تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798482420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در اصفهان افزایش می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در اصفهان افزایش می یابد
ازگذشته هاي دور اصفهان به "شهر دوچرخه سواران" معروف بود، اما خودروهایی که هر روز بیشتر از روزگذشته به خیابان های شهر وارد شدند و معابر را تسخیر کردند، کم کم فرهنگ دوچرخه سواری را به حاشيه راند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، شهر اصفهان در سال های اخیر بر اساس الگوی اتومبيل محور در کلانشهرهای ایران به سمت گسترش معابر، خيابان ها و بزرگراه هاي شهري حركت کرده و كمتر به فضاهاي پياده و مسيرهاي دوچرخه پرداخته است.
توجه به افزوده شدن جمعیت شهراصفهان طی سال های گذشته و به تبع آن افزوده شدن وسیله نقلیه شخصی و بروز ترافیک و ... منجر به پیچیده ترشدن روابط شهری شده است ، با توجه به این گسترش ناموزون ، شهر به شدت نیازمند رویکردهای فرهنگی و به عبارت دیگر فرهنگ سازی است .
فرهنگ سازی عبارت است از توسعه رفتارهای مثبت ، پرهیز از خشونت ، توجه به حقوق دیگران ، توجه به بهداشت روانی و سلامت عمومی، مراعات قوانین شهروندی توجه به مسائل شهری از قبیل ترافیک، حمل و نقل، تبلیغات شهری و هزاران هزار موضوع دیگر می باشد که در حوزه فرهنگ عمومی و شهری قرار دارند و بی توجهی به هر یک از این موارد می تواند آثار زیانباری را بر توسعه شهری بر جای گذارد و به جرات می توان گفت که خسارات زیادی بر شهر گذاشته است.
همه مدیران و مسئولان شهر از مصرف بی رویه بنزین و آلودگی هوا و مردم نیز از ترافیک بسیار سنگین شهر گله می کنند اما مسلماً در کوتاه مدت استفاده از دوچرخه بهترین راه حل است .
استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل روزمره نیاز به رشد و توسعه فرهنگ دوچرخه در بین افراد جامعه دارد که وظیفه این رشد و بستر سازی و ایجاد فرهنگ استفاده از دوچرخه به عهده یک ارگان یا سازمان خاصی نیست بلکه نیاز است تمامی عوامل فکری و اجرایی همت کنند و در انجام این رسالت مهم ایفای وظیفه نمایند .
توسعه فرهنگ دوچرخه سواری به لحاظ کمک به رفع مسائل ترافیکی ، زیست محیطی و توسعه همگانی استفاده از دوچرخه اهمیت ویژه ای در تامین سلامتی فرد و اجتماع دارد که نیازمند همکاری همه جانبه ارگانهای مسئول شهر می باشد .
در کشورهایی مثل چین ، هند ، هلند ، مالزی ، فرانسه و دهها کشور دیگر دوچرخه یکی از وسایل نقلیه کاربردی در جابجایی و حمل و نقل شهری می باشد .
در این کشورها افراد با توجه به وجود مسیرهای ایمن و وضع قوانین و مقررات خاص حمایتی از دوچرخه سواران و احساس مسئولیت نسبت به شهر و شهروندان از دوچرخه استفاده می نمایند .
در شهر اصفهان نیز طرح های خوبی برای فرهنگ سازی و آموزش و آگاهی شهروندان برای استفاده از دوچرخه و حمایت از دوچرخه سواران اجرا شده است .
اما فرهنگ مناسب یعنی عدم تجاوز به مسیر دوچرخه سواران هنوز می لنگد و دوچرخه سواران احساس ناامنی می کنند.
موضوع فرهنگ و فرهنگسازی به قدری مهم است که به آن علم و مهندسی فرهنگ اطلاق شده است بنابراین برای فرهنگ سازی باید برنامه ریزی نمود .
برنامه ریزی فرهنگی نیازمند یک ترکیب آگاهانه از عوامل عقلی و شناختی و بسترسازی هیجانی و احساسی می باشد دو فرآیند ذهنی در ارتباط با موضوع تبلیغات و مهندسی فرهنگی می تواند مورد بررسی قرار گیرد؛ نخست ذهن عقلی که منظور از آن ذهنی است که فرایند یادگیری آن به وسیله استدلال و برهان و زمینه های شناختی مبتنی بر قیاس شکل می گیرد و دوم "ذهن احساسی و تجربی" که در مهندسی فرهنگی بسیار موردتوجه قرار می گیرد.
دوچرخه وسیله ای است کم حجم ، تقریبا بدون هزینه ، راحت و .....ولی هیچ فرد عاقلی با وضعیت فعلی فرهنگ حمل و نقل و ترافیک شهر جرأت استفاده از دوچرخه را ندارد .
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در این باره گفت: از جمله اقداماتی که برای امنیت دوچرخه سواران شهر اصفهان انجام می دهیم این است که در فاز اول شبکه به هم پیوسته دوچرخه ها را درشهر ایجاد کنیم. علیرضا صلواتی با اشاره به اینکه در حال حاضر طراحی مسیرهای ویژه دوچرخه تمام شده و تا دو هفته آینده مصوبات آن اخذ می شود، افزود: ما در صدد هستیم در سه گام کل شهر را دارای شبکه به هم پیوسته کنیم که گام اول با اولویت محدوده مرکزی شهر و مناطق 1،3، 4، 5و 6 است تا معابر آن را برای دوچرخه سواران ایمن کنیم و مسیرهای ویژه دوچرخه سواران را به هم متصل کنیم. وی ادامه داد: کاهش سرعت امنیت تردد دوچرخه و عابران پیاده را تضمین می کند ، از این رو امسال دوربین های ثبت تخلف را به هسته مرکزی شهر می آوریم تا سرعت را در داخل شهر هم کنترل کنیم. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: وقتی سرعت خودروها مثل بزرگراهها در هسته مرکزی شهر کنترل شود ، امنیت تردد برای دوچرخه سواران و عابران پیاده برقرار در دهه 60 بیش از 4/15 سفر درون شهری با دوچرخه انجام می شد، اما به تدريج كه بر تعداد خودروها افزوده شد، سهم دوچرخه در سفرهای شهری اصفهان به 3 درصد رسید، درحالی که در برخى از شهرهاى جهان دوچرخه سهم 50 درصدى در حمل و نقل شهرى دارد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 70 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر اصفهان ایجاد شده و امسال به 100 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری می رسد تا مشوقی برای دوچرخه سواری شهروندان باشد.






۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن