تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819426743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرار عاشقی شهروندان اصفهانی با شهیدان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: قرار عاشقی شهروندان اصفهانی با شهیدان ویژه برنامه ˝قرار عاشقی˝ از سوم تا 11 خردادماه در قالب غرفه های هم عهدی با شهدا در هفت نقطه شهر اصفهان در حال برگزاری است.
۱۳۹۵ پنج شنبه ۶ خرداد ساعت 13:45

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا ،همزمان با سوم خرداد نقاط مختلف شهر اصفهان غرفه‌هایی با عنوان "قرار عاشقی" برقرارشده تا پیوندی مستحکم میان نسل جدید و شهدا برقرار شود.
در این برنامه هر فردی پلاک یکی از شهیدان را انتخاب و با آن شهید پیمان "هم‌عهدی" می‌بندد. به گفته مسئولان برگزار کننده برنامه، اگرچه این انتخاب از سوی خود شخص صورت می‌گیرد اما در واقع این شهدا هستند که افراد را انتخاب می‌کنند. پیمان این افراد با شهید به این گونه است که فرد باید در سال حداقل به مدت مشخصی بر سر مزار شهید حاضر شود.
یکی از نکات قابل توجه در این غرفه‌ها این است که شهروندان اصفهانی از پیر و جوان و از زن و مرد با نگاهی به این غرفه‌ها و پرس‌وجو از خادمان شهدا پیرامون این برنامه مشتاقانه برای گرفتن پلاک شهید ثبت‌نام می‌کردند. از همه ادوار سنی در شلوغی مقابل غرفه‌ها دیده می‌شدند، این نشانه جاذبه بسیار بالای شهدا است.
استان اصفهان 23 هزار شهید داشته و شهر اصفهان نیز 8 هزار شهید در گلستان شهدا به خاک سپرده است كه در راستای هم عهدی با شهدا طرح قرار عاشقی به مناسبت روز آزاد‌سازی خرمشهر در 7 نقطه شهر شامل گلستان شهدا، میدان های لاله، بزرگمهر، احمدآباد، برج، انقلاب و جمهوری اسلامی در حال اجرا است
فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری 8 هزار پلاک به نام این شهدا تعبیه کرده و دلیل این موضوع آن‌ است که برخی از شهدا خانواده‌هایشان یا فوت شده و یا به دلیل ناتوانی جسمی نمی‌توانند بر سر خاک شهید حضور پیدا کنند.
این پلاک‌ها به صورت اتفاقی برای هر فرد برداشته شده و عهد نامه‌ای بین آن شخص و شهید بسته می‌شود. این عهدی که بسته می‌شود بر این قرار است که فرد در سال، باید حداقل 5 بار بر سر مزار شهید حاضر شود.
استقبال مردم از طرح قرار عاشقی بیش از پیش‌بینی انجام شده
شعار طرح قرار عاشقی "هر شهروند اصفهانی، یک شهید" است که باتوجه به حضورو استقبال بی نظیرشهروندان اصفهان چیزی بیشتراز پیش‌بینی صورت گرفته از طرف مردم اصفهان انجام شده است. شهروندان اصفهانی با استقبال از طرح قرار عاشقی ثابت کردند که مردمی شهیدپرور وشهید دوست هستند.
اصفهان که یکی از شهید پرورترین استان‌های کشور است با 23هزار شهید در دوران دفاع مقدس اصفهان را به شهری معنوی و روحانی تبدیل کرده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن