تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809643999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از قهرماني لستر ايران تا سقوط بحران‌زده‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: از قهرماني لستر ايران تا سقوط بحران‌زده‌ها
ليگ پانزدهم با همه حواشي ريز و درشتش به پايان رسيد. در اين بين جام قهرماني به تيمي تعلق گرفت كه هيچ كس انتظار قهرماني‌اش را نكشيد.
نویسنده : شيوا نوروزي 
ليگ پانزدهم با همه حواشي ريز و درشتش به پايان رسيد. در اين بين جام قهرماني به تيمي تعلق گرفت كه هيچ كس انتظار قهرماني‌اش را نكشيد، سرخابي‌ها تا آخرين لحظه براي ايستادن بر سكوي قهرماني جنگيدند، تيم‌هاي اصفهاني اين فصل خطري براي مدعيان نداشتند، تراكتورسازي از رسيدن به سهميه مستقيم آسيايي بازماند و تنها اميدش قهرماني استقلال در جام حذفي است. تيم‌هاي ريشه‌دار راه‌آهن و ملوان و همچنين استقلال اهواز با ليگ برتر خداحافظي كردند. در ادامه نگاهي به فراز و نشيب‌هاي تيم‌هاي مدعي و ناكام‌هاي اين فصل ليگ برتر فوتبال ايران مي‌اندازيم.
   و ناگهان يك پديده
رتبه دوازدهم و چهاردهم ليگ بهترين عملكرد استقلال خوزستان در دو دوره گذشته بوده و حتي فصل پيش براي بقا در جمع ليگ برتري‌ها در پلي‌آف هم بازي كردند. استقلال خوزستان همان تيمي است كه با خريد امتياز تيم استقلال جنوب در سال 90 تشكيل شد و حالا پس از گذشت پنج سال با دست خالي و با كمترين هزينه جام را به اهواز آورد. بدون شك عبدالله ويسي سرمربي جوان اين تيم را بايد جادوگر اصلي قهرماني آبي‌هاي جنوبي لقب داد، او همان كسي است كه 16 سال پيش و پس از خط خوردن از تيم ملي نااميد نشد و همچنان براي رسيدن به آرزوهاي بزرگش تلاش كرد. قهرمان ايران از هفته سوم به جمع بالانشينان جدول اضافه شد و تا پايان فصل نيز هرگز از رتبه سوم پايين‌تر نيامد. تيم ويسي در مجموع هشت هفته صدرنشيني را تجربه كرد و در آخر نيز با كنار زدن رقبا عنوان قهرماني به آنها رسيد. شاگردان ويسي دومين تيم خوزستاني هستند كه قهرماني ليگ برتر را تجربه كردند و همچنين به عنوان سومين تيم شهرستاني كه جام را بالاي سر برده شناخته شده‌اند. استقلال خوزستان كه يكي از ارزان‌ترين تيم‌هاي اين فصل بود با هدايت ويسي به جوانان آينده‌دار اعتماد كرد و عملكرد درخشان اين تيم در جريان بازي‌ها مزد جوانگرايي كادرفني و مديران بود. كمترين شكست (2بازي)، كمترين گل خورده (14 گل) و بهترين تفاضل گل (19+) از جمله آمار درخشان آبي‌هاي خوزستان بود. علاوه بر اين ماركوس ده‌خسوس، سنگربان شش دانگ اين تيم نقش مهمي در رسيدن جام به اهواز داشت. خسوس در اين فصل با 17 كلين‌شيت از همه دروازه‌بان‌هاي ايراني پيشي گرفت. حسن بيت‌سعيد (9 گل) و رحيم زهيوي (7 گل) بهترين گلزنان قهرمان ليگ پانزدهم بودند. استقلال خوزستان با كنار زدن همه مدعيان سرمايه‌دار لقب «لستر ايران» را به خود اختصاص داد، با اين تفاوت كه رانيري سرمربي اين تيم انگليسي مو سفيد كرده بود اما ويسي سرمربي استقلال از مربيان جوان ايران است.
   حسرت به دل‌ها
تا آخرين دقايق براي درآوردن جام قهرماني از دست تيم بي‌حاشيه استقلال خوزستان جنگيدند اما پيروزي بر راه‌آهن هم نتوانست آرزوهاي بزرگ برانكو را به واقعيت تبديل كند. سرخپوشان فصل را با چهارمي در جدول شروع كردند، اما در ادامه راه ضعيف‌تر از آنچه انتظار مي‌رفت ظاهر شدند تا جايي كه دو هفته قعرنشيني و قرار گرفتن در رده شانزدهم را نيز تجربه كردند. كسب رتبه سومي در نيم‌فصل در واقع آغاز دوباره‌اي براي پرسپوليس بود. برانكو ايوانكوويچ در نيم‌فصل دوم با برطرف كردن مشكلات و حواشي تيم پرسپوليس را به جمع مدعيان بازگرداند. تا جايي كه دو هفته صدرنشيني را پس از پيروزي شيرين در دربي تجربه كردند. با اين حال شكست مقابل نفت تهران آنها را از قهرماني دور كرد. مهدي طارمي با 16 گل زده ضمن كسب عنوان آقاي گلي ليگ همواره عصاي دست برانكو محسوب مي‌شد. با اين حال مشكل دروازه‌باني و به ويژه حواشي سوشا مكاني در فصل پانزدهم سوهان روح پرسپوليسي‌‌ها بود. بيشترين گل زده (50 گل) و بيشترين برد (16 پيروزي) آمار خوب قرمزها در بين تيم‌هاي حاضر در ليگ برتر بود. حسرت هواداران پرسپوليس براي كسب جام 9 ساله شد.
   آبي كمرنگ
لقب ناكام‌ترين تيم اين فصل را مي‌توان به استقلال داد؛ تيمي كه هفته‌ها صدرنشيني را تجربه كرد ولي در نهايت در هفته‌هاي پاياني از بالا به رده سوم كشيده شد و حتي بازگشت موقتشان به رده نخست نيز جام قهرماني را براي آن‌ها به ارمغان نياورد. پرويز مظلومي براي رسيدن به آرزوي بزرگش تلاش زيادي كرد اما افت فاحش استقلال در نيم‌فصل دوم موضوعي نيست كه حتي طرفدار دو آتشه اين تيم نيز بتواند آن را انكار كند و اين در حالي است كه آبي‌ها در نيم‌فصل دوم بيشتر بازي‌هاي خود را در آزادي برگزار كردند. شكست در دربي در واقع پاياني بود بر آرزوهاي مظلومي و شاگردانش كه در انديشه قهرماني بودند. اميد ابراهيمي، شهباززاده و انصاري در حالي بهترين گلزنان استقلال بودند كه اين تيم در نيم‌فصل دوم تنها پنج برد دشت كرد. رحمتي دروازه‌بان آبي‌ها با 11 كلين‌شيت عملكرد قابل قبولي داشت، هرچند كه در مصاف با تراكتورسازي رفتاري به دور از اخلاق حرفه‌اي از خود نشان داد.
  سايه قهرمان
بازيكن‌سالاري ضربه‌اي جبران‌ناپذير را بر پيكر قهرمان سال گذشته وارد كرد. زردپوشان فقط سه هفته بالانشين جدول بودند و با اوج گرفتن اختلافات داخلي و نفوذ باند منتسب به يك بازيكن قديمي اين تيم سير نزولي سپاهان شروع شد. شكست سه بر صفر به استقلال در هفته دوم بحران را در زاينده‌رود به اوج رساند؛ بركناري حسين فركي و استيماچ هم دردي از دردهاي سپاهان دوا نكرد و در نهايت اين تيم با هدايت زاغي‌نژاد رتبه يازدهم ليگ را از آن خود كرد. كابوس زرد تا جايي پيش رفت كه سپاهان ليگ قهرمانان را نيز با ناكامي محض و با دريافت شش گل از الاتحاد عربستان به پايان رساند.
  سقوط كرده‌ها
در بين سه تيم سقوط كرده به دسته يك بيش از همه جاي خالي ملوان بندرانزلي از همين حالا در ليگ برتر احساس مي‌شود. ملوانان از هفته نهم به بعد ديگر رنگ موفقيت را نديدند و در كل بازي‌هاي اين فصل فقط 5 برد به دست آوردند. مشكل مديريتي و اختلافات دروني تيشه به ريشه اين تيم ريشه‌دار زد و در فصل بعد از خطه سرسبز شمال هيچ نماينده‌اي در ليگ برتر حضور نخواهد داشت. ملوان كه 11 سال در دسته برتر حضور داشت اين فصل سه مربي مختلف (قلعه‌نويي، استيلي و احمدزاده) را روي نيمكت داشت. راه‌آهن ديگر تيم سقوط كرده در طول بازي‌هاي فصل جزو فانوس به دستان بود. اين تيم قديمي هم در يك سال اخير سه بار كادرفني خود را تغيير داد (كاظمي، تارتار و توپاليديس) و در نهايت هم به جايگاهي بهتر از پانزدهمي دست نيافتند. استقلال اهواز در جمع تيم‌هاي سقوط‌كرده بدترين عملكرد را داشت. اين تيم اهوازي از هفته دهم به بعد ديگر نتوانست از قعر جدول دل بكند. آبي‌ها با ركورد كمترين پيروزي (2 برد)، بيشترين شكست (19 باخت)، كمترين گل زده (15 گل)، بيشترين گل خورده (51 گل) و بدترين تفاضل گل (36-) سقوطي آزاد به دسته يك داشتند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن