تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821186512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسیاری از قطعات واردی از چین نمونه داخلی دارد/ کسانی به نام تولید مشغول واردات قطعات خورو هستند


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: شهریاری خاطرنشان کرد: در گذشته هیچ قطعه ساخت داخل از خارج کشور وارد نمی شد که متاسفانه بعدها برخی از شبه قطعه سازها به واردات قطعات بی کیفیت چینی اقدام کردند.

به گزارش تراز ،بهرام شهریاری قطعه ساز و عضو سابق هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو  درباره تهاتر محصولات پتروشیمی ایران با قطعات خودروی اروپا به خبرنگار تراز گفت: این قطعات معمولا از آن دسته قطعاتی هستند که واردات آن ها به ایران در قرارداد طرف ایرانی با شرکت های خارجی مانند پژو قید شده است. وی افزود: تهاتر محصولات پتروشیمی با قطعات خودرو با وجود لغو تحریم ها همچنان ادامه دارد که البته قطعات مورد تهاتر عموما قطعاتی است که در داخل کشور تولید نمی شود.
شهریاری خاطرنشان کرد: در گذشته هیچ قطعه ساخت داخل از خارج کشور وارد نمی شد که متاسفانه بعدها برخی از شبه قطعه سازها به واردات قطعات بی کیفیت چینی اقدام کردند. وی در ادامه افزود: بسیاری از قطعاتی که بعدها از چین وارد کشور شد نمونه داخلی داشت که متاسفانه قطعه سازان اصلی و باسابقه را به بهانه هایی مانند قیمت تمام شده کنار گذاشته و صنعت خودروی ما را به چین وابسته کردند. این قطعه ساز تصریح کرد: یک بخشی از این مشکل به دلیل حضوری افرادی است که دست به واردات قطعه زده و بعد با طرف قرارداد شدن با شرکت های خودروساز بدون داشتن هیچ کارخانه و تولیدی، قطعات خودروسازان را تامین می کنند. عده ای هم که در ظاهر کارخانه تولید قطعات خودرو داشته اما هیچ تولیدی نمی کنند و مشغول واردات هستند.  
عضو سابق هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو درباره تایید کیفیت قطعات وارد شده به کشور اظهار داشت: اگر قطعات وارداتی قابل ارزیابی و ردیابی بود کیفیت خودرو تا این اندازه کاهش پیدا نمی کرد. وی با اشاره به کنترل کیفیت قطعات ساخت داخل درباره کیفیت قطعات وارداتی گفت: متاسفانه بخش مهمی از قطعات وارداتی به ایران بدون کنترل وارد کشور شده و از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. شهریاری ادامه داد: متاسفانه این روش از گذشته وجود داشته و در دولت یازدهم نیز اصلاح نشده و ادامه پیدا کرده است.
این قطعه ساز درباره میزان خودکفایی در تولید قطعات خودرو در داخل کشور تصریح کرد: این میزان برای خودروهای مختلف متفاوت بوده به طوریکه در گذشته تامین قطعات خودرویی مثل پیکان به صد در صد، پژو 405 به 95 درصد و پژو 206 به حدود 60 تا 70 درصد رسیده بود. وی افزود: کشور به صورت بالقوه توانایی تامین بیش از 80 درصد از قطعات مورد استفاده در صنعت خودرو را داراست ولی اینکه الان چقدر از این قطعات در داخل کشور تولید می شود بستگی به میزان قطعات وارداتی دارد.









زمانبندی انتشار: 10 خرداد 1395 - 10:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن