تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798497554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای طرحی که مسئولان مشهد را از شرمندگی مقابل رهبری رهانید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: واکاوی طرح زائرسراهای ارزان قیمت؛
اجرای طرحی که مسئولان مشهد را از شرمندگی مقابل رهبری رهانید

زائر سرا


شناسهٔ خبر: 3658094 - شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
استانها > خراسان رضوی

مشهد- طرح ساخت زائرسراهای ارزان قيمت با وجود تاكيدات مكرر رهبر معظم انقلاب، پس از ۶ سال به ثمر رسيده و به گفته امام جمعه مشهد، مسئولين را از شرمندگی در مقابل رهبری رهانيد. به گزارش خبرنگار مهر، گروه استانها؛ علی طوسی: سال ۹۰ بود كه رهبر معظم انقلاب بر ضرورت ساخت زائرسراهایی برای اقشار كم درآمد تاكید كردند و همان سال استانداری و شهرداری مشهد با عقد تفاهم نامه عزم خود را برای تحقق این امر رهبری جزم كردند.

طرح ساخت این زائر سراها فراز و نشیب های زیادی را پشت سرگذاشت تا در سال ۹۲ حركت به سوی اجرایی شدن این طرح با جدیت دنبال و حتی توسط آیت الله علم الهدی ؛ امام جمعه مشهد، هیات امنایی برای ساخت این طرح تشكیل شد.

به گفته كمال سرویها، نائب رئیس شورای شهر مشهد، سال ۹۳ سال جهادساخت زائرسراهای ارزان قیمت شد و كار ساخت این پرو‍‍ژه با وجود مخالفت برخی كارشناسان و فعالان حوزه هتلداری با سرعت دنبال و دی ماه ۹۴ سرانجام اولین زائرسرای ارزان قیمت كه متعلق به استان قزوین بود درمشهد افتتاح شد.

اواخر اردیبهشت ماه ۹۵ نیز عملیات اجرایی زائر سرای استان های فارس و بوشهر آغاز شد و در این مراسم امام جمعه مشهد سخنی گفت كه نشان از اهمیت این طرح نزد رهبرمعظم انقلاب داشت.

 آیت الله علم الهدی دراین مراسم گفت: شهرداری و شورای شهرمشهد با تاسیس زائر سراهای ارزان قیمت خواسته مکرر مقام معظم رهبری در این خصوص را محقق و ما را از شرمندگی در مقابل ایشان رهانید.

بیان این مطلب از زبان نماینده ولی فقیه نشان از اهمیت این موضوع نزد ایشان و رهبر معظم انقلاب داشته و بار تكلیف مسئولان شهری برای به ثمر رساندن این طرح با بیش از پیش سنگین می نماید.

البته در دوره جدید تولیت آستان قدس رضوی نیز اراده بر خدمت رسانی به زائرین و اقشار كم درآمد قرار گرفته و اخیرا نیز در اقدامی عملی از سوی حجت الاسلام رئیسی معاونتی جدید به اسم معاونت امداد مستضعفین در این نهاد ایجاد و خدمت رسانی به ضعفا در دستور كار آن قرار گرفته و امید می رود  استان قدس رضوی نیز در این حوزه وارد عمل شده و بزودی شاهد ارایه طرح هایی از سوی این نهاد برای حل مشكل زائرین كم درآمد باشیم.

گفتنی است ۳۵ زائرسرا در مشهد در حال احداث است كه هشت پروژه پیشتاز و ۲۷ پروژه هم مجوز ساخت دریافت کرده‌اند. در این خصوص شهرداری مشهد زمین‌های رایگان در اختیار پروژه‌ها قرار داده و پروانه رایگان نیز صادر کرده است.

تمام دستگاه ها برای ساخت زایرسراهای ارزان قیمت پار کار بیایند

 نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شهر مشهد سالانه پذیرای میلیون‌ها زائراست (چسبیده)و باید بستری درخصوص تامین نیاز زائران فراهم شود، اظهار کرد: ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت با تمام امکانات رفاهی و بهداشتی درمسیر منتهی به حرم مطهر می‌تواند، جوابگو مشکلات آن‌ها باشد.

جواد کریمی قدوسی افزود: ایجاد شهر زائر در محل بوستان طرق فعلی آن هم با نگاه کار‌شناسی به دلیل موقعیت خوب جغرافیایی ونزدیكی به حرم مطهر رضوی توانسته جلوی معضلات ترافیکی شهر را در زمان ورود زائر (به) شهر بگیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید تمام دستگاه‌های متولی مانند آستان قدس رضوی، ‌شورا و شهرداری شهر مشهد، ‌استانداری و ادارات مربوطه و شهروندان هم با در اختیار قرار دادن سرمایه‌های خود برای اسکان زائرسراهای ارزان قیمت پای کار بیایند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئله اسکان زائران امام رضا (ع) برای ما یک ضرورت است، ‌افزود: همه ساله ما شاهد بروز گرفتاری و مشکلاتی برای زائران امام رضا (ع) هستیم.

کریمی قدوسی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهر مشهد یک جو هوایی سرد و زمستانی دارد، نصب چادر در بوستان‌های شهر، ایجاد گره‌های ترافیکی از جمله مشکلات است که روزبه روز به دامن (دامنه) آن افزوده می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه به جای اینکه در تخریب بافت های فرسوده اطراف حرم، زائرسراهای ارزان قیمت ساخته شود،  هتل‌های چند ستاره ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ایجاد چنین بستری در شهر مشهد پیشتوانه تمام اقدامات عملی هستند.

ساخت زائرسراهای ارزان قیمت، خواسته زائران از شهرداری و آستان قدس 

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد نیز در گفتگو با مهر بیان کرد: به نظر می رسد با توجه به دغدغه اول زائران در خصوص اسکان و ضرورت توجه شهرداری به این مقوله و از طرفی برنامه ریزی بیش از ۵۰ درصدی زائرین برای اسکان از مبدا، بهتر است شهرداری شرایطی را فراهم کند تا زائران بتوانند از امکانات بقیه دستگاه ها و نهاد ها مانند اجاره قسمتی از مدارس و هتل ها و خانه های مسافر و... استفاده کنند.

قناویزچی افزود: البته لازم است این اقدام در همان مبدا اطلاع رسانی شود تا زائران بهتر بتوانند برای اسکان خود تصمیم گیری کنند.

وی عنوان کرد: تحقیقات نشان می دهد در صورتی که کمپ ها تعطیل شوند ۴۰ درصد زائرانی که در آن ها سکونت می کنند به پارک ها و کنار خیابان ها و بلوار ها برای اسکان مراجعه می کنند و این خود معضلی برای زیبایی شهر و امنیت خواهد بود.

وی پیشنهاد داد: شهرداری با نظارت بیشتر ، این افراد را که تقریبا یک درصد کل زائران به مشهد را تشکیل می دهند، به خانه مسافرها  و یا زائرسراهای ارزان قیمت راهنمایی کند.

قناویزچی اظهار کرد: تحقیقات نشان می دهد که زائرین مسئول اصلی اسکان خود را آستان قدس رضوی می دانند لذا پیشنهاد می شود شهرداری با همکاری آستان قدس رضوی اقدام به ایجاد زائر سراهای ارزان قیمت و مناسب کند.

وی افزود: همچنین زائرانی که دغدغه اصلی شان اسکان است از شهرداری نیز انتظار دارند در این باره خدمت مناسبی ارائه دهد اما به عنوان دومین انتظار خود از شهرداری درخواست دارند در حوزه زیباسازی شهری خدمات مناسبی ارائه دهد.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد گفت: در بررسی ۷ کمپ متوجه شدیم رضایت زائران از وضعیت بهداشتی و فرهنگی در سطح نامناسبی قرار دارد اما از نظر رفاهی، امنیت و اقتصادی از وضعیت نسبتا مناسب تری بر خوردار هستند و در حالت کلی ارزیابی از امکانات کمپ ها نسبتا قابل قبول است، به عبارتی زائرین مستقر در کمپ ها به طور متوسط عدد۱۶ و نیم را از بیست به عملکرد کمپ ها داده اند.

امید می رود با عزمی كه شكل گرفته اسكان كه یكی از مهمترین دغدغه های زائرین در سفربه مشهد الرضا است رفع شده و مدیران و تصمیم سازان استان به فكر راهكارهایی برای افزایش ماندگاری و استفاده از ظرفیت های اقتصاد زیارت برای این كلانشهر مذهبی باشند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن