تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798318352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فراخوان سی و پنجمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فراخوان سی و پنجمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر منتشر شد
فراخوان سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در 10 بخش تخصصی منتشر شد.


به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، فراخوان و آیین نامه سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای برگزاری در بهمن ماه 1395 منتشر شد. 

این جشنواره در بخش های تخصصی« نسل نو تئاتر ایران» ، «مرور تئاتر ایران» که شامل تولیدات اجرا شده در تالار های نمایشی کشور و برگزیدگان جشنواره های تئاتر استانی می شود ، «تئاتر ملل»،« میهمان» ، «اجراهای محیطی ، تعاملی و دیگر گونه های اجرایی تئاتر بیرونی» که شامل زیر بخش های مرور ، تولید جدید و مسابقه می شود، همچنین بخش« به علاوه فجر» ، «مسابقه نمایشنامه نویسی» ، «مسابقه و نمایشگاه عکس» و  «مسابقه و نمایشگاه پوستر و هویت بصری» برگزار خواهد شد. بخش رقابتی این دوره از جشنواره شامل «مسابقه تئاتر بین الملل» و «مسابقه تئاتر جوانان» خواهد بود.

ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کوشش برای نگاهی ویژه به اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق کاربردی آن، مسئولیت پذیری اجتماعی در همه ی عرصه های زندگی و هنر، بهره گیری از مفاهیم و جلوه های فرهنگ، تاریخ و ادبیات غنی ایرانی ـ اسلامی، توجه به تئاتر ایرانی در جهت توسعه ی فرهنگی، نگاه کاوشگرانه و مدبرانه به جامعه، مسائل اجتماعی و اخلاق مدنی، اندیشه ورزی و ارتقاء ذائقه ی فرهنگی و هنری جامعه از طریق هنر شریف تئاتر، اهمیت دادن به روابط بینا فرهنگی و بهره گیری از زمینه های بومی ، توجه به مفاهیم و ارزش های والای فراگیر، جهانی و مشترک انسانی، نفی خشونت، کشتار، تروریسم و جنگ طلبی و کوشش برای صلح جهانی، محور های مورد تاکید فراخوان جشنواره سی و پنجم تئاتر فجر به شمار می آیند.

در بخشی از مقدمه این فراخوان آمده است: « افق کنونی تئاتر ایران نشان می دهد که علیرغم تمامی تنگناها و کاستی ها و رنج توان فرسا برای آفرینش هنرمندانه و نگاه داشت تئاتر در ایران، چشم انداز این هنر روشن و قابل اعتناست. اگر سویه ی عملکرد مدیریت تئاتر ایران باید به سوی رفع این تنگناها باشد سویه ی نگاه جشنواره می باید به توانمندی ها و نقاط پر بهای این تئاتر معطوف شود. تئاتر ایران اکنون نسل های متفاوتی از کنشگران فعال و خلاق را در خود دارد که با اتکا به توان تولیدی بخش دولتی و خصوصی، نسبت به سالیان پیشین، بر کمیت آثار ارائه شده بر صحنه ی تماشاخانه های دولتی و غیر دولتی افزوده و البته باید بکوشد با خودآگاهی بیشتر ، این کمیت افزوده را به کیفیتی فراتر و بهتر برساند. جشنواره بین المللی تئاتر فجر فرصتی مغتنم برای سنجش واقعیت موجود تئاتر ایران، گرد هم آوری و نمایش بخشی از کیفیت به دست آمده،  و البته مشوق و ترغیبی برای افزایش آن در آینده خواهد بود.»

سعید اسدی در بخش دیگری از این مقدمه آورده است: « دوره سی و پنجم جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز در تداوم ایده ها و رویکردهای جشنواره پیشین گام بر می دارد و همچنان بر ارتقای ارزش حرفه ای جشنواره با اهمیت دادن به هویت و نقش گروه های تئاتری در فرایند تولید نمایش تأکید دارد و در مسیر توجه به برآیند تولیدهای به انجام رسیده در تئاتر سراسر ایران (مرور تولیدهای صحنه ای) و پرهیز از تولید شتابزده آثار جدید برای جشنواره (جشنواره گرایی) گام بر می دارد. با مراجعه به مقدمه و بخش بندی فراخوان جشنواره پیشین و ویژگی های مندرج در آن می توان دریافت که تا چه پایه دوره سی و چهارم جشنواره گام های نخستین را برای تحقق اهداف یاد شده اش برداشته است. دوره ی پیش رو نیز، تحول و تغییراتی را در راستای نظام بخشی بیشتر و تعریف حرفه ای خود در بر خواهد داشت.»

هنرمندان تئاتر می توانند با مطالعه دقیق فراخوان و جدول زمانبندی هر بخش که به تشریح در فراخوان درج شده نسبت به ارسال مدارک لازم و فرم پرشده تقاضای حضور اقدام کنند.

سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از یکم تا دوازدهم بهمن ماه 1395 به دبیری دکتر سعید اسدی برگزار خواهد شد.   







۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن