تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817039899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين بحران‌سازي افراطيون در مجلس هشتم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اولين بحران‌سازي افراطيون در مجلس هشتم
مناقشه ميان رضا عبداللهي و فاطمه آليا، نمايندگان مجلس هشتم، بر سر بررسي اعتبارنامه‌ها، امروز به بحران‌سازي سازمان‌يافته شماري از نمايندگان فراكسيون رايحه خوش خدمت عليه رئيس مجلس هشتم منجر شد.
مناقشه ميان رضا عبداللهي و فاطمه آليا، نمايندگان مجلس هشتم، بر سر بررسي اعتبارنامه‌ها، امروز به بحران‌سازي سازمان‌يافته شماري از نمايندگان فراكسيون رايحه خوش خدمت عليه رئيس مجلس هشتم منجر شد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، در جلسه‌ علني امروز مجلس، گزارش نهايي شعب ارايه شده و اعتبارنامه هفت نماينده ديگر شامل حيات‌مقدم از حوزه انتخابيه ماهشهر، سازدار از حوزه انتخابيه‌ مرند و جلفا، موحد از حوزه انتخابيه بهبهان، نجابت، ملك و طاهري از حوزه‌هاي ماهشهر، مرند، بهبهان، تهران، دامغان و گرگان، به تصويب رسيد كه موضوع اعتبارنامه عبداللهي بار ديگر خبرساز شد و شماري از نمايندگان چون آليا، كوچك‌زاده، رسايي و زارعي در حركتي سازمان‌يافته در پي بحران‌سازي در مجلس برآمدند.

در اين جلسه هنگام مطرح شدن اعتبارنامه عبداللهي، فاطمه آليا به نشانه اعتراض بلند شد و برگه اعتراض را در دست گرفت.

لاريجاني با بيان اين‌كه من قبلا سخنان شما را شنيده‌ام، گفت: چند مرتبه هم طبق آيين‌نامه مساله شما مطرح شد. شما قبول كرديد شعبه اين موضوع را بررسي كند، مطابق ماده 66 بايد اسناد و مدارك‌تان را ظرف سه روز مي‌داديد. آقاي حسينيان گفتند اسنادي نداريد. با اين حال از آقاي حسينيان خواستيم موضوع را خارج از عرف و ضوابط آيين‌نامه بررسي كند. ايشان نوشتند با توجه به اسنادي كه خارج از سه روز داده شده و دفاعيات، هيچ دليلي بر رد اعتبارنامه و يا توجيه بقاي اعتراض معترض نمي‌بينم. مطابق آيين‌نامه بايد نظر شعبه را بپذيريم.

در اين زمان نمايندگان با فرياد احسنت از صحبت‌هاي لاريجاني دفاع كردند.

در ادامه رسايي، مدير سابق ارشاد قم در تذكر آيين‌نامه‌اي گفت: در كجاي آيين‌نامه آمده كه اگر معترضين در جلسه به اعتبارنامه شخصي معترض باشند، رييس جلسه مي‌تواند اعتراض را وارد بداند يا نداند؟

وي افزود: اگر چنين چيزي نيست، پس چرا شما پس از خواندن اعتبارنامه‌ها سوال مي‌كنيد كه اعتراضي هست يا نه؟ شما كه حق وتو داريد، پس اعتراض داشتن يا نداشتن مهم نيست.

لاريجاني پاسخ داد: «برداشت ما غير از اين است، ماده 65 كاملا روشن است كه اعتبارنامه‌ها بر اساس اسناد و مدارك بررسي شود.»

در ادامه جلسه، كوچك‌زاده نيز در تذكر خود، گفت: اميدوارم قطع كلام ناطق صورت نگيرد، زيرا اين خود تذكر ديگري را در پي خواهد داشت. براي آن‌كه بتوان مجموعه 290 نفري مجلس را اداره كرد، بايد سخن يك نفر فصل‌الخطاب باشد كه آن رييس است. من با عبداللهي مشكلي ندارم و تمام موضوعات در پرونده ايشان قبل از اين مراحل در دادستاني به اطلاع من رسيده است كه گفتند به شوراي نگهبان داده‌اند و من اعتراض نكردم. شما گفتيد كه آقاي حسينيان بررسي كرده و اكثر موارد اعتراض توسط شوراي نگهبان رويت نشده، اگر برخي موارد رويت نشده، اين در صلاحيت چه كسي است؟ اين مرجع تشخيص در صلاحيت چه مرجعي است كه آيا وارد هست يا نه؟ آيا آن مرجع را رييس مجلس يا شعبه مي‌توانند ساز و كاري برايش به وجود آورند؟ كجاي آيين‌نامه اجازه توافق را داده است؟

نماينده تهران ادامه داد: شما با موافقت خود خانم آليا و آقاي حسينيان، رئيس شعبه، توافق كرديد كه اين‌گونه عمل شود. اكنون به اقرار خود شما برخي اسناد به رويت نرسيده است.

وي خطاب به لاريجاني گفت: پيش خدا بزرگ مي‌شويد اگر بگوييد اشتباه كرده‌ايد.

لاريجاني در پاسخ به كوچك‌زاده گفت: «من بر اساس سوگندي كه ياد كرده‌ام، آخرت خودم را براي چنين ماجرايي كه آقاي عبداللهي بخواهد اعتبارنامه‌اش تأييد يا رد شود، خراب نخواهم كرد. مطابق آيين‌نامه بايد فرد ظرف سه روز اسناد و مدارك خود را ارايه كند، اما پس از پنج الي شش روز هم سند و مدرك به آقاي حسينيان داده نشده است. اين‌كه گفتيد آقاي حسينيان در نوشته‌شان آورده‌اند برخي موارد هست، ما هم خارج از روال قانوني گفتيم كه بررسي كنند. بنابراين ديگر ملاك قانوني بر آن نيست. اگر اسناد و مدارك را در زمان خاصي داده بود و شعبه رسيدگي كرده بود، ما تسليم هستيم، اما چنين چيزي ارايه نشده بود. »

در اين هنگام از سوي منشي جلسه اعلام شد كه 13 اخطار و تذكر خواسته شده است كه لاريجاني گفت: نوبت كيست؟ زارعي، چهره شاخص رايحه خوش نيز در تذكر آيين‌نامه‌اي خود، گفت: بنده در جريان توافقي كه صورت گرفت، بودم. توافق با آنچه در آيين‌نامه هست، تفاوت داشت. در روزي كه اعتبارنامه 19 نفر از نمايندگان مطرح بود، آقاي عبداللهي اعتراض داشت، شما آن را به حساب اشتباه در آيين‌نامه گذاشتيد.

لاريجاني باز هم تذكر را وارد ندانست و مجددا توضيح داد كه ما بر اساس احترامي كه قايل بوديم، خواستيم بيشتر مورد بررسي قرار گيرد.

كاظم جلالي نيز در تذكر آيين‌نامه‌ا‌ي خود، گفت: بر اساس ماده 65 آيين‌نامه، همان‌طور كه ذكر شد شعب رسيدگي به اعتبارنامه‌ها كار را شروع مي‌كنند و نسبت به مداركي كه در شوراي نگهبان مورد بررسي قرار گرفته، رسيدگي مي‌كنند. در مجلس ششم نسبت به اعتبارنامه حدادعادل و محتشمي‌پور اعتراض شده بود، آقاي حدادعادل هم كه رييس مجلس هفتم شد، همين رويه را تعقيب كرد، و شايد آخرين نفري كه اعتبارنامه‌اش تصويب شد، محمد عليخاني بود كه مباحث بسياري در مجلس شكل گرفت. عرف هم همين بود كه آقاي لاريجاني انجام داده‌اند، يعني اگر اسناد و مداركي ظرف مدت ارايه نشد، شعبه راي مي‌دهد و به تحقيق مي‌رود و اما اگر اسناد و مدارك خارج از زمان ارايه شد، ديگر نمي‌توان به آن رسيدگي كرد.

وي افزود: ما مجلس ششم را به ياد داريم و نقش بارز آقاي عبداللهي در آن مجلس؛ متاسفم از سكوت بسياري از دوستان كه عبداللهي قبلا راجع به اعتبارنامه آنها صحبت كرده بود. وي گفت: تا كي مي‌خواهيم افراد را به مسلخ ببريم، ضمن آن‌كه بايد مشخص شود آقاي عبداللهي پرونده قضايي دارند يا يك تهمت است؟ اين پرونده را به اطلاع همه برسانيد تا مشخص شود مقصر كيست؟

لاريجاني گفت: تذكر شما به من بود يا به دوستان؟ به هر حال تشكر مي‌كنم.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن