تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821331242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين نشست وزاري علوم و فناوري گروه هشت برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نخستين نشست وزاري علوم و فناوري گروه هشت برگزار شد
وزرا و نمايندگاني از كشورهاي انگليس، كانادا، فرانسه، آلمان، ايتاليا، ژاپن، روسيه، آمريكا و اتحاديه اروپا براي حضور در اين نشست در ناگو در ژاپن گرد هم آمده اند.

همچنين وزرايي از برزيل، چين، هند، مكزيك، فيليپين، آفريقاي جنوبي و كره جنوبي نيز به منظور نشان دادن اهميت همكاري بين كشورهاي پيشرفته و در حال توسعه براي شركت در اين نشست دعوت شده اند.

محور عمده گفت و گوهاي اين نشست ، تحقيق بين‌المللي و توسعه همكاري براي دستيابي به محيط زيستي كم كربن و فناوري‌هاي مرتبط با انرژي‌ها و سوخت هاي سازگار با محيط زيست است تا بتوان به جامعه بين‌المللي در كاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي كمك كرد.

شركت‌كنندگان در اين نشست همچنين شيوه‌هاي افزايش همكاري‌هاي علمي و فناوري در زمينه تنوع زيستي، سيستم آبرساني با دوام، غذا و انرژي، بيماري هاي عفوني ، با كشورهاي در حال توسعه از جمله كشورهاي آفريقايي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

هدف از اين همكاري‌ها كمك به كشورهاي در حال توسعه براي برخورد با مسايل و مشكلات ياد شده ، عنوان شده است.

گسترش همكاري در زمينه فعاليت‌هاي تحقيقي و توسعه از جمله تبادل منابع انساني ، از ديگر موضوعاتي است كه در اين اجلاس به آن پرداخته مي‌شود.

در اجلاس گروه هشت كه در سال ‪ ۲۰۰۳‬در فرانسه برگزار شد ، رهبران كشورهاي صنعتي بر اقدام جدي در مورد استفاده از علم و فناوري براي ارتقاي توسعه پايدار از طريق همكاري بين‌المللي و همچنين افزايش بهره‌گيري از انرژي هاي پاك تر و كارآمدتر تاكيد كردند.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن