تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816820092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طعم گس تایید و تکذیب پخش «ربنای شجریان»؛ ما با بزرگانمان چه کردیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: طعم گس تایید و تکذیب پخش «ربنای شجریان»؛ ما با بزرگانمان چه کردیم؟
باید منتظر بمانیم و ببینیم که صدای دوست داران فرهنگ و هنر و از همه مهمتر مردم جامعه که سال ها با صدای شجریان روزه خود را افطار کرده اند از سوی ریاست جدید صدا و سیما شنیده می شوند یا نه.
علی طلوعی: چند روز پیش خبر بازگشت ربنای شجریان به رسانه ملی در روزهای ماه رمضان، منتشر شد، خبر به فاصله اندکی به طور گسترده در رسانه های رسمی و مجازی با تیترهایی چون «بازگشت شجریان به رسانه ملی پس از هشت سال» و «پخش ربنای شجریان در ماه رمضان» منتشر شد، کمتر از چند ساعت بعد اما این خبر از سوی رئیس شبکه یک تکذیب شد و وی تاکید کرد که در این مورد باید منتظر تصمیم و نظر معاونت جدید سیما باشیم.
اکنون پخش «ربنای شجریان» در ماه مبارک رمضان منوط به نظر معاونت جدید سیما شده است؛ حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که صدای دوست داران فرهنگ و هنر و از همه مهمتر مردم جامعه که سال ها با صدای شجریان روزه خود را افطار کرده اند از سوی ریاست جدید صدا و سیما دیده می شوند یا نه، چرا که اساسا عملکرد صدا و سیما در سال های اخیر نه تنها چنگی به دل نمیزد بلکه به قطع و یقین به دلیل اتخاذ سیاست های جناحی و حزبی و تک صدایی جای خود را به برنامه های بی کیفیت ماهواره داد و مردم را از خود روی گردان کرد. اما این تنها صدا و مقام شجریان نیست که سالهاست مورد بی مهری قرار گرفته است، بزرگانی دیگری نیزهستند که پس از سال ها درخشش در عرصه هنر کشور امروز کنج ازلت برگزیده اند، از بهرام بیضایی که روزی آثار ارزشمندی چون «مرگ یزدگرد» را خلق کرد تا ناصر تقوایی خالق «دایی جان ناپلون» همگی دچار بی مهری شده اند.
موفقیت اخیر فرهادی در جشنواره کن اما یکبار دیگر ما را نسبت به بزرگانی نامشان را بردیم دلتنگ نمود، این دلتنگی با پخش تصنیف «دلشدگان» شجریان در مراسم فرش قرمز فیلم فروشنده در کن و تقدیم این اثرش به غلامحسین ساعدی بیشتر هم شد.
اما جامعه امروز ما اصولا چه نیازی به بزرگان خود در عرصه موسیقی و سینما و هنر دارد؟ در تمام طول هفتاد و چند سال حکومت کومونیست ها در روسیه و پیش از آن در اوج اقتدار تزارها حتی یک فیلسوف هم در روسیه ظهور نکرد و این هنرمندان و به ویژه نویسندگان بودند که باید جای خالی آن ها را پر میکردند، تولستوی داستایوفسکی و دیگران. در روسیه همیشه برای خریدن کتاب نویسندگان صف های طولانی تشکیل می شد. چون هنرمندان تنها منبع تغذیه فکری جامعه بودند و تلاش میکردند تا با آثار خود سطح سلیقه و درک مردم عادی را ارتقا بخشند و تلنگری به افراد بزنند. در واقع امروز بخشی از این وظیفه بر عهده سینماگران است، علاوه بر آن انتقال فرهنگ ایرانی به دیگر نقاط جهان با ساخت فیلم آنقدرها هم که فکر می کنیم آسان نیست. این را بگذارید کنار نقدهای یک طرفه ای که به این آثار و جوایز آنها می شود، از دگرباش خواندن جشنواره کن تا حمله کیهان به فروشنده فرهادی و سیاه نما خواندن آن. ظاهرا این روزها دیگر محتوای فیلم ها مهم نیستند ، تنها کافی است فیلم یا فیلمساز در جشنواره های آنطرفی به موفقیت برسند و پس از آن است که حتی کسانی که فیلم را ندیده اند هم نقد های تندی علیه آن می نویسند.
با تمام این ها باید امیدوار بود شرایط طوری رقم نخورد که هنرمندان تصمیم به ادامه کار در جایی غیر از وطن خود داشته باشند، آنها قادرند با آثارشان در جامعه فرهنگ را غنا بخشند چرا که کار هنر به فکر واداشتن است .باید امیدوار بود که شرایطی فراهم شود تا فیلمسازان در داخل کشور کار کردن را از سر بگیرند و فرنگ رفته ها به کشور بازگردند و فعالیت را در داخل ادامه دهند.




۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن