تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804441047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خط و نشان شاگردان بنا برای المپیک


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خط و نشان شاگردان بنا برای المپیک
تيم ملي كشتي فرنگي ايران به مقام قهرماني جام جهانی کشتی فرنگی دست يافت. دو تيم ملي ايران و روسيه عصر ديروز در فينال این رقابت‌ها در شيراز رودرروي هم قرار گرفتند كه شاگردان بنا در نهايت با نتيجه 8 بر صفر به پیروزی دست يافتند تا پنجمين عنوان قهرماني اين مسابقات را به دست آورند.
نویسنده : فريدون حسن 


صبح روز پنج‌شنبه و همزمان با آغاز مسابقات جام جهاني كشتي فرنگي حال و هواي شهر شيراز كاملاً ورزشي بود. سالن شهيد دستغيب ديار حافظ و سعدي خيلي زودتر از آنچه كه تصور مي‌شد لبريز از جمعيت شد. استقبال شيرازي‌ها از مسابقات و حضور جمعيت پرشور در سالن باعث شد كه بسياري از علاقه‌مندان پشت در سالن بمانند و نتوانند كشتي‌ها را از نزديك شاهد باشند.
به هر حال در چنين حال و هوايي، رقابت‌ها آغاز شد و شاگردان محمد بنا در ميان اين حضور پرشور به مصاف حريفان خود رفتند.

اولين تيم مقابل مردان فرنگي‌كار ايران اوكراين بود؛ حريفي كه در ميان تشويق‌هاي بي‌امان 3 هزار شيرازي مشتاق كشتي حرفي براي گفتن برابر ايران نداشت و 8 بر صفر نتيجه را واگذار كرد. محمد بنا براي اين بازي مهرداد مرداني، مهدي زيدوند، افشين بيابانگرد، سعيد عبدولي، رامين طاهري، حبيب‌الله خلاقي، قاسم رضايي و بشير باباجان‌زاده را روانه تشك كرد كه آنها هم پاسخ اعتماد بنا را به خوبي دادند.

ملي‌پوشان فرنگي‌كار ايران در دومين بازي پنج‌شنبه خود برابر حريف مدعي و مدافع عنوان قهرماني مسابقات يعني آذربايجان قرار گرفتند. آذربايجان همان تيمي بود كه در مسابقات قبلي عنوان قهرماني را از ايران گرفته و خود بر بام كشتي فرنگي جهان ايستاده بود. محمد بنا در اين ديدار تركيب خود را با چند تغيير روانه تشك كرد. سامان عبدولي، اميد نوروزي، افشين بيابانگرد، پيام بويري، يوسف قادريان، حسين نوري، مهدي علياري و بهنام مهدي‌زاده نفرات بنا براي رويارويي با آذربايجان بودند. مرداني كه موفق شدند 7 بر يك دومين حريف خود را هم پشت سر بگذارند و خود را آماده ديدار حساس با تركيه كنند.

صبح ديروز ملي‌پوشان ايران در سومين ديدار خود برابر تركيه صف‌آرايي كردند. محمد بنا كه اين مسابقات فرصت خوبي براي محك زدن مردانش بود باز هم در تركيب هشت وزن خود دست به تغييراتي زد و مهرداد مرداني، مهدي زيدوند، عظيم گرمسيري، سعيد عبدولي، رامين طاهري، حسين نوري، مهدي علياري و بشير باباجان‌زاده را راهي كشتي با ترك‌ها كرد؛ مرداني كه در نهايت مقتدرانه 7 بر يك تركيه را هم شكست دادند و با شايستگي راهي ديدار نهايي رقابت‌ها برابر روسيه شدند.
تيم كشتي فرنگي روسيه هم در گروه A رقابت‌ها با برتري كامل مقابل بلاروس، قزاقستان و آلمان جواز حضور در ديدار فينال را به دست آورد تا عصر ديروز در فينال روبه‌روي كشتي‌گيران كشورمان براي رسيدن به جام قهرماني دست و پنجه نرم كند. در ديدار فينال سامان عبدولي در 59 كيلوگرم اولين كشتي را از حريف روس 2 بر يك برد كه البته فني بين دو كشتي‌گير رد و بدل نشد و تنها اخطارها بود كه حكم به پيروزي عبدولي داد. اميد نوروزي دومين كشتي‌گير ايران بود. قهرمان المپيك در وزن 66 كيلوگرم كار سختي نداشت و با قاطعيت 7 بر 2 كشتي‌گير روس را برد تا حساب كار 2 بر صفر به سود ايران شود. در كشتي سوم كار افشين بيابانگرد در 71 كيلوگرم كمي گره خورد اما در نهايت با نتيجه 3 بر 2 پيروز شد تا هم خودش پيروز شود و هم تيم را 3 بر صفر پيش بيندازد.

در وزن 75 كيلوگرم هم رقيب روس سعيد عبدولي روي تشك حاضر نشد تا در اين وزن هم كشورمان برنده اعلام شود و با نتيجه 4 بر صفر پيش بيفتد و شاگردان بنا در آستانه قهرماني در جام جهاني كشتي فرنگي قرار بگيرند.

حبيب‌الله اخلاقي، كشتي وزن 85 كيلوگرم را با خيالي راحت‌تر آغاز كرد، اما روس‌ها براي اعاده حيثيت بايد پيروز مي‌شدند، اما كشتي‌گير باتجربه ايران با يك كشتي با برنامه و هدفمند 3 بر صفر پيروز شد تا ايران 6 بر صفر پيش بيفتد. در وزن 98، قاسم رضايي با اقتدار در سه دقيقه اول 2 بر صفر پيش افتاد و در نهايت با حساب 2 بر يك هفتمين پيروزي را به نام ايران ثبت كرد.

در 130 كيلوگرم بشير باباجان‌زاده‌ آخرين كشتي‌گير ايران بود. مردي كه بايد پيروزي قاطع تيم ملي ايران را كامل مي‌كرد. در اين وزن هم سمينوف روس حرفي مقابل باباجان‌زاده براي گفتن نداشت تا كشتي‌گير وزن 130 كيلوي كشورمان با نتيجه 7 بر 2 حريف روس‌اش را شكست دهد تا در نهايت ايران با اقتدار كامل و با نتيجه 8 بر صفر روسيه را شكست دهد و قهرمان جام جهاني شود. تيم ملي کشتي فرنگي ايران با شکست روسيه به پنجمين قهرماني خود در جام جهاني کشتي فرنگي رسيد. کشتي فرنگي ايران پيش از اين چهار مرتبه در رقابت‌هاي جام جهاني عنوان قهرماني را به خود اختصاص داده بود. ايران براي نخستين بار در سال 2010 و در رقابت‌هاي جام جهاني ارمنستان قهرمان شد و در سال‌هاي 2011، 2012 و 2014 نيز جام قهرماني را بالاي سر برد. سال گذشته آذربايجاني‌ها جام قهرماني را به خانه برده بودند و تيم کشورمان در ورزشگاه آزادي به عنواني بهتر از سومي دست نيافت، اما شاگردان محمد بنا امسال اجازه ندادند جام قهرماني از ايران خارج شود.

همچنين تيم‌هاي قزاقستان و ترکيه در ديدار رده‌بندي به مصاف هم رفتند که در پايان ترکيه با نتيجه 4 بر 4 (امتياز مثبت فني بيشتر- 16 بر 14) مقابل حريف به برتري دست يافت و بر سکوي سوم ايستاد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن