تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815337928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطر افزایش عرضه در کمین اوپک


واضح آرشیو وب فارسی:اقتصاد آنلاین: اوپک اعلام کرد بازار نفت با مازاد عرضه مواجه است و افزایش تولید برخی کشورهای عضو اوپک کاهش تولید سایر کشورهای تولید کننده را خنثی می کند.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین ، به دنبال لغو تحریم های ایران و شکست ابتکار روسیه و دیگر تولید کنندگان غیرعضو اوپک برای محدود کردن تولید در ماه گذشته میلادی، عرضه نفت اوپک در حال افزایش است. اوپک تاکید کرده تولید این سازمان در ماه آوریل به 32.44 میلیون بشکه در روز رسیده که 188 هزار بشکه در روز بیشتر از ماه مارس بوده است. این بالاترین رقم دست کم از سال 2008 تاکنون است و مازاد عرضه همچنان پابرجاست و تولید نفت همچنان بالاست. اوپک پیش بینی کرده است که ادامه افزایش عرضه نفت ممکن است بر قیمت ها تاثیر منفی بگذارد. قیمت نفت به رغم رسیدن به رقم 47 دلار از رقم 27 دلار و 10 سنت ماه ژانویه، هنوز کمتر از 50 درصد قیمت های ثبت شده در اواسط سال 2014 است.تغییر استراتژی اوپک در سال 2014 و تصمیم این سازمان به دفاع از سهم خود از بازار به جای کاهش تولید و تقویت قیمت ها به کاهش بیشتر قیمت ها کمک کرده است. کاهش قیمت نفت در حال آسیب زدن به تولید کنندگان غیر عضو اوپک است و شرکت های نفتی پروژه های اکتشافی خود را به تعویق انداخته یا لغو کرده اند. براساس پیش بینی اوپک عرضه تولید کنندگان غیر عضو اوپک در سال 2016 به میزان 740 هزار ربشکه در روز کاهش خواهد یافت و میزان افزایش تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری را 1.20 میلیون بشکه در روز پخواهد بود. اوپک اعلام کرده که اگر این سازمان تولید خود را در سطح ماه آوریل ادامه دهد، به طور متوسط امسال بازار با روزانه 950 هزار بشکه مازاد عرضه مواجه خواهد بود، این در حالی است که در پیش بینی قبلی این مازاد 790 هزار بشکه برآورد شده بود.
[ مشاهده متن کامل خبر خطر افزایش عرضه در کمین اوپک در منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران ]


شنبه ، ۲۵اردیبهشت۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اقتصاد آنلاین]
[مشاهده در: www.eghtesadonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن