تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812923864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نياز المپيكي‌هاي ايران كجا و دغدغه‌هاي وزير كجا!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نياز المپيكي‌هاي ايران كجا و دغدغه‌هاي وزير كجا!
گودرزي، ‌روز گذشته مهمان جشن پايان فصل پرسپوليسي‌ها بود؛ مهمان يك دورهمي خانوادگي.
نویسنده : دنيا حيدري 
گودرزي، ‌روز گذشته مهمان جشن پايان فصل پرسپوليسي‌ها بود؛ مهمان يك دورهمي خانوادگي. آن هم درست در شرايطي كه چند كيلومتر دورتر از جشني كه سرخپوشان پايتخت براي پايان فصلي پرفراز و نشيب برپا كرده بودند، احسان روزبهاني، ملي‌پوش تيم بوكس ايران به نشانه اعتراض به بي‌توجهي‌ها، ‌اردو را ترك كرده بود. بوكسور المپيكي ايران كه اولين سهميه كشور را براي حضور در ريو كسب كرده بود‌، به دليل مهيا نبودن شرايط و بي‌توجهي مسئولان اردوي تيم ملي را ترك مي‌كند. اين اتفاق مهم، زماني رخ مي‌دهد كه جناب وزير سرگرم جشن پرسپوليسي هاست و شايد فرصتي نداشته براي فكر كردن به روزبهاني و مشكلاتي كه باعث شده بود اولين المپيكي ايران اردوي تيم ملي بوكس را ترك كند.

كمي دورتر از اردوي بوكسورهاي المپيكي، كشتي‌گيران هستند كه مدت‌هاست خواستار توجه مسئولان ورزشي و غيرورزشي كشور براي مهيا شدن شرايط براي نتيجه‌گيري هرچه بهتر هستند. درخواست‌هايي كه آنقدر مورد بي‌توجهي قرار گرفت كه سرانجام خادم را برآن داشت تا براي دو‌بنده‌پوشان تيم ملي دست به قلم شده و شخص رئيس‌جمهور را مخاطب قرار داده و دست نياز به سوي او دراز كند. مسئله‌اي كه البته به آقايان به خصوص وزير ورزش و جوانان برخورد اما نه نامه خادم به روحاني و نه اعتراض‌هاي گاه‌ و بيگاه بنا، باعث نشد تغييري در شرايط يكي از اصلي‌ترين اميدهاي ايران در المپيك ريو ايجاد شود و كار به جايي رسيد كه سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي با نهايت تأثر گفت كه مشكلي نيست و در كنار تيمش مي‌ماند و شاگردانش را در المپيك تنها نمي‌گذارد. شايد چون بنا هم حالا ديگر به خوبي دريافته است كه حتي تهديد او به رفتن در اين مقطع حساس هم نمي‌تواند وزارت ورزش را به خود آورده و مجبور به توجه كند.

از آن طرف احسان حدادي، يكي از پرافتخار‌ترين ورزشكاران ايران در حالي خود را براي المپيك آماده مي‌كند كه هر روز چندين مرتبه احتمال زمين خوردن در حين تمرين و مصدوم شدن او را تهديد مي‌كند. چراكه نه چمن زميني كه او در آن تمرين مي‌كند به چمني مي‌ماند كه يك ورزشكار، آن هم از نوع المپيكي بايد در آن تمرين كند و نه شرايط زمين در حدي است كه آسايش او فراهم باشد. اما حدادي هم به خوبي مي‌داند كه هيچ اعتراضي تأثيرگذار نيست و او همچنان بايد در كنار ورزشكاران ريز و درشتي كه در كنار او جست‌و‌خيز مي‌كنند تمرين كند و نيمي از حواسش به جاي تمرين به اين باشد كه مبادا زمين ناهموار باعث سرنگون شدن او شود يا يكي از پرتاب‌هايش با ورزشكاراني كه دور زمين در حال دويدن هستند برخورد كرده و فاجعه‌اي دردناك را به دنبال داشته باشد.

اما براي وزير چه اهميت دارد وقتي كه تنها راهي اردوي تيم‌هايي مي‌شود كه به جاي بيان مشكلات لب به تحسين و تعريف و تمجيد مي‌گشايند نه اردوي ورزشكاراني كه نياز به حمايت دارند تا با آمادگي كامل راهي يكي از مهم‌ترين رويدادهاي ورزشي دنيا براي كسب عنوان‌هايي افتخارآميز براي ايران شوند يا زمانش را در جشن‌هاي فوتبالي‌هايي مي‌گذراند كه به دنبال ساعاتي خوشگذراني در كنار هم و بجاي گذاشتن خاطره‌اي شيرين از يك فصل پرفراز و نشيب هستند. به نظر مي‌رسد دغدغه‌هاي وزير ورزش برخلاف شعارهايي كه روز اول عليه فوتبالي‌ها مي‌داد مسائلي اين چنيني است تا مسائل مهم و نيازهاي المپيكي‌هاي ايران!

روزها پس از ديگري مي‌گذرد. بي‌آنكه نيازهاي اصلي المپيكي‌هاي ايران براي حضوري پرقدرت در ريو فراهم شده باشد. بارها و بارها صداي برخي مسئولان و مربيان تيم‌هاي المپيكي به نشانه اعتراض بالا رفته، گاهي هم برخي از آنان براي گرفتن امكانات مورد نياز ورزشكاران دست به قلم شده‌اند، اما نه خواهش‌ها و درخواست‌ها و نه اعتراض‌ها هيچ يك تاكنون پاسخي قانع‌كننده از سوي مسئولان رده بالاي ورزشي در پي نداشته است و اگر هم حرفي و ‌سخني رد و بدل شده، تنها قول‌هايي بود كه هنوز عملي نشده و زمان عملي شدن آن نيز مشخص نيست. البته غير از اين هم نبايد از آقايان انتظار داشت وقتي جناب وزير سرش به مسائلي مهم‌تر از المپيك و ورزشكاران المپيكي كاروان ايران كه چندي ديگر بايد راهي ريو شوند، گرم است.

وزيري كه روز اول با شعارهايي تند و تيز و مواضعي سرسختانه عليه فوتبال قدم به ميدان گذاشت و تصور مي‌شد گاردگيري‌هاي او عليه جامعه فوتبال به سود منهاي فوتبالي‌ها تمام شود و اندكي توجه براي ساير رشته‌هاي ورزشي به دنبال داشته باشد، حال در حساس‌ترين روزهاي باقيمانده تا تورنمنت حائز اهميت المپيك بايد او را در بين فوتبالي‌ها جست‌وجو كرد. آن هم نه در مراسم مهمي چون جشن قهرماني يا مثل آن. بلكه در جشن پايان فصل تيمي كه مي‌خواهد خاطره‌اي خوش براي بازيكنان و مربيان خود از يك فصل تلاش بجا بگذارد و يك دورهمي دوستانه و خانوادگي مي‌گيرد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن