تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802547548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرايط براي المپيكي شدن واليبال ايران مهياست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شرايط براي المپيكي شدن واليبال ايران مهياست
حضور در المپيك سال‌هاست به رؤياي بزرگ واليباليست‌هاي ايراني تبديل شده است. با اين حال انتظار مي‌رود در اين دوره طلسم نرسيدن به اين آوردگاه بزرگ شكسته شود. تيم ملي واليبال كشورمان در چند سال گذشته در مسير پيشرفت و جهاني شدن گام برداشته تا جايي كه در تورنمنت‌هاي زيادي به همراه مربيان شناخته شده خود نتايج درخشاني گرفته است. ...
نویسنده : شيوا نوروزي 


حضور در المپيك سال‌هاست به رؤياي بزرگ واليباليست‌هاي ايراني تبديل شده است. با اين حال انتظار مي‌رود در اين دوره طلسم نرسيدن به اين آوردگاه بزرگ شكسته شود. تيم ملي واليبال كشورمان در چند سال گذشته در مسير پيشرفت و جهاني شدن گام برداشته تا جايي كه در تورنمنت‌هاي زيادي به همراه مربيان شناخته شده خود نتايج درخشاني گرفته است. تداوم درخشش‌هاي واليبال ايراني به جايي رسيده كه حالا مردم و اهالي اين رشته منتظر شنيدن خبر صعود تيم ملي به المپيك 2016 هستند. در اين راه البته مسئولان فدراسيون نيز هرگز حمايتشان را از تيم ملي قطع نكردند تا امروز ايران يكي از شانس‌هاي اصلي صعود به المپيك باشد. اگرچه رقابت با حريفاني چون لهستان، فرانسه، ونزوئلا و... كار آساني نيست اما سطح واليبال كشورمان به حدي رسيده كه قطعاً بهترين تيم قاره كهن به شمار مي‌آيد. استفاده از امتياز بهترين تيم آسيايي مي‌تواند آرزوي محال دوستداران واليبال را به واقعيت تبديل كند. آرزويي كه مصطفي كارخانه كارشناس واليبال نيز بر محقق شدن آن تأكيد دارد.


حضور تيم ملي واليبال ايران در مسابقات انتخابي المپيك را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
رقابت‌هاي مهمي را در پيش داريم، اين رقابت بسيار حساس مي‌تواند سرنوشت واليبال ايران را تغيير دهد. بيش از چند دهه است كه همه در آرزوي صعود به المپيك و حضور در اين مسابقه دشوار هستيم. بدون شك براي رسيدن به چنين رويدادي بايد تيمي قوي و آماده را راهي رقابت‌ها كرده باشيم تا بتوانند از پس حريفان قدرتمند برآيند.
فكر مي‌كنيد در انتخابي المپيك با مشكل مواجه شويم؟
بعيد مي‌دانم مشكلي داشته باشيم. اصلاً جاي نگراني وجود ندارد. براي رسيدن به اهداف بزرگ انگيزه بالا فاكتور مهمي به شمار مي‌رود. در صورتي كه بازيكنان در يك تورنمنت سطح بالا انگيزه زيادي داشته باشند احتمال رسيدن به هدف اصلي به شدت افزايش پيدا مي‌كند. آمادگي ذهني، رواني، تكنيكي، تاكتيكي و جسمي از جمله مواردي است كه براي موفقيت به آنها نياز داريم. خوشبختانه واليباليست‌هاي كشورمان در آمادگي بالايي به سر مي‌برند و از اين لحاظ مشكلي وجود ندارد. از طرفي از نظر
روحي - رواني نيز ملي‌پوشان به مرز خودباوري رسيده‌اند. آنها بهتر از هر كسي مي‌دانند رسيدن به اين آرزو چه تأثيري در پيشرفت واليبال كشورمان و حتي خود ملي‌پوشان دارد. همه مي‌دانند كه المپيك بالاترين سطح ورزش جهان را دارد. از همين رو مطمئن باشيد كه همه تيم از مربيان گرفته تا تك‌تك بازيكنان تمام سعي‌شان را مي‌كنند تا يك بار ديگر آوازه واليبال ايران در جهان بپيچد.
پس شما معتقديد شانس صعودمان به المپيك ريو زياد است؟
همين طور است. همانطور كه اشاره كردم واليبال ايران سال‌هاي روبه رشدي را پشت سرگذاشته و در اين مدت در تورنمنت‌هاي مختلف با حريفان قدرتمند روبه‌رو شده است. واليبال كشورمان همچنان بهترين دوران خود را سپري مي‌كند. اگرچه در برهه‌اي تيم دچار برخي مشكلات شد و نتايج دور از انتظار رقم خورد اما با تغيير كادرفني دوباره شرايط به حالت قبل برگشت. سرمربي جديد مسئوليتش را به بهترين شكل انجام مي‌دهد و فدراسيون نيز پشتيباني خوبي از تيم ملي دارد. در چنين شرايطي قطعاً شانس صعود كردنمان بيشتر از ناكامي‌مان است. در صورتي كه در اين دوره نتوانيم به هدف اصلي‌مان كه رسيدن به المپيك ريو است برسيم يا به خاطر بدشانسي بوده يا اينكه تاكتيك‌هاي مدنظر سرمربي را در زمين پياده نكرده‌ايم. در واقع همه چيز براي كسب سهميه المپيك براي تيم ملي واليبال مهياست و بايد منتظر باشيم تا تلاش‌هاي اين سال‌ها به ثمر بنشيند. قطعاً تيم اول آسيا هستيم. حتي سطح واليبال ما از آسيا هم بالاتر است. بايد اين ادعا را در عمل هم ثابت كنيم.
نقش لوزانو در شكستن طلسم صعود نكردن به المپيك چيست؟
او مربي كاركشته‌اي است. لوزانو تجربه زيادي دارد و اين موضوع براي تيم ملي ايران فاكتور خوبي محسوب مي‌شود. سرمربي تيم ملي در سطح بالاي واليبال فعاليت كرده و به خوبي با جو رقابت‌هاي انتخابي آشناست. با توجه به حمايت‌هاي لازمي كه از تيم ملي مي‌شود به نظر مي‌رسد اين مربي روي نيمكت ايران هم كارايي خوبي داشته باشد. به‌علاوه اينكه سيچلو هم دستيار خوبي براي لوزانو است و اميدوارم او نيز مسئوليتش را به بهترين شكل انجام دهد.
براي صعود به المپيك كادرفني چه تاكتيكي را بايد در دستور كار قرار دهد؟
هر مربي شيوه خودش را دارد و مربي ايران هم كه باتجربه است. به صورت كلي استفاده از همه پتانسيل تيم بهترين تاكتيك به نظر مي‌رسد. تيم ملي كشورمان ظرفيت زيادي دارد و اين موضوع به نفع لوزانو خواهد بود. يك بخش موفقيت به عهده سرمربي است و اينكه چگونه در شرايط حساس تصميم بگيرد، تاكتيك‌ها را تغيير دهد و از توانايي بازيكنان كشورمان بيشترين بهره را ببرد. اما يك بخش ماجرا نيز برعهده بازيكنان است. آنها هستند كه بايد با تمام قوا و براي موفقيت كشورشان از جان مايه بگذارند و دستورات سرمربي را به خوبي و با دقت در زمين پياده كنند. اين دو فاكتور مهم قطعاً به صعود تيم ملي ختم خواهد شد.
فكر مي‌كنيد كدام يك از بازيكنانمان در اين تورنمنت مهره كليدي تيم ملي لقب بگيرد؟
قبلاً هم گفتم كه بازيكنان خوبي در تركيب تيم ملي حضور دارند و لوزانو هر زمان كه بخواهد مي‌تواند دست به تغيير تاكتيكي بزند. معتقدم در جمع نفرات حاضر همه بازيكنان توانايي پديده شدن و درخشيدن را دارند؛ سعيد معروف، شهرام محمودي، عباد‌پور و خيلي‌هاي ديگر بدون شك در ژاپن نقش كليدي را ايفا مي‌كنند.
حريفان ايران در راه صعود به المپيك را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ بازي‌هاي تداركاتي چه تأثيري در رسيدن به اين هدف دارند؟
در خصوص بازي‌هاي دوستانه بايد بگويم كه اين بازي‌ها پيش از شروع رقابت‌هاي اصلي عيب و ايرادهاي تيم را برطرف مي‌كند. يعني كادرفني با آناليز عملكرد بازيكنان نقص‌ها را برطرف مي‌كنند و تيم نيز به هماهنگي لازم مي‌رسد. از سوي ديگر اينكه هر هشت تيم حاضر در گروه در اين دوره مدعي و قدرتمند هستند، چراكه همگي براي صعود به المپيك به اين مسابقات آمده‌اند و اتفاقاً دست پر هم آمده‌اند. با اين وجود نتيجه‌اي كه در بازي اول مي‌گيريم مي‌تواند كل بازي‌هاي ما را تحت تأثير قرار دهد. استراليا حريف اول ماست و مهم اين است كه گام اول را محكم برداريم. هرچند استراليا نسبت به رقباي اروپايي چندان قدرتمند نيست ولي به هرحال آنها هم براي كسب سهميه تلاش مي‌كنند، درست مثل ساير تيم‌ها.
چه عاملي باعث شده تا در ادوار گذشته واليبال ايران به المپيك نرسد؟
تجربه لازم را نداشتيم. مهم‌ترين دليل را بايد همين بي‌تجربگي عنوان كرد. با اين حال شرايط فعلي ما متفاوت است، چراكه حضور در تورنمنت‌هاي بين‌المللي تجربه‌مان را بسيار افزايش داده و توانايي و خودباوري لازم براي المپيكي شدن را هم داريم...



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن