تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815485760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راههای درمانی و دارویی جوش‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 راههای درمانی و دارویی جوش‌ها
راههای درمانی و دارویی جوش‌ها یک متخصص طب سنتی راههای درمانی و دارویی جوش‌ها را تشریح کرد.


به گزارش فرهنگ نیوز , اکرم السادات اطیابی درباره درمان دارویی جوش‌ها اظهار داشت: داروهای منضج و مسهل به رفع جوش‌ها کمک می‌کند.

به گفته وی منضج‌ها داروهایی هستند که مواد زائد بدن را اماده برای دفع می‌کنند و مسهل‌ها داروهایی هستند که کمک به خروج مواد زائد آماده دفع می‌کنند.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: نکته قابل بیان این است که در اکثر موارد استفاده همزمان از منضج و مسهل و یا داروهایی که هر دو خاصیت را دارند, به درمان کمک می‌کنند.

اطیابی افزود: افراد دچار جوش صورت بهتر است تا دو هفته به جای هر غذایی فقط ماءالشعیر طبی و نخوداب مصرف کنند زیرا ماءالشعیر طبی دارای خاصیت رطوبت رسانی خوب و پاک کننده مناسب خون از مواد زائد است، همچنین نخوداب طبی غذایی مناسب برای رفع ضعف ناشی از مصرف ماءالشعیر طبی است که خون صالح در بدن تولید می‌کند و تقویت کننده طبیعت بدن است.

وی اضافه کرد: پس از گذشت دو هفته از خوردن ماءالشعیر و نخودآب، چنانچه بروز جوش‌ها متوقف شده باشد. دستور دارویی تجویز می‌شود, مثلاً گِلِ ارمنی (100گرم) و بذر کتان (20 گرم) را با هم آسیاب کنند و از الک آردی عبور دهند. سپس آن را با آب خمیر کنند و روی صورت ضماد یا طِلا کنند. پس از یک ساعت زیر دوش آب گرم قرار بگیرند تا ماسک، خود به خود از پوست جدا شود. این عمل را بایستی یک بار شب قبل از خواب و یک بار صبح تکرار کنند تا دیگر اثری از جوش روی پوست باقی نماند.
 

منبع: تسنیم


95/2/28 - 14:19 - 2016-5-17 14:19:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن