تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803222799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه موقت یزد در مجمع جهانی اسلام: پیامبر مخاطب خود را باطل محض نمیدانست


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


امام جمعه موقت یزد در مجمع جهانی اسلام: پیامبر مخاطب خود را باطل محض نمیدانست استان‌ها > یزد - ایرنا نوشت: امام جمعه موقت یزد گفت: راز توسعه سریع و شگفت آور اسلام را باید در حاکمیت روح خیرخواهی، مهربانی، جامع نگری، صلابت و متانت جستجو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن معزالدینی روز سه شنبه در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام در یزد افزود: واقعیت کنونی جهان و ارزیابی تحولات چند دهه اخیر در جوامع بشری و بروز تنش ها و ناهنجاری ها در جهان اسلام چاره اندیشی برای برون رفت از این وضعیت را ضروری کرده و این موضوع دغدغه همه دوستداران صلح جهانی است.
وی اظهار کرد: قرآن همه انسانها را به پیمودن راهی برای سامان دادن به این امر رهنمون کرده راهی که بازگشت به هویت اصیل اسلام و نگاه کریمانه به انسان است. امام جمعه موقت یزد اضافه کرد: در نگاه اسلام انسان دایره امکان بوده که بر فطرت خدایی و دین حنیف آفریده شده و پیامبران آمده اند تا خطوط تربیتی را برای انسان بر مبنای بهره مندی آزادانه ترسیم کنند.
معزالدینی تصریح کرد: آخرین پیامبر یعنی پیامبر اسلام هم با سیمایی جذاب و قلبی مهربان و روحیه ای مسالمت آمیز با تصدیق همه پیامبران پیشین آمده تا همه را به پیروی آگاهانه و آزادانه از دینش فراخواند که ندای رحمانیش تا دیوارهای چین هم پیش خواهد رفت. این استاد حوزه علمیه گفت: اسلام دینی است مبتی برا آموزه های مختلف که معتقد است دین سرمایه است نه سربار و باید آزادانه انتخاب و نه اینکه مستبدانه تحمیل شود.
وی اضافه کرد: مروری بر این آموزه ها نشان می دهد که جان مایه این دین مسالمت با انسان ها و تکریم جوهره آدمیت و پذیرش اختلاف بینش ها، منش ها و روش های آدمیان و کنار آمدن با افکار و آرای مخالف است. امام جمعه موقت یزد با اشاره به صفات و خصوصیات پیامبر اسلام (ص) نیز یادآور شد: ایشان تذکر دهنده بودند نه سلطه گر، مخاطب خود را باطل محض نمی داندند، دعوتش به یکتاپرستی بر مبنای برهان است، عدالت در عداوت شعارش بودند، خویشتن دار ، مردم دار و دارای رحمت خاص و عام بودند.
وی اضافه کرد: پیامبر اسلام با عقل و اخلاق، جامعه را مدیریت می کرد و بر کسی ستم روا نکرد و اهل بیت ایشان نیز پرورش یافتگان همین مکتب بودند و این خصلت های نیکو را داشتند از این رو مسلمین باید این صفات را الگو قرار دهند. معزالدینی خاطرنشان کرد: همه این نکات نشان می دهد که در اسلام، اختلاف انسان ها و تنوع افکار امری پذیرفته و در واقع از سنت های الهی قلمداد شده و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم حقوق اقلیت ها بر همین اساس به رسمیت شمرده شده است.
وی اظهار کرد: در همین شهر یزد که امروز هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام در آن در حال برگزاری است مسلمانان و غیر مسلمانان بصورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند و با این الگو و پشتوانه قوی معرفتی در مسیر تحکیم و توسعه کشورها گام برداشت و زندگی توام با صلح و آرامش داشت. هفتمین کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام (مجمع جهانی اسلام) صبح روز سه شنبه در هتل صفاییه یزد آغاز بکار کرد.
حدود یکصد مهمان از 35 کشور جهان در این کنفرانس دو روزه که با عنوان ارتباطات استراتژیک؛ ارزش‌ها، نهادها و شخصیت های مرجع از سوی دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه برگزار می شود حضور دارند.

کلید واژه ها: وزارت خارجه - استان یزد - اسلام ‌ستیزی - اسلام‌هراسی -




چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 06:01:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن