تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803942121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روابط عمومی ویترین مجموعه کاری/جایگاه مدیریت افکار در سراب فکری


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می‌دهد؛
روابط عمومی ویترین مجموعه کاری/جایگاه مدیریت افکار در سراب فکری

روابط عمومی


شناسهٔ خبر: 3659988 - دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
استانها > آذربایجان شرقی

تبریز – ۲۷ اردیبهشت ماه روزی است که به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نام گذاری شده و نیاز است این روز فرصتی باشد تا نقش و جایگاه روابط عمومی را به عنوان هنر هشتم مرور کنیم. خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها، اسد بابایی: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی های آن وابسته است. روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی‌ها به عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان بوده و مسئولیت های خطیری در این زمینه بر عهده دارند. به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می‌تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است. ولی متاسفانه در ایران روابط عمومی در سراب فکری مدیران قرار دارد و به عنوان کار تخصصی به آن نگاه نمی شود بلکه در حد انجام کارهای مربوط به تشریفات ادارات و حتی کارهای شخصی توسط بعضی مدیران ضعیف تعریف می شود.

جایگاه روابط عمومی در ایران مدیر روابط عمومی امور مالیاتی آذربایجان شرقی و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: با توجه به شرایط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور ما، حرفه روابط عمومی نتوانسته است به عنوان یک نیاز اجتماعی حقیقی، خود را آن گونه که شایسته است نشان دهد. حسن اسدزاده شهیر می افزاید: روابط عمومی در ایران به مانند یک کالای لوکس و حرفه ای، می ماند که بیشتر با ظواهر و با جلوه های تبلیغی خود را نشان می دهد و آن چیزی نیست که فرآیند اطلاع یابی و اطلاع رسانی را براساس تئوری ها و استقلال حرفه ای و یا براساس منطق و نیاز سازمانها انجام دهد و با محدودیت هایی رو به رو است از جمله این محدودیت ها، حقوقی، انسانی، ساختاری و اجتماعی است که اجازه نمی دهد روابط عمومی به معنای واقعی و مبنی بر دانش و حرفه ای که اساس فعالیتش نیاز اجتماعی و پاسخ به نیازهای ناشی از تقاضای اقشار و گروه ها باشد. وی سپس ادامه می دهد: در واقع روابط عمومی به طور منطقی و جهانی باید پلی باشد بین سازمان ها و مخاطبان که این چنین نیست و اساس کار روابط عمومی در ایران تبلیغاتی است. روابط عمومی ما نیازمند بازنگری وسیع و همه جانبه می باشد و باید زیرساخت های علمی و فکری در دانشگاهها به وجود بیاید و ما خودمان تولیدکننده تئوری باشیم تا بتوانیم در عرصه بین المللی با دیگران به رقابت بپردازیم.

داشتن یک روابط عمومی کارآمد لازمه پیشرفت دستگاه اجرایی است مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان نیز در این خصوص با تبریک روز روابط عمومی به خبرنگار مهر می گوید: نقش روابط عمومی ها در دنیای امروزی که وسیله های ارتباطی بویژه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی  بصورت فزاینده و سرسام آور در حال گسترش  است غیر قابل انکار است. علی شهودی سپس می افزاید: هر گونه تعلل و کندی موجب عقب ماندن از قافله پیشرفت که با سرعت زیادی در حال حرکت هست خواهد بود. وی ادامه می دهد: داشتن یک روابط عمومی به روز و کار آمد لازمه پیشرفت یک دستگاه اجرایی است. روابط عمومی‌ها در راستای ارتقای اطلاع رسانی صحیح به مردم تلاش کنند مدیر روابط عمومی کمیته امداد استان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: روابط عمومی ها باید در راستای ارتقای اطلاع رسانی صحیح به مردم تلاش کنند. بهروز شریف سپس با تاکید بر اینکه انعکاس موثر خدمات کمیته امداد به مددجویان باعث اعتماد مردم به این نهاد می شود، ادامه می دهد: کمیته امداد نهادی الهی و انقلابی است و انعکاس شفاف فعالیت های آن باید افکار عمومی را اقناع و آنان را به انجام کارهای خیر ترغیب کند. وی سپس می گوید: روابط عمومی باید در راستای ارتقای اطلاع رسانی صحیح، شفاف و بهنگام از فعالیت های کمیته امداد به مردم تلاش کند.

شریف تصریح می کند: روابط عمومی باید منتقل کننده نظرات افکار عمومی به مدیران باشد و سنجش نظرات افکار عمومی در مورد عملکرد کمیته امداد می تواند به شناسائی و آگاهی از نحوه تفکر مردم و رفع نقاط ضعف و قوت عملکرد این نهاد موثر باشد. مدیر روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با بیان اینکه افکار عمومی باید نسبت به وضعیت فقرا و نیازمندان جامعه حساسیت داشته باشد، اظهار می کند: روابط عمومی این نهاد تلاش می کند با اعتماد سازی، دیدگاههای افکار عمومی را نسبت به کمیته امداد مثبت کند. شریف ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی و تقدیر از رسانه های محلی استان، ادامه می دهد: خدمات و فعالیت های کمیته امداد به نیازمندان و مددجویان ضمن حفظ حرمت و عزت نفس آنان باید به نحو احسن در رسانه های محلی انعکاس یابد. اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است و نیاز است مدیران نهادها و سازمان ها توجه ویژه ای به راتقای جایگاه روابط عمومی ها داشته باشند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن