تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806394626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پدیده ای که کمتر درباره آن شنیده ایم: «خشونت علیه مردان»


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پدیده ای که کمتر درباره آن شنیده ایم: «خشونت علیه مردان»
شواهد نشان می‌دهد، خشونت خانوادگی علیه مردان روند روبه رشدی در جامعه دارد؛ هرچند این قشر عمدتاً به خاطر برخی مشکلات خانوادگی و اجتماعی، ترس از قضاوت اطرافیان و به مضحکه گرفته شدن، از مطرح کردن شکایت خود در محاکم قضایی خودداری می‌کنند.
آفتاب :

این درحالیست که آمارهای غیر رسمی از سازمان پزشکی قانونی نشان می‌دهد که تنها در 7 ماه نخست سال 93 بیش از 1350 نفر مرد قربانی خشونت به این سازمان مراجعه کرده‌اند؛ اما هنوز هم در خصوص وضعیت خشونت علیه مردان از سوی زنان به تفکیک شهر‌ها و استان‌های کشور، آمار دقیق و رسمی در دسترس نیست؛ شاید علت پدیده نوظهور خشونت علیه مردان در جامعه‌ای مانند جامعه ایران، گذشته مردسالار جامعه باشد.

به گزارش ایسنا، به همین منظور و با طرح پرسشی مبنی بر چرایی خشونت زنان علیه مردان، مجید رضازاده، کارشناس اجتماعی و رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، گفت: تا کنون تحقیقی در خصوص میزان شیوع و گستردگی خشونت زنان علیه مردان در کشور صورت نگرفته است اما باید بدانیم خشونت زنان و مردان هر دو دارای ریشه‌های اصلی یکسانی هستند.

او در ادامه ضمن تاکید برآنکه در شرایط مختلف زمانی و اجتماعی زمینه‌هایی برای بروز خشونت از سوی زنان و یا مردان فراهم می‌شود، گفت: برای مثال مسائلی همچون مرد سالاری در جامعه زمینه ساز افزایش میزان خشونت مردان علیه زنان است و یا در مقابل مسائلی همچون مطالبات زنان در راستای دستیابی به حقوق برابر نیز می‌تواند منجر به افزایش خشونت از سوی زنان شود.

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، در ادامه به لزوم ارائه خدمات پیشگیرانه در حوزه خشونت تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم با اقدامات پیشگیرانه از "خشونت" جلوگیری کرده و یا میزان آن را در کشور کاهش دهیم، باید این مسئله را بپذیریم که در جامعه ایرانی روابط بین فردی مناسبی وجود ندارد.

رضازاده در ادامه تأکید کرد: عدم وجود روابط میان فردی مناسب میان افراد در جامعه عامل اصلی خشونت های خیابانی، خانوادگی، میان فرزندی و... است. همچنین در کشور از عدم مهارت اجتماعی کافی برای ارتباط با یکدیگر، توانایی مدارا و کنترل خشم نیز رنج می بریم.

او در ادامه ضمن بیان آنکه در حال حاضر چندین سال است که در سازمان بهزیستی این مسائل مطرح می‌شود اما نه مردم از آن استقبال می کنند و نه سایر نهادها به کمک ما می‌آیند، گفت: مردم ایران به جای توجه بیشتر به مسائل اجتماعی فرزندانشان، به دنبال آن هستند که برای مثال کودکان خود را در کدام کلاس کنکور ثبت نام کنند؛ این درحالیست که مشخص نیست مسائلی از این دست تا چه حد ضامن خوشبختی فرزندانشان خواهد بود و به عبارتی والدین ما به فرزندانشان زندگی کردن یاد نمی‌دهند.

این کارشناس اجتماعی در خصوص علل بروز خشونت از سوی زنان نیز عنوان کرد: در برهه‌ای از زمان حقوق زنان کمتر رعایت می شد و این قشر همواره مورد تبعیض و فشار قرار می گرفتند به همین دلیل زمانی که نقطه عطف و تحولی در جهت رسیدن زنان به حقوق برابر در کشور ایجاد شد زنان در جهت رسیدن به شرایط مساوی در مقایسه مردان تلاش های جدی کردند اما ظرفیت و زیرساخت های لازم برای رسیدن به این مطالبات برای آنان فراهم نبود و همین مسئله در برخی موارد باعث بروز خشونت از سوی آنان شد.

او در پایان تاکید کرد: این درحالیست که اگر افراد شناخت درستی از خودشان و اطرافیانشان داشته باشند کمتر دچار خشونت خواهند شد؛ علاوه بر آن نیاز است که به طور جدی آموزش مهارت "ارتقای مدارای اجتماعی"را در کشور افزایش دهیم و به افراد بیاموزیم که میان "مدارا" و "تو سری خوردن" تفاوتهای شایانی وجود دارد.



تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن