تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820751231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه ها باید اسلامی شوند / ضرورت ترویج روحیه و فرهنگ اسلامی در محیط های دانشگاهی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دانشگاه ها باید اسلامی شوند / ضرورت ترویج روحیه و فرهنگ اسلامی در محیط های دانشگاهی
وزیر علوم،تحقیقات وفناوری از ارائه دستعور العمل اسلامی کردن دانشگاه ها خبر داد.


محمد  فرهادی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه و همچنین اسلامی شدن دانشگاه‌ها از آرمان‌ها و اهداف رهبران ایران در احیا کردن دین در حوزه اندیشه ورزی و علم و آموزش، از بدو تولد جمهوری اسلامی تاکنون، بوده است.


وی ادامه داد: یک بررسی جامعی هم که سال گذشته داشتیم عمدتا مسائل عقیدتی یا انجام فرایض مذهبی در دانشگاهها بوده، و چند دستور العمل را برای عملیاتی شدن این طرح به دانشگاهها ارائه کردیم .


وزیر علوم،تحقیقات و فناوری ادامه داد: اسلامی کردن دانشگاه‌ها در عمل اهداف دیگری نیز دارد که در این میان سه هدف بیشتر مدنظر برنامه ریزان است؛ تغییر روابط و ظواهر بر اساس احکام شرع، تبلیغ و ترویج اندیشه ارتباط علم و دین و از همه مهمتر تغییر بنیادین در محتوا و چگونگی ارائه علوم انسانی در دانشگاه‌ها.


فرهادی اضافه کرد: باید به طرح اسلامي کردن دانشگاه‌ها نگاهي نظام‌‌مند داشت، اين مسئله با شعار دادن حل نمي‌شود؛ بلكه اعضاي هيات علمي در دانشگاه‌ها و محتواي كتب درسي بايد مورد بررسي قرار گيرند.


وی یادآور شد:در حال حاضر بايد دغدغه جامعه دانشگاهي باور پذيري طرح اسلامي کردن دانشگاه ها باشد ، دراين راستا اميدواريم با برنامه ريزي شوراي عالي انقلاب ، بازسازي و تحول اساسي در سر فصل هاي کتب درسي صورت گيرد.


وزیر علوم در پایان خاطر نشان کرد: محیط دانشگاه‌ها بسیار مهم است و در محیط دانشگاه‌ها  اساتید باید روحیه و فرهنگ اسلامی را ترویج دهند .


انتهای پیام /






۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن