تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819263066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سران کشورهای اسلامی اختلافات را حل کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: امام جمعه اهل سنت زاهدان:
سران کشورهای اسلامی اختلافات را حل کنند

کراپ‌شده - کنفرانس یزد


شناسهٔ خبر: 3666857 - سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
استانها > یزد

یزد – امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: سران کشورهای اسلامی باید اختلافات را حل کنند و مشکلات باید توسط خود مسلمانان رفع شود. به گزارش خبرنگار مهر، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، پیش از ظهر سه شنبه در هفتمین کنفرانس مجمع جهانی اسلام گفت: اسلام دین صلح و آرامش بوده و این ظلمی آشکار است که اسلام را به عنوان دینی خشن و تند به جهانیان معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد انجام بسیاری از خشونت ها به نام اسلام هستیم، افزود: دین مبین اسلام در واقع دین استقلال و گفتمان است و با ظالمان، متجاوزان به حقوق دیگران و کسانی که تن به عدل و صلح نمی دهند، جهاد می کند.

اسماعیل زهی جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: باید با اسرائیلی که حاضر به اتمام جنایات ۶۰ ساله اش در فلسطین نیست جهاد کرد.

وی اهمیت اتحاد جهان اسلام را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسلمانان باید به مشترکات چنگ زده و آنها را برجسته کنند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان یادآور شد: مشترکات مسلمانان به قدری زیاد است که اگر آنها را مورد توجه قرار دهیم دیگر به موارد جزئی اختلاف نخواهیم رسید.

وی تبلیغ اسلام حقیقی را رسالت تمامی مسلمانان دانست و افزود: در شرایط کنونی شیعه و سنی نباید به تبیین مذهب خود بپردازند و باید رسالت اصلی را مدنظر قرار دهند.

وی دامن زدن به مسائل فرقه ای و گرایشی را حرام دانست و گفت: در حال حاضر مشاهده می کنیم که دشمنان اسلام سعی در ضربه زدن به اصل اسلام دارند و باید هوشیارانه عمل کنیم.

امام جمعه اهل سنت زاهدان خواستار حفظ حقوق تمامی ادیان شد و گفت: سران کشورهای اسلامی باید اختلافات را حل کنند و مشکلات باید توسط خود مسلمانان رفع شود.

اسماعیل زهی با اشاره به اینکه برخی از اختلاف مسلمانان سود می برند، یادآور شد: دخالت این افراد برای حل اختلافات می تواند مسبب بروز مشکلات بیشتری شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به دنبال ترویج فرقه های انحرافی هستند، تاکید کرد: نباید زمینه سوء استفاده اجانب از اختلافات ایجاد شود.

وی با ابراز امیدواری در خصوص اینکه خروجی این کنفرانس اتحاد مسلمانان باشد، افزود: تندوری باعث بروز مشکلات بیشتر و پراکندگی مسلمانان می شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن