تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820780616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۱۲هزار مترمربع معابر روستایی شاهرود آسفالت شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیربنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود:
۱۱۲هزار مترمربع معابر روستایی شاهرود آسفالت شد

بنیاد مسکن شاهرود دیدار از پروژه های روستایی


شناسهٔ خبر: 3658436 - شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
استانها > سمنان

شاهرود - مدیربنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود از اجرای ۱۱۲هزار و ۶۲۲متر مربع آسفالت از بهمن ماه سال گذشته تاکنون در روستاهای این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، سعید رضا حسینی عصر شنبه در خلال بازدید اصحاب رسانه از پروژه های روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش مرکزی و بسطام شهرستان شاهرود، با بیان اینکه ۴۰درصد قیر رایگان دریافتی استان سمنان در شاهرود جذب شده است، ابراز داشت: از ۴۰۰هزار تن قیر رایگان توزیع شده در سطح کشور، پنج هزار تن متعلق به استان سمنان و از این پنج هزار تن دوهزار تن به شهرستان شاهرود اختصاص یافته است که این میزان تخصیص قیر رایگان مبلغ قابل توجهی به شمار می رود. وی افزود: در مجموع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود با این میزان قیر رایگان نسبت به آسفالت ریزی ۱۱۲هزار متر مربع معادل ۸۷هزار و ۷۲۹تن در بخش مرکزی و بسطام اقدام کرده است. ۳۶هزار تن آسفالت سهم بخش بسطام مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود درباره میزان انجام آسفالت در بخش بسطام این شهرستان، گفت: از مجموع۳۶هزار و ۱۶تن آسفالت صورت گرفته در بخش بسطام، سه هزار و ۶۲۵ تن آسفالت با اجرای ۳۲هزار متر مربع در قلعه نوخرقان، سه هزار و ۴۲۰تن در روستای مزج و دوهزار و ۵۲تن در روستای ابرسیج انجام شده است. حسینی درباره میزان قیر جذب شده در این بخش، توضیح داد: با تلاش دهیاری ها، شوراهای اسلامی و بخشداری ها خوشبختانه در روستاهای بخش بسطام قیر دریافتی رایگان از بند «ی» ماده دو قانون بودجه که در آن بنیاد مسکن ملکف است قیر رایگان را بین روستاها توزیع کند، به خوبی مصرف شده که در این بین سهم روستای قلعه نوخرقان ۱۷۵تن، مزج ۱۶۵ تن و ابرسج ۱۰۰تن بوده است. وی افزود: در مجموع روستاهای بخش بسطام ۴۴۰تن از مجموع دوهزار و ۳۷تن قیر دریافتی شهرستان شاهرود را مصرف کردند و میزان قیر باقی مانده برای این روستاها چهار هزار و ۵۴۸تن برآورد می شود.

رکورد آسفالت معابر روستایی شکسته شد مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود درباره میزان آسفالت ریزی بخش مرکزی این شهرستان نیز گفت: در بخش مرکزی خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در زمینه آسفالت صورت گرفته و می توان گفت نخستین روستای تماما آسفالت استان سمنان در آینده ای نه چندان دور در این بخش رونمایی خواهند شد همچنین باید گفت از مجموع۸۷هزار تن آسفالت انجام شده در شهرستان، ۵۱هزار و ۷۱۰تن در این بخش صورت گرفته است. حسینی همچنین با بیان اینکه در بخش مرکزی یک هزار و ۵۹۷تن قیر رایگان دریافت شده است، ابراز داشت: در این بخش و در روستاهای اردیان ۶۰۰متر مربع به وسیله دوهزار و ۷۳۶تن آسفالت، مغان ۱۳هزار و ۴۱متر مربع با پنج هزار و ۴۷۲تن آسفالت، دیزج با ۱۲هزار و ۵۷۱متر مربع به وسیله دوهزار و ۷۳۶تن آسفالت، مهدی آباد دوهزار و ۵۲تن، طرود سه هزار و ۹تن، قلعه شوکت سه هزار متر مربع با دوهزار و ۷۳۶تن آسفالت، سعد آباد یک هزار متر مربع با دوهزار و ۷۳۵تن، بدشت چهارهزار متر مربع به وسیله دوهزار و ۵۲تن، کلاته خان هشت هزار مترمربع به وسیله چهارهزار و ۱۰۴تن آسفالت، دهملا ۳۰هزار متر مربع با چهار هزار و ۱۰۴تن، قلعه نو خالصه دوهزار و ۵۲تن و یونس آباد با سه هزار متر مربع به وسیله دو هزار و ۵۲تن آسفالت ریزی صورت گرفته است. وی افزود: نگاهی به اعداد و ارقام نشان می دهد که در روستای دهملا و قلعه نو خرقان به ترتیب ۳۰ و ۳۲هزار متر مربع آسفالت صورت گرفته که این اقدام نه تنها امری جهادی بلکه به نوبه خود رکوردی برای انجام آسفالت در سطح استان است چرا که انجام ۶۲هزار متر مربع آسفالت در دو روستا بیش از مجموع آسفالت معابر روستایی در چندین سال اخیر به شمار می آید. بخش مرکزی شاهرود ۷۰درصد آسفالت شهرستان را به خود اختصاص داد مدیر بنیاد مسکن شاهرود همچنین با اشاره به اینکه تعامل بین دهیاری، شورای اسلامی، بخشداری و بنیاد مسکن می تواند در زمینه بهسازی معابر روستایی بسیار موثر باشد، گفت: ۷۰درصد آسفالت شهرستان تنها در بخش مرکزی صورت گرفت که این نشان از تعامل بین مسئولان و همچنین مشارکت مردم دارد. حسینی بیان داشت: مغان نخستین روستایی است که در آن طرح آسفالت همه معابر روستایی با قیر رایگان انجام شد و با تلاش خوب دهیاری و مسئولان در آینده ای نه چندان دور نخستین روستای بدون معبر خاکی و یا به اصطلاح تماما آسفالت شهرستان شاهرود و استان سمنان لقب خواهد گرفت که در این بین مشارکت مردمی قطعا نقش بسزایی دارد. وی افزود: اجرای ۳۰هزار متر مربع آسفالت در دهملا و ۳۲هزار متر مربع در قلعه نو خرقان تنها در برهه زمانی اواخر بهمن ماه۹۴ تا اواسط اردیبهشت ماه۹۵ قطعا امری جهادی در چارچوب تحقق منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با عقد تفاهم نامه هایی به دهیاری ها و پیمانکاران بهسازی معابر روستایی را در دستور کار قرار دارد.

معابر روستاهای هدف گردشگری اصلاح می شوند مدیربنیاد مسکن شاهرود درباره بهسازی معابر روستایی قلعه نوخرقان در بخش بسطام شهرستان نیز گفت: دولت قصد دارد در روستاهای هدف گردشگری که در شاهرود، روستاهای قلعه نوخرقان و قلعه بالا هستند، بهسازی معابری که ظرفیت جذب گردشگر را دارند و یا به نقاط جاذبه گردشگری ختم می شوند را در دستور کار قرار دهد بنابراین بهسازی معابر روستای قلعه نوخرقان با استفاده از سنگ فرش، ازاره، شاخه و واش بتون از سال گذشته تا کنون با مشارکت مردم انجام شده است. حسینی از مشارکت مردم در طرح بهسازی معابر روستایی قدردانی کرد و ابراز داشت: بدون شک حمایت مردمی از این طرح ها باعث شده تا همچنان بهسازی معابر روستایی بتواند انجام بپذیرد امروز مردم ساکن روستاهای هدف گردشگری قلعه نوخرقان و قلعه بالا حتی نماهای منازلشان را نیز با مشورت کارشناسان انجام می دهند تا با نوع آرایش و پیرایش معابر روستایی تزئین شده در تعارض نباشد. وی افزود: بهسازی نمای منازل با استفاده از مصالحی مانند کاهگل و ساخت اشکال طاق، ضربی در کوچه ها و سنگ فرش نمایی ویژه به معابر روستای قلعه خرقان بخشیده که این مهم قطعا در جذب گردشگر داخلی و خارجی تاثیر بسزایی دارد. ساخت سه شهرک در روستای قلعه نو خرقان مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود از ساخت و تجهیز سه شهرک روستایی در قلعه نوخرقان خبر داد و گفت: شهرک ها شهید مهاجری، امیرالمومنان(ع) و شهید حسینی با تفکیک اراضی و تسطیح معابر درحال واگذاری به متقاضیان هستند و در دو شهرک شهید مهاجری و شهید حسینی حتی بسیاری از منازل مسکونی توسط مردم ساخته شده است. حسینی افزود: شهرک امیرالمومنان(ع) قلعه نوخرقان نیز در مرحله تسطیح و خیابان کشی قرار دارد و پس از اتمام کار در مرحله نقشه کشی، دراختیار ارتیشان لشگر۵۸تکاور ذوالفقار قرار خواهد گرفت و سپس زیرساخت هایی مانند آب، گاز، برق و تلفن با همکاری ادارات زیر مجموعه وزارت نیرو به این شهرک ها گسیل خواهند شد. وی همچنین درباره نحوه تامین زیرساخت هایی مانند آب، برق  وگاز این شهرک ها بیان داشت: طبق ماده چهار اساس نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مصوب شورای نگهبان، این نهاد انقلابی موظف است تا در راستای توسعه روستایی و بهبود کیفیت زندگی در این مناطق، نسبت به شناسایی و آماده سازی اراضی مستعد اسکان مردم اقدام کرده و این زمین ها را به مردم واگذار کند و در نهایت دولت موظف است نسبت به تامین آب، گاز و برق این زمین ها برنامه ریزی کند اما با این حال برای رفع مشکل آب این شهرک ها بنیاد مسکن با همراهی آبفای روستایی شهرستان با تقبل بخشی از اعتبارات همراهی خود را اعلام داشته است و امیدواریم تا زمان واگذاری این اراضی به مردم آب نیز به این شهرک ها راه یابد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن