. وی در پایان به برخی ویژگی های شخصیتی امام راحل اشاره و خاطرنشان کرد: مردمی بودن، مثل مردم زندگی کردن، زندگی اشرافی نداشتن و به تجملات دنیوی آلوده نشدن، بیت المال را محترم شدن از ویژگی های بارز ایشان بود.
جمعه ، ۱۴خرداد۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پویش]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]