تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798979150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه هزاردلار بدهید؛ شاید هم مردید!


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: سه هزاردلار بدهید؛ شاید هم مردید!
کلیپ مبارزه در قفس دختر 12 ساله ایرانی در ارمنستان صحنه های دلخراش زیادی را به همراه داشت اما تجارت مبارزه در قفس سال هاست در ایران جریان دارد.

به گزارش "ورزش سه"، انتشار کلیپی از مسابقه یک دختر 12 ساله ایرانی در مسابقات MMA یا Mixed Martial Art واکنش های مختلفی را به همراه داشت. شاید MMA حتی برای بعضی هنوز هم واژه ای نامفهموم باشد اما اسم های مثل جنگ در قفس شاید بیشتر صحنه های این ورزش را برای ایرانی ها تداعی کند. دختر 12 ساله ایرانی کمتر از 25 ثانیه در مبارزه ای با یک دختر هم سال خود در ارمنستان صحنه های دلخراشی را خلق کرد اما شایعات و اظهار نظرات درباره این مساله هر روز بیشتر می شود.
اینکه چه طور این ورزش در ایران این قدر محبوب است، اعزام ها به این مسابقات چه طور انجام می شود، واقعیت مبارزه دختر 12 ساله چه بود و بسیاری دیگر این طور بوده است:   داور؛ متهم ردیف اول
دیدار دختر 12 ساله ایرانی مقابل حریف ارمنی در ارمنستان با شکست دلخراش حریف ایرانی به پایان رسید. مشت های پی در پی دختر میزبان و دست و پا زدن حریف در همان ثانیه های کم بسیار ناخوشایند بود اما داور این رقابت موثرترین نقش در خلق این صحنه ها را داشت. در قوانین  MMA یا مبارزه داخل قفس وقتی مبارز دیگر توان دفاع از خود را نداشته باشد در همان لحظه "ناک اوت" فنی می شود و داور باید دستور قطع بازی و اعلام برنده شدن مبارز دیگر را بدهد اما داور صبر کرد تا مبارز ایرانی نزدیک به 15 مشت پی در پی در حالیکه نمی توانست از خود دفاع کند، بخورد. قانون دیگر در مسابقات MMA زیر 16 سال عدم استفاده از تکنیک هایی است که برای این رده سنی ممنوع اعلام شده که استفاده از مشت یکی از آنهاست. داور این دیدار بازی رده سنی زیر 16 سال را با قوانین بازی های بزرگسالان اداره کرد که نتیجه آن همان صحنه هایی شد در فضای مجازی دست به دست چرخید.  
منیجرهای زیر زمینی؛ متهم ردیف دوم
اعزام مبارز به ارمنستان و برگزاری مبارزه های MMA تجارتی است که حالا در ایران رونق زیادی دارد اما ذات مبارزه در آن ادا نمی شود. در چهار سال اخیر که این اعزام ها بیشتر از همیشه انجام شده است شاید بیش از 100 مبارزه بین ایرانی ها و فایترهای ارمنی در کشور رقیب انجام شده است که در مجموع شاید 5 بار یک ایرانی توانسته است برنده آن مبارزه ها باشد. سیاست کارگزاران ارمنی اینطور بوده است که همیشه رقبایی به مراتب سطح بالاتر از ایرانی ها داخل قفس می فرستند که این مساله در سال های اخیر برای همه واضح بوده است اما همین شوق مبارزه در قفس برای مبارزهای ایرانی ها کافی به نظر می رسد. دختر 12 ساله ایرانی هم تنها شوق مبارزه در قفس داشت اما قطعا نمی دانست چه در قفس سر او خواهد آمد. مبارز نوجوان ایرانی رزمی کاری در سبک کیوکوشین کاراته بود که با ذات و تکنیک ها MMA تفاوت های زیادی دارد در صورتیکه دختر ارمنی یک مبارز تخصصی MMA بود و سال های در آکادمی های تخصصی این رشته تمرین کرده است. پس از اینکه دختر ایرانی به ناشیانه ترین شکل حمله می کند حریف با تکنیک "گراند اند پوند" فورا ضربات او را مهار کرده و آن صحنه ها را خلق می کند. کارگزاران ایرانی معمولا با در نظر گرفتن شرایط این وظیفه را دارند تا مبارزه ای بین دو حریف هم سطح برپا کنند اما اتفاقی که افتاد نشان می داد اثری از مسولیت پذیری در کارگزار ایرانی نبود.  
پشت پرده تجارت اعزام به قفس های خارجی
همان مبارزی که با مداحی پا به قفس های مبارزه می گذاشت راه اعزام مبارزان ایرانی را به ارمنستان به طور جدی باز کرد و او به عنوان موسس یک سبک رزمی نقش موثری در این رفت و آمدها داشت. او یکی از چهره های مطرح مبارزات رزمی است که مقام های بسیاری هم در MMA دارد چه به عنوان مبارز و چه به عنوان اعزام کننده فعالیت های بین المللی و زیادی دارد. شور مبارزه در قفس حالا بیشتر از همیشه در ایران بالا گرفته و موسسات اعزام تعدادشان بالا رفته است. هزینه حضور در این رقابت ها نزدیک به 200 یا 300 دلار است اما برای اعزام مبارز به داخل قفس های ارمنی مبلغی بالغ بر 3 هزار دلار گرفته می شود که معمولا با رضایت کامل این هزینه را پرداخت می کنند تا تجربه مبارزه در قفس را لمس کنند. این مسابقات در ایران و البته شهرهای حاشیه ای برگزار می شود که در اولین گام مبارز می تواند حضور داخلی داشته باشد و پس از آن راهی ارمنستان شود. گرجستان و روسیه هم معمولا مقصد بعدی آنها خواهد بود. در حال حاضر رابطه کارگزار ارمنی که سال هاست به تنهایی در این زمینه فعالیت می کند با کارگزاران ایرانی بسیار نزدیک است و تجارت پر سود آنها همچنان ادامه دارد.
 
واکنش های رسمی اما بدون فایده چه درست چه غلط حالا MMA در ایران بسیار طرفدار پیدا کرده است و به صورت زیر زمینی مبارزات زیادی انجام می شود. حتی موسسات اعزام به کشورهای خارجی هم فعالیت دارند اما مشکلات در آنجا خود را نشان می دهد. تمرینات و مسابقات داخلی به دلیل رسمی و قانونی نبودن کاملا غیرحرفه ای و نا آگانه پیگری می شود و بعد از اینکه رو در روی مبارزان خارجی قرار می گیرند که تمرینات تخصصی MMA دارند و به صورت رسمی در آکادمی های حرفه ای کار می کنند، صحنه هایی شبیه به دختر 12 ساله را خلق می کنند. بعد از انتشار آن ویدئو کلیپ نماینده وزارت ورزش و فدراسیون کاراته فورا بیانیه ای صادر کردند تا خود را از زیر بار مسولیت این مساله فراری دهند اما مساله اینجاست که خود مبارزهای ایرانی هم چوب همین افراد را می خورند. کشوری مثل امارات هم با انجام این ورزش در کشور خود موافق نیست اما سرمایه گذاری میلیون دلاری انجام داده است تا ورزشی شبیه به این ورزش را در کشور جا بیاندازد که موفق هم بود اما در ایران نه جلو این نوع مبارزه ها گرفته می شود و نه آن را ساماندهی می کنند تا نتیجه اش را جایی ببینند که کشوری شبیه به ارمنستان کتک زدن مبارزان ایرانی را به یکی از تفریحات جوانان خودش تبدیل کند.

12:55  1395/03/04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن