تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819647356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا براي دعوت از مينو خالقي منتظر نظر هيئت حل اختلاف نمانديد؟!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چرا براي دعوت از مينو خالقي منتظر نظر هيئت حل اختلاف نمانديد؟!
در اختلاف‌نظر ميان وزارت كشور و شوراي نگهبان در مورد وضعيت مينو خالقي، چه همسو با نظر شوراي نگهبان باشيم و چه همسو با نظر وزارت كشور، يك مورد يقيني است...
نویسنده : کبری آسوپار 
در اختلاف‌نظر ميان وزارت كشور و شوراي نگهبان در مورد وضعيت مينو خالقي، چه همسو با نظر شوراي نگهبان باشيم و چه همسو با نظر وزارت كشور، يك مورد يقيني است و آن اينكه حضور يا عدم حضور كانديداي انتخابات مجلس دهم در مجلس آينده، همچنان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد و در اين وضع، گرچه نتوانيم او را يقيناً خارج از مجلس دهم بناميم، اما يقيناً هم نمي‌توانيم بگوييم نماينده مجلس دهم است. پس او در همايش منتخبين مجلس دهم چه مي‌كند؟! ‌ شايد درست‌تر، طرح اينگونه سؤال باشد كه دعوت عارف و روحاني از اين فرد چه معنايي دارد وقتي كه نمايندگي او از سوی  مرجع قانوني نظارت بر انتخابات رد شده و حتي اگر نظر شوراي نگهبان را هم مسموع ندانيم، پرونده او به هيئت عالي حل اختلاف قوا رفته و وضعيت قطعي او معلوم نيست.

آنچه در اين ميان به چشم مي‌آيد، دعوت از مينو خالقي دهن‌كجي رسمي دولت و منتخبين اصلاح‌طلب به قانون است. وزارت كشور پيش‌تر اعلام كرد كه به‌رغم اختلاف نظر با شوراي نگهبان، به نظر شورا تمكين مي‌كند؛ با اين وجود، رئيس‌جمهور مسير ديگري را پيمود و بي‌اعتنا به نظر نهاد قانوني شوراي نگهبان، منتخبين زن مجلس دهم را 18 نفر دانست. آنها پس از عبور از نهاد قانوني شوراي نگهبان، اين بار منتظر تعيين تكليف موضوع از سوي مقامات عالي و مشخص شدن نتيجه ارجاع پرونده به هيئت عالي حل اختلاف قوا هم نماندند و با دعوت از كانديدايي كه وضعيت نمايندگي او همچنان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد، عملاً نشان دادند كه مينو خالقي را در هر حال نماينده مجلس دهم مي‌دانند و نظر هيچ نهاد قانوني‌اي را هم در اين ميان نافذ نمي‌دانند.

شعار قانونگرايي، شعار قشنگي است، اما عمل به قانون كجا و شعار قانونگرايي كجا؟ وقتي دولت و منتخبين اصلاح‌طلب با لجبازي و پيامك دعوت از كانديداي مورد مناقشه و دعوت از او براي ضيافت شام رياست جمهوري بتوانند حرف خود را به كرسي بنشانند، ديگر شوراي نگهبان و هيئت عالي حل اختلاف قوا به چه كاري مي‌آيد؟! اصلاً وقتي مي‌شود با لجبازي كشور را اداره كرد، چه جاي تدوين قانون؟! و بدبيني نخواهد بود اگر بگوييم دفاع تمام‌قد دولت از فردي كه يكي از ضروريات دين را زير پا نهاده و هجمه به شوراي نگهبان، از سر همين بي‌اعتبار نشان دادن شوراي نگهبان است؛ بي‌اعتبار نشان دادني كه در همه موضع‌گيري‌هاي ضدشوراي نگهبان در سال 94 و به بهانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري نمايان گشت.

راستي اگر مينو خالقي اصولگرا و مخالف دولت بود، باز هم رئیس‌جمهور و اصلاح‌طلبان  اين همه بي‌اعتنايي به قانون براي نماينده به حساب آوردن او  می‌کردند؟ جواب اين سؤال را به وجدان‌هاي غيرسياسي افراد مي‌سپاريم!

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن