تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816943224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس را سنگری استوار در برابر استکبار بسازید


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مجلس را سنگری استوار در برابر استکبار بسازید
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مراسم افتتاحیه مجلس دهم از تحقق اقتصاد مقاوم با همه الزامات قطعی آن و نیز تلاش مجدانه برای گسترش فرهنگ اسلامی به عنوان دو اولویت فوری این مجلس یاد کردند.
نویسنده : سعيد همتي 


نخستين نشست علني دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي صبح دیروز در صحن علني مجموعه بهارستان و با حضور رؤساي قواي مجريه و قضائيه، مسئولان لشكري و كشوري، فرماندهان سپاه و ارتش، جمعي از خانواده‌هاي شهداي هسته‌اي، شهداي مجلس و شهداي مدافع حرم، اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله رفسنجاني، حجت‌الاسلام سيدحسن خميني، وزرا و معاونان رئيس‌جمهور، سفرا و رؤساي دفاتر نمايندگي كشورهاي خارجي، استانداران، جمعی از نمايندگان ولي‌فقيه در استان‌ها و ائمه جمعه، رؤساي دانشگاه‌هاي سراسر كشور، رئيس نمايندگي‌هاي كشورهاي خارجي و جمع ديگري از مسئولان كشور برگزار شد.
مسئولیت اداره جلسه افتتاحیه مجلس دهم برعهده هیئت رئیسه سنی بود. بر این اساس عبدالرضا هاشم‌زایی مسن‌ترین نماینده با 72 سال سن و مصطفی ذوالقدر با 70 سال سن به عنوان رئیس و نایب رئیس انتخاب شدند و سیده فاطمه حسینی با 31 سال سن و سمیه محمودی با 32 سال سن دبیر اول و دوم هیئت رئیسه سنی بودند.
در اين مراسم پس از تلاوت آيات 35 تا 42 سوره مباركه شورا، ابتدا پيام مقام معظم رهبري براي مجلس دهم قرائت شد و سپس عبدالرضا رحماني‌فضلي وزير كشور گزارشي از روند برگزاري انتخابات مجلس دهم ارائه داد.

   اقتصاد مقاوم و فرهنگ اسلامي، 2 اولويت فوري مجلس دهم
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مراسم افتتاحيه دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي توصيه‌هايي را به منتخبان مجلس دهم مطرح كردند كه در متن آمده است: آغاز دهمين دوره‌ مجلس شوراي اسلامي در ماه مبارك شعبان را كه ماه معنويت و خشوع و ماه اعياد بزرگ مذهبي است، به ملت عظيم‌الشأن ايران اسلامي و به شما برگزيدگان و پذيرندگان مسئوليت‌هاي بزرگ تبريك مي‌گويم و از آحاد مردم عزيز كه با حماسه‌ انتخابات، چرخه‌ بي‌وقفه‌ قانونگذاري را تداوم بخشيده و حلقه ديگري بر اين زنجيره حياتي افزوده‌اند، سپاسگزاري مي‌كنم.
اين همه، برآمده از توفيق الهي و نشانه‌ لطف و رحمت ذات اقدس اوست كه دست قدرت بي‌همتا را مددكار ملت و كشور و نظام اسلامي ساخته است. دل و زبان از سپاس‌گويي اين نعمت ناتوانند.
ملت ايران با حضور حداكثري در انتخابات پُر‌اهميت مجلس قانونگذاري، بيعت ديرين خود با نظام جمهوري اسلامي را بار ديگر تكرار كردند و با اين زبان رسا به بدخواهان پاسخ گفتند. وفاداري ارزشمند ملت، مسئولان نظام را در بخش‌هاي گوناگون به احساس مسئوليت و شكر نعمت فرا مي‌خواند. ذمه‌ ما مسئولان، اكنون سنگين‌بارتر از گذشته است.
سوگند نمايندگان – كه در نخستين روز كاري خود ادا خواهند كرد و سوگندي شرعي و الزام‌آور است – سرفصل‌هاي اساسي وظايف نمايندگي در مجلس را بيان كرده است، شما برادران و خواهران محترم مي‌توانيد با حكمت و خردمندي و اخلاص و پارسايي، اين وظايف را در خلال عمل قانوني خود –كه عمدتاً قانونگذاري و نظارت است - تحقق بخشيده، نزد خدا و خلق سرافراز گرديد.
در اين‌صورت است كه مجلس شوراي اسلامي را در جايگاه ويژه خويش يعني «در رأس امور كشور» نگاه خواهيد داشت.
شرايط توفاني منطقه و جهان و ماجراجويي‌هاي بين‌المللي سلطه‌گران و اتباعشان، ايران اسلامي را با اوضاع پيچيده‌تري از گذشته روبه‌رو ساخته است. اقتدار كشور براي مواجهه با اين شرايط، به هوشمندي و عزم راسخ و در دست داشتن ابتكار عمل از سوي همه مسئولان نياز دارد. وظيفه‌ انقلابي و قانوني شما نمايندگان محترم آن است كه مجلس را سنگري استوار در برابر ترفند و فسون و افزون‌خواهي گستاخانه‌ استكبار و نقطه‌ اتكاي درخشان مردم مؤمن و انقلابي بسازيد.
تحقق بخشيدن به اقتصاد مقاوم با همه الزامات قطعي آن و نيز تلاش مجدانه براي گسترش و ژرف‌سازي فرهنگ اسلامي، دو اولويت فوري كنوني است. اولويت‌هاي مهم ديگري در بخش‌هاي گوناگون مربوط به اقتدار ملي و استحكام امنيت و مصونيت كشور، وجود دارد كه تضمين‌كننده‌ استقرار عدالت اجتماعي و استقلال و پيشرفت كشور است. شناخت اين اولويت‌ها از جمله‌ وظايف نمايندگان و در دسترس ذهن هوشمند آنان است.
نمايندگان محترم را به توكل و حسن ظن به وعده‌هاي خداوند قادر و استقامت در صراط مستقيم الهي توصيه مي‌كنم و از سرگرم شدن به زايده‌هاي جناحي و غالب‌ساختن انگيزه‌هاي شخصي بر مصالح عمومي بر‌حذر مي‌دارم.
لازم مي‌دانم از نمايندگان محترم مجلس نهم و رئيس پر تلاش و خدوم آن و همه‌ هيئت رئيسه و نيز از همه دست‌اندركاران انتخابات مجلس دهم، در همه بخش‌هاي آن صميمانه تشكر و قدرداني كنم. ياد امام راحل عظيم‌الشأن و شهدا و ايثارگران اين راه را گرامي مي‌دارم و با سلام و تعظيم به حضرت ولي‌الله الاعظم ارواحنا فداه توفيقات همه‌ شما را از خداي متعال مسئلت  مي‌كنم.

   منتخبان مجلس دهم سوگند ياد كردند
در ادامه مراسم افتتاحيه مجلس دهم، پس از قرائت پيام مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) به مجلس دهم، مراسم تحليف منتخبان برگزار شد و منتخبين ملت طبق اصل 67 قانون اساسي سوگند ياد كردند.
در ادامه 282 نفر از منتخبان مجلس دهم پس از انجام مراسم تحليف در اولين جلسه علني خود، به حكم قرعه به طور مساوي به 15 شعبه تقسيم شدند و افراد باقيمانده به ترتيب از شعبه اول به بعد، يك به يك به شعب افزوده شدند.
اين شعبات وظيفه بررسي اعتبارنامه منتخبان جديد مجلس را بر عهده دارند.
 
  روحاني: قوه مقننه مظهر حاكميت مردم است
حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان نيز در مراسم افتتاحيه دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در سخناني اظهارداشت: معمولاً اگر جامعه با مشكلي مواجه شود مردم مشكل جامعه را از آن دستگاه اجرايي و دولت مي‌دانند يا گاهي موفقيت‌هاي بزرگ را از آن دولت مي‌خوانند اما واقعيت اين است كه آنجا كه موفقيت وجود دارد مجلس و قوه قضائيه و ديگر اركان نظام سهم خود را دارند و آنجايي كه خدايي ناكرده مشكلي وجود دارد آنجا نيز به ويژه مجلس سهم خواهد داشت، بنابراين براي حل معضلات و مشكلات كشور ما نيازمند تعامل هستيم.  وي تأكيد كرد: البته همه تسليم قانون هستيم، اجراي قانون شايد كمي سخت يا كمي تلخ باشد اما اجراي آن ضروري و الزامي است، بنده براي وزير علوم پنج بار به مجلس شوراي اسلامي آمدم و براي وزير ورزش و جوانان چهار بار به خانه ملت آمدم، ممكن است با انتظارها منطبق نباشد اما در عين حال ما بايد تسليم قانون باشيم. هرآنچه مقررات قانوني ولو سخت و مشكل ولي بايد به آن جامه عمل بپوشانيم.
رئيس‌جمهور تأكيد كرد: همه به خوبي مي‌دانند كه اگر مشكل بزرگي هم در اين كشور باشد با اتحاد و وحدت رهنمودهاي مقام معظم رهبري با انسجام و مقاومت مي‌توانيم به خوبي از مشكلات عبور كنيم. روحاني با بيان اينكه ما در آغاز دولت يازدهم با تلاطم‌هاي اجتماعي و اقتصادي روبه‌رو بوديم، افزود: با همكاري مجلس و حمايت مردم توانستيم از بسياري از آن تلاطم‌ها عبور كنيم.
وي ادامه داد: در طول سه سال گذشته از تلاطم اقتصادي خبري نيست و جاي آن را آرامش در بازار گرفته است، از تورم خطرناك دو رقمي كه مي‌توانست براي جامعه ما ادامه آن مشكل‌آفرين باشد امروز از تورم 40 درصد به 10 درصد رسيديم و ان‌شاءالله امسال به تورم تك‌رقمي خواهيم رسيد.
رئيس‌جمهور اظهار داشت: تمام تلاش دولت بر اين بود كه از ركود عبور كند، رشد منفي شايسته اين مردم نبود و لذا به حول و قوه الهي در سال 93 ما رشد 3 درصدي را داشتيم و در سال 94 به‌‌رغم همه مشكلات نگذاشتيم به رشد منفي برسيم و به رشد يك درصدي دست يافتيم و ان‌شاءالله به حول و قوه الهي در سال جاري به رشد 5 درصدي خواهيم رسيد و همه برنامه‌ها بر اين است كه مردم و جامعه ما از لحاظ فقر و بيكاري در امان باشند.  روحاني تأكيد كرد: هيچ دولت و مسئولي نيست كه براي مردم خود فقر يا بيكاري را بخواهد، ما بايد اشتغال و زندگي‌اي كه مردم بتوانند با راحتي زندگي را بگذرانند و درآمد قابل قبول داشته باشند براي مردم فراهم كنيم. براي اشتغال و رفع فقر نياز به اختراعي نداريم، كشورهاي مختلفي در اين زمينه تجربه‌هاي فراواني دارند.  وي افزود: بسياري از كشورها هستند كه از استعداد انساني و همچنين از لحاظ منابع مادي شرايط‌شان از ما پايين‌تر است اما داراي رشد اقتصادي مناسب‌تري هستند، ما براي اينكه در اين كشور جوانان تحصيلكرده مشغول به كار شوند و اشتغال مناسب با تحصيلات آنها فراهم شود راهي جز رشد و رونق اقتصادي نداريم.
وي تأكيد كرد: ما در برجام به اين نقطه رسيديم كه اگر وحدت و انسجام در ميان مردم باشد همكاري و هماهنگي بين قوا وجود داشته باشد، خطوط قرمزي كه رهبري معظم انقلاب آن را ترسيم كردند مراعات شود، افراد شايسته و صالحي را براي انجام كار انتخاب كنيم. ما مشكل بزرگي مثل مذاكرات هسته‌اي كه در برابر شش قدرت بزرگي بوديم كه يك و دو كشور از آنها هم جزو دشمنان قبلي و امروز ما هستند اما توانستيم يك مسئله پيچيده و معضل بزرگ را با تدبير از آن عبور و منافع مردم را تضمين كنيم.
روحاني تأكيد كرد: ما در مجلس شوراي اسلامي دهم و دولت يازدهم در كنار هم بايد جغرافياي سرمايه، جغرافياي بازار و جغرافياي تكنولوژي را مشخص كنيم و در اقتصاد مقاومتي كه ديپلماسي اقتصادي به عنوان يكي از وظايف براي دولت مشخص شده در اين فضا بايد بتوانيم از ديپلماسي اقتصادي به خوبي استفاده كنيم.  رئيس‌جمهور بيان كرد: كيفيت قوانين ما و همكاري در تدوين قوانين بين مجلس و دولت كه اگر بشود طرح‌ها كمتر و لوايح بيشتر شود، يعني همكاري فكري بيشتر بين دولت و مجلس وجود داشته باشد و نه تنها دولت و مجلس بلكه استفاده از ظرفيت‌دانشگاهيان، مراكز تحقيقاتي، كارشناسان اقتصادي و اجتماعي و تجارب گذشته بسيار مهم است. اگر ما بتوانيم از افكار جامعه به خوبي استفاده كنيم آنگاه قادريم قوانيني را وضع كنيم و مجلس و دولت در كنار هم قوانيني را اجرا كنيم تا بتوانيم محيط كسب و كار را آسان كنيم. جلوي فساد و قاچاق بايستيم، مسائل بانكي را حل و فصل كنيم و بتوانيم در اين جامعه كاري كنيم كه هدف رشد اقتصادي 8 درصدي در سال‌هاي آينده براي ما امكانپذير باشد.
روحاني تأكيد كرد: بنده مطمئنم كه در مجلس دهم شاهد همكاري بيشتري خواهيم بود، ضمن اينكه همين جا لازم مي‌دانم از همه نمايندگان مجلس دوره نهم چه آنهايي كه دومرتبه به مجلس راه يافتند و چه آنهايي كه در انتخابات شركت نكردند يا توفيق حضور در مجلس نيافتند و خدمات ديگري را در كشور به عهده خواهند داشت از همه آنها به ويژه هيئت رئيسه مجلس نهم، رياست مجلس نهم كه در بسياري از زمينه‌ها و به ويژه در زمينه برجام مجلس ما را ياري كرد تشكر كنم، البته روزها و ساعت‌هاي ملالت‌آوري هم داشتيم اما در مجموع مجلس به خوبي در اين مسئله مهم در كنار دولت و مردم همه با هم زيرسايه رهنمودها و دستورهاي مقام معظم رهبري توانستيم مهم‌ترين مسئله سياسي كشوري، منطقه‌اي و بين‌المللي را به احسن وجه و كمترين هزينه به مقصد برسانيم.  وي گفت: امروز خوشحاليم كه سهم ما را در اوپك ديگران نمي‌برند، ما به زودي به سهميه قبلي‌مان در زمينه صادرات نفت خواهيم رسيد، در طول سال 91 تا 94 حدود 180 ميليون دلار صادرات نفتي كه بايد عايد ما شود در سايه تحريم به دست ما نرسيد و اگر مي‌رسيد امروز شاهد اشتغال‌ها و رشدهاي فراوان در بخش‌هاي مختلف كشور بوديم.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه ما بي‌ترديد نياز به همكاري داريم، گفت: اراده دولت مثل گذشته و حتي بيش از گذشته حسن سلوك با ديگر قوا و با مجلس شوراي اسلامي خواهد بود، ان‌شاءالله به حول و قوه الهي كاري كنيم كه در كنار هم اول رضاي حق و بعد هم رضاي مردم را به دست آوريم.
 
  منتخبان ملت عازم حرم امام راحل شدند
مراسم افتتاحيه دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به پايان رسيد و منتخبين ملت براي تجديد پيمان با آرمان‌هاي بنيانگذار كبير انقلاب و شهدا، عازم مرقد امام‌خميني (ره) شدند.  مجلس دهم امروز براي انتخاب اعضاي هيئت رئيسه موقت مجلس نشست علني خواهد داشت.
هيئت رئيسه موقت مجلس، اداره جلسات علني را تا زمان تصويب حداقل دوسوم اعتبارنامه منتخبان بر عهده دارد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن