تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804446562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونگی رهایی از بیماری های پوستی ورزشکاران/ بیماری های پوستی واگیردار


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: چگونگی رهایی از بیماری های پوستی ورزشکاران/ بیماری های پوستی واگیردار
بیماری های پوستی واگیردار در اکثر مواقع برای ورزشکاران دردسرساز می شود، مراقبت از پوست در پیشگیری از بروز این بیماری ها بسیار موثر است.

چگونگی رهایی از بیماری های پوستی ورزشکاران/ بیماری های پوستی واگیردار
به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛مراقبت از پوست و پیشگیری از بیماریهای واگیر دار در بین ورزشکاران از نکات حائز اهمیت در هر رشته ورزشی محسوب می شود. با توجه به گرم شدن هوا و تعریق بیشتر شیوع این بیماریها نیز بیشتر می شود. رطوبت بیش از حد پوست یا همان  تعریق،یکی از شایع ترین عوامل بیماریهای پوستی ورزشکاران است .پوست مرطوب باعث آسان شدن تکثیر باکتری ها و سایر میکروارگانیسمها می شود.برای مثال بوی بد پا ناشی از رشد باکتریهایی است که در محیط مرطوب بیشتر رشد می کنند.
دکتر زهرا تمدن نائب رئیس هیأت پزشکی ورزشی در خصوص انواع بیماری های پوستی واگیردار و پیشگیری از بروز آن مواردی را مطرح کرده که به آن می پردازیم.
بیماریهای قارچ ورزشکاران درشرایط مرطوب بیشتر ایجاد می شود .به همین دلیل توصیه می شود ورزشکاران همیشه  از جوراب هایی استفاده کنند که خاصیت جذب مناسب داشته باشند و همچنین  به طورمرتب تعویض شوند و بعد از هربار تمرین باید پاها را شست و بوسیله جریان باد خشک کرد .
در تمرینات طولانی باید پاها در داخل کفش در معرض جریان هوا قرار گیرند. بیماری قارچی ناشی از رطوبت درناحیه کشاله ران نیز شایع است .بهتر است از لباس های نخی یا گشاد و تمیز استفاده شود و ناحیه کشاله ران را خشک نگه داشت.
-عفونت های پوستی : چنانچه لباس های مرطوب ورزشی بعداز تمرین تعویض نشوند خطر ایجاد التهاب باکتریهای فوکیلول مو یعنی فولیکولیت افزایش می یابد .این عفونت در ورزش هایی که بویژه تماس مستقیم با رقیب ایجاد می شود ، شیوع دارد .مثل کشتی گیران عوامل میکروبی می تواند از طریق سطوح مانند تشک و نیز تجهیزات ورزشی انتقال یابند.

-کورک: نیز در ورزشکاران دیده می شود که باز در کشتی گیران و رشته هایی که تن به تن می شوند، شایعتر است. دقت کنید کورک را نباید ترکاند چرا که باعث انتشار عفونت می شود .

-سایش: سایش نیز عاملی شایع برای ضایعات پوستی ورزشکاران تلقی می شود.اصطحکاک در اکثر اوقات در نواحی بین پوست و لباس ورزشی و نیز با سطوح دیگر پوست ایجاد می شود و کف دست و پاشنه پا مستعد هستند. اصطحکاک ناشی از سایش بین لباس و پوست می تواند باعث التهاب و حتی خونریزی در نواحی مختلف بدن شوند .این پدیده در نوک پستان دونده ها بطورشایع اتفاق می افتد. پوشیدن لباس های سبک و نرم و نیز استفاده از چسب زخم روی نیپل می تواند از این مشکل پیشگیری نماید.
-آکنه مکانیکی: نوعی آکنه یا جوش در ورزشکاران در اثر گرما ،فشار انسداد و سایش ایجاد می شود . اکثر اوقات در نواحی مانند شانه ها ،پشت وسر که بوسیله لوازم محافظتی پوشانده می شوند بوجود می آیند.پیشگیری و درمان این ضایعه عبارت است از پوشیدن تی شرت نخی تمیز ،شستن ناحیه مبتلا بلافاصله بعد از فعالیت ورزشی و استفاده از محلول کراتولیتیک روی ضایعه.

-تاول: اکثر حرکات ورزشی منجر به ایجاد حرارت و سایش بین پوست و تجهیزات ورزشی مانند راکت تنیس ، کفش ، پدها، محافظ های بدن و... می شود .افزوده شدن عرق نیز باعث تبدیل این سایش به تاول میگردد که به دلیل دردناک بودن موجب کاهش توان ورزشکار خواهد شد.
 برای پیشگیری از تاول باید پوست ورزشکار به خوبی چرب شود. دریک مطالعه ثابت شده است که مصرف ضد تعریق ها روی پاشنه پا قبل از فعالیت ورزشی باعث پیشگیری از تاول م یشود مصرف پودر بچه و اسپری های ضد عرق نیز می تواند باعث کاهش رطوبت پا شود. همچنین استفاده از دو لایه جوراب نیز میتواند از پدیده سایش جلوگیری نماید.
در هنگام خرید کفش ورزشی دقت کنید که کفش ویژه همان رشته ورزشی خریداری شود .باید هنگام عصر اقدام به خرید کفش نمود زیرا پاها در انتهای روز دچار کمی تورم خواهند بود . روز اول خرید کفش باید 2-1 ساعت ازکفش استفاده نمود و سپس به طور تدریجی به این زمان افزود .
کفش باید به اندازه خریده شود. و از نوک بلندترین انگشت تا انتهای کفش به اندازه پهنای انگشت شست فاصله باشد .کفش باریک ممکن است باعث تاول بین انگشت شست و انگشت دوم وکفش های گشاد و باعث ایجاد تاول روی نوک انگشتان شود.درمورد انگشتان شست هم باید از دستکش یا نوار پیچی (taping ) استفاه نمود و همچنین از پودرهاو مواد ضد تعرق استفاده نمود.

-بیماری قارچی پای ورزشکاران : یک عفونت قارچی پوست است که خارجی ترین لایه پوست را درگیر میکند،واین بیماری در شرایط رطوبت ، گرما و تاریکی بهتر رشد می کند.تماس پا با کفپوش نواحی مرطوب مثل حمام ،استخر های شنا و رختکن ها و نیز پوشیدن مشترک کفش فرد مبتلا احتمال ابتلا را افزایش میدهید .رعایت نکات بهداشتی می تواند به خوبی از ابتلا به این بیماری پیشگیری نماید.

(طیبه خزاعلی)




۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن