تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821053940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیمارستان سیار عاشقان ولایت در مسجد جمکران برپا می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همزمان با ایام نیمه شعبان؛
بیمارستان سیار عاشقان ولایت در مسجد جمکران برپا می‌شود

بیمارستان سیار جمکران


شناسهٔ خبر: 3663055 - پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
استانها > قم

قم - همزمان با فرارسیدن ایام نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) بیمارستان سیار با عنوان عاشقان ولایت در مسجد مقدس جمکران دایر خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا مظفری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در در رابطه با فعالیت این دانشگاه همزمان با ایان نیمه شعبان، گفت: بیمارستان سیار با عنوان عاشقان ولایت با ظرفیت ۵۰ بیمار در ایام نیمه شعیان در شبستان مسجد مقدس جمکران دایر می‌شود تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن به زائران خدمات رسانی کنیم. وی بیان داشت: این بیمارستان سیار دارای بخش‌هایی از جمله تریاژ، بستری مردان و زنان، بخش ویژه، اتاق عمل جراحی و سرپایی، داروخانه و همچنین آزمایشگاه است که با دایر کردن آن خدمات مطلوب به زائران ارائه می شود. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته تمامی کادر درمانی این بیمارستان توسط پزشکان و پرستاران بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی قم تامین خواهند شد. مظفری با بیان اینکه محل استقرار این بیمارستان سیار در یکی از شبستان‌های مسجد مقدس جمکران خواهد بود، گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در ایام نیمه شعبان و همچنین مسدود شدن راه های ارتباطی و شلوغی مسیرها، این بیمارستان می تواند نیازهای عمده بیماران را برطرف کند. وی گفت: بیمارستان سیار عاشقان ولایت از روز شنبه اول خرداد ماه دایر و فعالیت آن تا روز یکشنبه ۲ خرداد ماه ادامه خواهد داشت. آمادگی کامل مراکز درمانی همزمان با نیمه شعبان معان درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با هماهنگی های صورت گرفته در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران چهار پایگاه سلامت دایر می شود که دو پایگاه توسط هلال احمر و دو پایگاه نیز توسط بسیج جامعه پزشکی خدمات رسانی خواهند نمود.
 
مظفری در خصوص اقدامات این معاونت در ایام نیمه شعبان گفت: به منظور خدمات رسانی مطلوب تر به زائران نیمه شعبان، با روسای بیمارستان های استان به منظور برقراری آمادگی کامل، جلساتی را برگزار کرده ایم و آماده خدمات رسانی هر چه بهتر به زائران خواهیم بود. وی افزود: همچنین با مسئولان دو بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) و حضرت ولیعصر(عج) نیز جلساتی را برگزار کردیم تا بتوانیم از خدمات این دو بیمارستان نیز به صورت ویژه استفاده کنیم که البته در کنار آن بیمارستان شهید بهشتی و نکویی نیز در آمادگی کامل به سر می برند. معان درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در این بیمارستان ها متخصصان بیهوشی، قلب، داخلی و جراحی به صورت مقیم در روزهای شنبه و یکشنبه حضور خواهند داشت و از نظرات تجهیزات درمانی نیز تمامی بیمارستان مجهز شده‌اند. مظفری ابراز داشت: همچنین جلسه ای با مدیرعامل هلال احمر استان نیز داشته ایم و بر تجهیز و آمادگی نیروهای هلال احمر نیز در این جلسه تأکید شد.
 
وی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران چهار پایگاه سلامت دایر می شود که دو پایگاه توسط هلال احمر و دو پایگاه نیز توسط بسیج جامعه پزشکی خدمات رسانی خواهند کرد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: علاوه بر این، بیمارستان سیار نیز در مسجد مقدس جمکران دایر شده که فعالیت خود را پیش از نیمه شعبان آغاز خواهد کرد. مظفری از هماهنگی با معاونت‌های درمان دانشگاه های علوم پزشکی سایر استان ها نیز خبر داد و گفت: با استان های تهران، البرز، مرکزی و همچنین شهر کاشان هماهنگی شده که در صورت نیاز بتوانیم از ظرفیت و کمک آنها نیز استفاده کنیم. استقرار ۱۰ دستگاه آمبولانس در مسجد مقدس جمکران همزمان با نیمه شعبان معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم گفت: در مسجد مقدس جمکران نیز ۱۰ دستگاه آمبولانس مستقر خواهند شد که علاوه بر آن پنج دستگاه متورلانس نیز فعالیت می کنند که علاوه بر مسجد مقدس جمکران، اطراف حرم مطهر و همچنین بلوار پیامبر اعظم(ص) را نیز پوشش می دهند.
 
مهدی فراهانی با اشاره به اقدامات و برنامه های اورژانس ۱۱۵ قم در ایام نیمه شعبان گفت: اورژانس ۱۱۵ قم در این ایام در کنار همه دستگاه‌ها خدمات‌رسان فعالیت داشته و تلاش خواهد کرد به زائران خدمات رسانی کند. وی عنوان داشت: ۳۸ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای در سطح استان فعال است و با توجه به پیش بینی تعطیلات، اورژانس از روز پنجشنبه به صورت ویژه فعالیت خواهد کرد. معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم گفت: در مسجد مقدس جمکران نیز ۱۰ دستگاه آمبولانس مستقر خواهند شد که علاوه بر آن پنج دستگاه متورلانس نیز فعالیت می کنند که علاوه بر مسجد مقدس جمکران، اطراف حرم مطهر و همچنین بلوار پیامبر اعظم(ص) را نیز پوشش می دهند. فراهانی در خصوص زمان فعالیت اورژانس ۱۱۵ قم گفت: ما آمادگی داریم که از روز پنجشنبه فعالیت خود را آغاز کنیم اما حضور اورژانس ۱۱۵ از زمانی خواهد بود که مردم از جشن های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران استقبال کنند. وی گفت: در کنار همه این مسائل اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ قم نیز در این ایام در میدان مسجد مقدس جمکران حاضر خواهد بود که در صورت نیاز به زائران خدمات رسانی کند. معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم به فعالیت بالگرد ۱۱۵ قم اشاره کرد و گفت: این بالگرد نیز آماده اجرای ماموریت بوده و در صورت نیاز در مسجد مقدس جمکران استقرار خواهد یافت. ۶ داروخانه اطراف مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان به صورت کشیک خواهند بود
 
معاون غذا داروی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: به منظورارائه خدمت به زائران، ۶ داروخانه اطراف مسجد مقدس جمکران به صورت کشیک در ایام نیمه شعبان فعال خواهند بود و به ارائه خدمات می پردازند.
 
سید محمد میلانی در خصوص برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط این معاونت در نیمه شعبان گفت: جلساتی مختلفی را در این زمینه برگزار کردیم تا بتوانیم در تامین دارو و همچنین رفع مشکلات زائران گام برداریم. وی عنوان داشت: یکی از برنامه های تأمین ذخیره دارویی توسط مراکز درمانی در بیمارستان ها بوده که انجام و مکاتبات نیز صورت گرفته است. معاون غذا داروی دانشگاه علوم پزشکی قم از تامین ذخیره سرم برای ایام نیمه شعبان خبر داد و گفت: اقدامات لازم در این زمینه انجام و دپوی داروی مورد نیاز انجام شده است.
 
میلانی تصریح کرد: به منظورارائه خدمت به زائران، ۶ داروخانه اطراف مسجد مقدس جمکران به صورت کشیک در ایام نیمه شعبان فعال خواهند بود و به ارائه خدمات می پردازند. وی عنوان داشت: همچنین داروخانه در بیمارستان سیار عاشقان ولایت نیز در مسجد مقدس جمکران دایر خواهد بود تا بتواند به صورت مطلوب خدمات رسانی کند. معاون غذا داروی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته دپوی سرم تزریقی بود که در کنار داروخانه سیار مسجد مقدس جمکران انجام شده است. میلانی افزود: در خصوص آزمایشگاه های کنترل کیفی نیز برنامه آنکال و کشیک خواهیم داشت تا بتوانیم آزمایشگاه حوزه مواد غذایی معاونت غذا و دارو را نیز در این ایام فعال نگه داریم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن