تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815332828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حج باید با امنیت و حفظ عزت ملت ایران برپا شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: حج باید با امنیت و حفظ عزت ملت ایران برپا شود خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به تلاش‌های مسئولان در برپایی حج باعزت ملت ایران خطاب به آل‌سعود خواست که آیه ۲۵ سوره حج را بخوانند و گفت: مدیریت سازمان حج و نماینده ولی فقیه کوتاهی نکردند اما نظر مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بر این بود که باید حج با امنیت و حفظ عزت ملت ایران برپا شود و در غیر این صورت تکلیف به گونه دیگری خواهد شد.
۱۳۹۵ شنبه ۱ خرداد ساعت 08:19

خبرگزاری پانا+

  ایسنا نوشت :   به گزارش پانا از خوزستان ، آیت الله سیدمحمد علی موسوی جزایری در خطبه​های این هفته نماز جمعه اهواز در ۳۱ اردیبهشت ماه با تبریک میلاد امام زمان(عج) اظهار کرد: از امام صادق(ع) روایت شده است که «کسانی که در زمان غیبت او(امام زمان(عج)) باشند و به امامتش اعتقاد داشته باشند و منتظر ظهورش باشند از همه مردم در زمان های مختلف برترند.»
وی بیان کرد: امام صادق(ع) می فرماید: مردمی که در زمان غیبت کبری امام زمان(عج) هستند بسیار مخلص هستند و مردم را مخیانه و آشکارا به دین محمدی(ص) دعوت می کنند.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: مقصود از مردم، همه مردم با اعتقادات مختلف است چراکه مردمان مخلص آخرالزمان(عج) از پای نمی نشینند بلکه امر به معروف و نهی از منکر می کنند و این روایت نشان دهنده ویژگی های شیعیان آخرالزمان(عج) است.

امام جمعه اهواز گفت: براساس فرموده امام خمینی(ره) «همه مقصد ما مکتب ما است» یعنی هدف ما پیروزی اسلام است.

وی با اشاره به این​که عنوان سربازان گمنام امام زمان(عج) به برادران اطلاعات اختصاص داده شده است؛ گفت: این​ها در راه امنیت و ثبات کشور و پابرجایی نظام به صورت گمنام تلاش می​کنند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به شهادت مصطفی بدرالدین فرمانده شاخه نظامی حزب الله لبنان، ادامه داد: سوم خردادماه روز بسیار بزرگ و فراموش نشدنی است که در سال ۶۱ خرمشهر فتح شد و امام راحل در پیامی به این مناسبت فرمودند: «این پیروزی ها از جانب خداست و از شما فرزندان اسلام و قوای سلحشور مسلح تشکر می کنم اما شما فوق تشکر من هستید.» این عملیات از ۱۰ اردیبهشت شروع شد و ۵ هزار کیلومتر از هویزه، پادگان حمید، جاده اهواز خرمشهر آزاد شدند تا سرانجام هدف اصلی آزادسازی خزمشهر محقق شد و ۲۰ هزار نیروی بعثی به اسارت درآمدند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: روز چهارم خرداد به نام مقاومت و پایداری روز دزفول نام گرفته است؛ مردم این شهر بسیار مقاومت کردند. این مردم شعارشان مقاومت، پایداری و اطاعت از امام خمینی(ره) بود. همچنین ۵ خرداد روز همدردی با خانواده‌های زندانی و حمایت از آنها است.

وی گفت: مسئولان در سازمان حج زحمات بسیاری کشیدند تا زائران با امنیت و آرامش به انجام مناسک بپردازند اما سعودی ها به هیچ وجه زیر بار نرفتند و برای حفظ امنیت تعهد ندادند. اما مردم بدانند که در این راستا مدیریت سازمان حج و نماینده ولی فقیه کوتاهی نکردند اما نظر مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بر این بود که باید حج با امنیت و حفظ عزت ملت ایران برپا شود و در غیر این صورت تکلیف به گونه دیگری خواهد شد.

آیت الله موسوی جزایری عنوان کرد: ما به عربستان سعودی تذکر می دهیم اگر اهل قرآن هستند و ذره ای ایمان در دلشان باقی مانده است آیه ۲۵ سوره حج « إِنَّ الَّذِینَ كَفَرُوا وَیَصُدُّونَ عَن سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ الَّذِی جَعَلْنَاهُ لِلنَّاسِ سَوَاء الْعَاكِفُ فِیهِ وَالْبَادِ وَمَن یُرِدْ فِیهِ بِإِلْحَادٍ بِظُلْمٍ نُذِقْهُ مِنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ؛ بى‏گمان كسانى كه كافر شدند و از راه خدا و مسجدالحرام كه آن را براى مردم اعم از مقیم در آنجا و بادیه‏نشین یكسان قرار داده‏ایم جلو گیرى مى‏كنند و [نیز] هر كه بخواهد در آنجا به ستم [از حق] منحرف شود او را از عذابى دردناك مى‏چشانیم» را بخوانند و به دستورات الهی توجه کنند.

امام جمعه اهواز گفت: با مسئولان رایزنی‌ها درباره اقتصادمقاومتی همراه با عمل و جدیت صورت گرفته است و مقرر شده شورایی در شهرها شامل امام جمعه، فرماندار، کمیته امداد، اداره فنی و حرفه‌ای و دیگر افراد تاثیرگذار تشکیل شود و از مردم خواسته شود طرح‌های سبک خود را ارائه دهند چراکه این موضوع بسیار مهم است.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن