تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804620123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هم مدال قهرماني مي‌دهند هم پيراهن‌مزين به عكس شهيد بر تن مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هم مدال قهرماني مي‌دهند هم پيراهن‌مزين به عكس شهيد بر تن مي‌كنند
اين روزها هر جا برويد، صحبت از مدافعان حرم است، شهدايي كه با رشادت‌هايشان، مهري بر تأييد امنيت كشورمان زده‌ و در اين راه جانشان را چندهزار كيلومتر دور‌تر از مرزهاي خاكي كشورمان فدا كرده‌اند. ...
نویسنده : سعيد احمديان 

هم مدال قهرماني مي‌دهند هم پيراهن‌مزين به عكس شهيد بر تن مي‌كنند
اين روزها هر جا برويد، صحبت از مدافعان حرم است، شهدايي كه با رشادت‌هايشان، مهري بر تأييد امنيت كشورمان زده‌ و در اين راه جانشان را چندهزار كيلومتر دور‌تر از مرزهاي خاكي كشورمان فدا كرده‌اند. ملت ايران هم با زنده نگه داشتن ياد شهداي مدافع حرم نشان داده‌اند كه ملت قدرشناسي هستند. جامعه ورزش و ورزشكاران رشته‌هاي مختلف هم در ميادين ورزشي سعي كرده‌اند مانند ساير بخش‌هاي جامعه ياد شهدا را هر كدام به طريقي زنده نگه دارند؛ يكي با نوشته و چاپ عكس يك شهيد روي پيراهنش، يكي ديگر با تقديم مدالش و ديگري هم با ديدار با خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم. هر چه باشد ورزشي‌ها هم نشان داده‌اند، ورزش بر خلاف چهره منفي‌اي كه در برخي رشته‌هاي پرطرفدار شناخته مي‌شود، روي ديگري هم دارد كه با ارزش است. در گزارش زير برخي از واكنش‌هاي جامعه ورزشكار براي ابراز ارادت به ساحت مقدس شهداي مدافع حرم را مرور كرده‌ايم.
  مدال قهرماني تقديم به قهرمانان
تقديم مدال و كاپ قهرماني مسابقات مختلف به شهداي مدافع حرم از جمله قدم‌هايي است كه ورزشي‌ها براي زنده نگه داشتن ياد اين شهداي گرانقدر انجام مي‌دهند. يكي از اين ورزشكاران، كيميا عليزاده تنها بانوي تكواندوكار كشورمان بود. عليزاده تكواندوكار وزن 57- كيلوگرم كشورمان فروردين گذشته بود كه با كسب مدال طلاي مسابقات كسب سهميه المپيك در قاره آسيا موفق شد جواز حضور در بازي‌هاي المپيك ريو 2016 را به‌دست آورد و مدال طلاي خود را تقديم به شهداي مدافع حرم كرد. بانوي تكواندوكار كشورمان در مصاحبه‌اي با اشاره به اينكه اگر شهدا نبودند من در اينجا نبودم كه بخواهم در چنين مسابقاتي افتخار‌آفريني كنم و پرچم كشورم را به اهتزاز در‌بياورم، گفته است:«حقيقتاً شهدا بزرگ‌ترين كار را كردند تا ما بتوانيم در آرامش زندگي كنيم. ياد شهدا را گرامي مي‌داريم كه از خود و جواني‌شان گذشتند تا زندگي ما را بسازند.»
حميدرضا زورآوند، دووميداني‌كار المپيكي كشورمان ديگر ورزشكاري است كه افتخارش را به شهداي مدافع حرم تقديم كرد. زورآوند، ملي‌پوش همداني كشورمان در مسابقه 20 كيلومتر پياده‌روي قهرماني آسيا كه روز اول فروردين 95 در نومي ژاپن برگزار شد، با ثبت حدنصاب تعيين شده، سهميه حضور در رقابت‌هاي المپيك 2016 ريو را كسب و اين موفقيت را به مدافعان حرم تقديم كرد و گفت: «بدون شك رسيدن به اين موفقيت را مديون فداكاري، ايثار و جانفشاني شهداي والا مقام انقلاب اسلامي و شهداي مدافع حرم هستم و اين موفقيت را به خانواده اين عزيزان و روح پاك شهيد سردار همداني تقديم مي‌كنم.»
محمدرضا براري، ملي‌پوش دسته 105 كيلوگرم تيم ملي وزنه‌برداري كشورمان كه اوايل ارديبهشت در مسابقات قهرماني آسيا توانست دو مدال طلا و يك مدال برنز كسب كند هم اين قهرماني را متعلق به مدافعان حرم دانست:«مدالم را به رزمندگان و شهداي مدافع حرم كه در ميدان اعتقاد و عقيده و اسلام در حال جنگيدن هستند تقديم مي‌كنم. البته ما هم سرباز وطن هستيم و از پرچم ايران در ميادين ورزشي دفاع مي‌كنيم.» مسعود اسماعيل‌پور، كشتي‌گير جويباري وزن 61 كيلوگرم تيم ملي ايران هم بهمن سال گذشته كاپ قهرماني خود را در مراسم چهلم شهيد مدافع حرم شهرستان به خانواده شهيد عباسعلي عليزاده تقديم كرد. در اين مراسم اسماعيل‌پور قهرمان كشتي جهان در حركتي زيبا و پهلوانانه كاپ قهرماني خود را به پدر اين شهيد بزرگوار اهدا كرد.
  قوت قلبي كه با شهدا مي‌گيرند
در زمين فوتبال هم فوتبالي‌ها به طرق مختلف سعي مي‌كنند ياد شهداي مدافع حرم را زنده نگه دارند. يكي از اين بازيكنان، مهدي طارمي، مهاجم پرسپوليس است كه هر دو گل خود در مسابقه با تيم استقلال در 27 فروردين را به يكي از شهداي مدافع حرم تقديم كرد. اين شهيد عزيز كسي نبود جز محمد احمدي جوان كه طارمي پس از هر دو گلزني خود در دقايق 5 و 35 نيمه اول، تصوير او را در دست گرفت و آن را به مردم و دوربين‌هاي تلويزيوني نشان داد. محمد احمدي جوان اولين شهيد مدافع حرم استان بوشهر است كه در آذرماه سال 94 در نبرد با تروريست‌هاي تكفيري در استان حلب سوريه به فيض شهادت نائل آمد.
مهدي طارمي دي ماه سال 1394 نيز با سفر به شهرستان تنگستان با خانواده شهيد محمد احمدي جوان اولين شهيد مدافع حرم استان بوشهر ديدار كرده بود. آقاي گل اين روزهاي ليگ برتر فوتبال ايران در اين نشست صميمي گفت:«دلبستگي شهداي حرم به ائمه اطهار قابل وصف نيست و كار بزرگ آنها در حافظه تاريخ عدالت‌خواهي مردم ايران ثبت مي‌شود و به يادگار مي‌ماند. شهيد محمد احمدي جوان و ديگر شهداي مدافع حرم كشورمان كه از جان خود براي حراست از كيان اسلام گذشته‌اند، الگوهاي خوبي براي جوانان به شمار مي‌روند.» طارمي تصريح كرد: «مملكت ما بر مبناي بركت خون شهدا استوار است و هرچه داريم از همه آنهايي است كه بر اساس اعتقاد از نظام و دين دفاع مي‌كنند. شهيدان نعمت‌هاي گرانبهايي هستند كه كيان و آرامش امروز ايران به واسطه ايثارگري‌هاي آنان است. آرزو مي‌كنم به عنوان مدافع حرم جان ناقابل خود را فداي ائمه اطهار كنم.» طارمي همچنين پس از پايان دربي، در تماس برنامه جمعه‌ها با ورزش راديو بوشهر با وي، درباره شادي گل‌هايش گفت: «من به منزل اين شهيد مدافع حرم بوشهري رفتم و قول دادم تا پايان فصل هرگاه گل بزنم عكس او را نشان دهم. با پيراهن منقش به عكس شهيد احمدي جوان، قوت قلب مي‌گيرم.»
مهاجم تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز هم پس از گلزني در ديدار مقابل ملوان در هفته بيست و هشتم گل خود را در حركتي ارزشمند به شهيد مدافع حرم صادق عدالت‌اكبري تقديم كرد. فرزاد حاتمي پس از اينكه در دقيقه 45 بازي گل دوم خود و تيمش را به ثمر رساند، با نشان دادن پيراهني با تصويري از اين شهيد، اين اقدام ارزشمند را انجام داد. لازم به ذكر است؛ شهيد صادق عدالت‌اكبري در مبارزه با تروريست‌هاي تكفيري در شهر حلب سوريه به فيض شهادت نائل آمد.  اين شهيد مدافع حرم مربي و داور فوتبال بود.  باشگاه تراكتور‌سازي نيز در يك اقدام فرهنگي و قابل تقدير با درج عبارت «سلام بر مدافعان حرم» ياد شهداي مدافعان حرم را گرامي مي‌دارد. سعيد عباسي مديرعامل تراكتور درباره اين حركت مي‌گويد: «اين عنوان قطعاً مهم‌ترين و با ارزش‌ترين اسپانسر تراكتورسازي است كه بازيكنان را از نظر روحي براي حضور در چنين ميدان‌هاي بزرگي آماده مي‌كند. نبايد يادمان برود كه اين افراد جانشان را براي دفاع از اهل‌بيت فدا كردند و حالا اين كمترين كاري است كه باشگاه تراكتورسازي براي يادبود اين عزيزان انجام مي‌دهد.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن