تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812161804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نام دزفول در تاریخ ایران ماندگار شد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نام دزفول در تاریخ ایران ماندگار شد
نام دزفول در تاریخ ایران ماندگار شد فرمانده سپاه دزفول گفت: مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی ایران معاصر ایستادگی کردند و چهارم خرداد اوج افتخار مردم دزفول در مسیر ولایت مداری است.


به گزارش فرهنگ نیوز ، همزمان با آغاز جنگ ایران و عراق دزفول بیش از 200 بار موشک‌باران و 20 هزار بار توسط دشمن بعثی گلوله‌باران شد.

مردم دزفول با وجود موشک‌باران شدید همچنان مقاومت می‌کردند و نماز جمعه دزفول هر هفته با حضور مردم و رزمندگان اقامه می‌شد اما این مردم در دوران دفاع مقدس، دو هزار و 600 نفر شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردند تا سید روح‌الله خمینی پرچم دار مقاومت و بیداری تاریخ معاصر در روزهای موشک‌باران این شهر و همزمان با مقاومت مردم ولایت مدار دزفول، بگوید: دزفولی‌ها دین خود را به اسلام ادا کردند.

همین مقوله بود که 4 خرداد را پس از 3 خرداد در تقویم ملی ایران و این بار به نام و یاد ایستادگی مردم دزفول در تقویم پر افتخار انقلاب اسلامی ثبت و ماندگار کرد تا خطه خوزستان به رسم میهمانی خرمشهر و دزفول و اندیمشک و آبادان و سوسنگرد و دیگر بخش‌های و خطه‌های این سرزمین پر حماسه، به خود ببالد.

4 خرداد نماد ولایت مدار

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی قاضی در نشست بررسی طرح و برنامه‌های چهارم خرداد ماه، اظهار داشت: مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس و با یک عزم راسخ در جلوی موشک‌های دشمن ایستادگی کردند و تا الگوی ولایت پذیری را به عنوان یک منطق ماندگار در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی شرح و بیان کنند.

وی گفت: چهارم خرداد، متعلق به یک شهر نیست بلکه بیانگر یک مسیر و اعتقاد صحیح در ترویج ارزش‌های اسلامی و اعتقادی و دوری از منطق خشم و خشونت است چرا که روز مقاومت مردم دزفول مقاومت مردم ایران اسلامی را در هشت سال دفاع مقدس در جهان نمایان ساخت.

امام جمعه دزفول اظهار کرد: توجه به حکمت و فلسفه نامیدن چهارم خرداد به روز مقاومت و پایداری مردم دزفول، لازم است در تمام رسانه‌های مکتوب و تصویری شرح و طرح و بیان شود چرا که  روز  چهارم خرداد سمبل مقاومت ملی و اعتقادی ما است.

اوج ایستادگی مردم دزفول در دفاع مقدس

عبد الامیر محتشمی راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول بیان کرد: مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی ایران معاصر ایستادگی کردند و چهارم خرداد اوج افتخار مردم دزفول در مسیر ولایت مداری است.

فرمانده سپاه دزفول گفت:  چهارم خرداد ماه متعلق به یک شهر و یک مردم نیست بلکه بیانگر ایستادگی و عزت کشوری است که برای مقابله با دشمن از جان و مال خود گذشتند و هشت سال در مسیر ولایت و عزت و افتخار مقاومت کردند.

وی افزود:  مردم دزفول انتظار دارند که معرفی چهارم خرداد، اولویت نخست مسیر فرهنگی شهرستان باشد و مسئولان استان چهارم خرداد را نقطه عطف توسعه خدمات شهری و انقلابی برای مردم این شهرستان قرار دهند.

دعوت از سفرا برای حضور در ویژه مراسم 4 خرداد

حبیب اله آصفی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تاکنون از سفیران کشورهای ژاپن، ایتالیا، ترکیه، بلغارستان، هند، الجزایر، فلسطین، پاکستان، افغانستان و چند کشور دیگر برای حضور در همایش چهارم خرداد دعوت به عمل آمده است.

وی افزود: دزفول دارای ظرفیت‌های بی شماری در بخش‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، گردشگری و نیز اقتصادی است که باید به‌درستی معرفی شوند.

فرماندار ویژه دزفول اظهار کرد:  سفیران 12 کشور برای حضور در همایش بزرگداشت 4 خرداد، روز مقاومت، پایداری و روز دزفول دعوت شده‌اند و تلاش می‌شود از 4 خرداد برای معرفی جذابیت‌های فرهنگی و معنوی دزفول بهره گیری شود.

4 خرداد نام دزفول را در تاریخ ماندگار کرد

محمد سبزواری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول عنوان کرد: مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس و با منطق اسلامی و انقلابی خود از ارزش‌های اعتقادی ما دفاع و نامی ماندگار از خود در این عرصه به یادگار گذاشتند.

وی افزود: مردم دزفول در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‌های انقلابی، بیش از 2600 شهید والا مقام تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران دزفول گفت: خانواده دفاع مقدس دزفول دارای یش از 2600 نفر عضو جامعه شاهد، 500 عضو ایثار گر و 4200 جانباز والا مقام  است و بنیاد شهید و امور ایثار گران دزفول توجه به رفع نیازهای خانواده معظم شهدا و دیگر اعضای پر افتخار خانواده دفاع مقدس شهرستان را به عنوان اولویت نخست خود در سال جدید تعیین کرده است.

وی گفت: ما باید بدانیم که در حفظ و تبیین فرهنگ 4 خرداد یک وظیفه مهم فردی و اجتماعی داریم و این روز و حماسه را با جدیت باید به نسل‌های مختلف اجتماعی معرفی شود چرا که حماسه مردم دزفول، بیانگر مقاومت مردم ایران اسلامی در هر شهر و روستایی است.

منبع: تسنیم


95/3/3 - 09:06 - 2016-5-23 09:06:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن