تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820909049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلتر هوای شگفت‌انگیز تسلا


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
فیلتر هوای شگفت‌انگیز تسلا




خودروهای مدرن مملو از امکانات ایمنی هستند. از سال‌های دهه ۱۹۳۰ تا دهه ۱۹۷۰ میلادی، آمار تصادفات منجر به مرگ در ایالات متحده معمولاً به میزان ۲۵ تا ۳۰ مرگ نسبت به هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت می‌رسید.





وب‌سایت پدال: خودروهای مدرن مملو از امکانات ایمنی هستند. از سال‌های دهه ۱۹۳۰ تا دهه ۱۹۷۰ میلادی، آمار تصادفات منجر به مرگ در ایالات متحده معمولاً به میزان ۲۵ تا ۳۰ مرگ نسبت به هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت می‌رسید. حتی در زمانه امروز نیز، مطابق آمار سال ۲۰۱۵، میزان مرگ در اثر تصادفات رانندگی از ۱۱/۱ نفر نسبت به هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سال ۲۰۱۴ به ۱۲/۲ نفر افزایش یافته است. امّا ایلان ماسک (Elon Musk) بیلیونر تکنولوژی که مسئول هر دو پروژه اسپیس-ایکس و تسلا موتورز است، نه تنها می‌خواهد خودروهایش را در برابر خطرهای پیش‌بینی شده مانند ضعف در مهارت رانندگی محافظت کند، بلکه قصد دارد در مقابل برخی خطرات ناشناخته مانند حمله‌های بیولوژیکی نیز آماده باشد.

Tesla-1
با کمک یک فیلتر ذره‌ای با راندمان بالا، سرنشینان تسلا مدل X می‌توانند در فضای کابین این خودرو از خطرات بیرونی در امان باشند. با اینکه از این سیستم با عنوان «سیستم دفاعی زیستی» یاد شده، ولی مطمئناً همه می‌دانیم که حملات با استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی بسیار نادر هستند. مگر اینکه سرنشینان بخواهند با تسلا در قسمت‌های تحت اشغال داعش در عراق و سوریه رانندگی کنند. در غیر این صورت، آنها هیچ‌گاه با چنین حمله‌هایی مواجه نخواهند شد و اینکه با وجود چندین خطر احتمالی دیگر، استفاده از فیلتر با کیفیت بالا در خودروی تسلا با علامت سؤال روبرو می‌شود.

Tesla-2
امّا این فیلتر دارای یک قابلیت کاربردی‌تر نیز هست. اگر هوای بیرون نامناسب باشد، مثلاً آلودگی یا گرد و خاک آن را فرا گرفته باشد، همین سیستم می‌تواند سرنشینان داخل خودرو را محافظت نماید. تسلا در این زمینه می‌گوید:

سیستم فیلتراسیون هوا در جاهایی مانند آزادراه‌های کالیفرنیا در طول ساعات پُر ترافیک، گندآب‌ها، محل‌های دفع زباله، چراگاه‌های دام  و همین‌طور، شهرهای مهم کشور چین، مورد آزمایش در دنیای واقعی قرار گرفته است. قصد ما این بود که اطمینان حاصل کنیم که این فیلتر می‌تواند جلوی تمام ذرات ریز، آلودگی‌های گازی و همین‌طور باکتری‌ها، ویروس‌ها، گرده‌ها و هاگ‌های گیاهان را بگیرد.

سپس تصمیم گرفتیم که پا را اندکی فراتر بگذاریم و این سیستم را به صورت کامل در جاده تست کنیم؛ البته در محیطی که بتوانیم کنترل و پایش دقیقی بر روی شرایط اتمسفری داشته باشیم. برای این منظور، یک مدل X در حباب بزرگ با هوای بسیار آلوده (۱۰۰۰ میکروگرم در مترمکعب PM2.5 در برابر شاخص کیفیت هوا که از نظر EPA در وضعیت «خوب» برابر ۱۲ میکروگرم در مترمکعب است). سپس درهای فالکون بسته شده و حالت دفاع سلاح بیولوژیکی فعال شده است.

Tesla-3
به نظر می‌رسد که این سیستم فیلتراسیون هنوز تست‌های خود را در آزمایشگاه می‌گذراند. این در حالی است که مطابق گفته تسلا، این کمپانی، تمیز کردن هوای بیرون از خودرو را نیز درنظر دارد. تا به اینجا اگر این سیستم آزمایش‌های خود را با موفقیت پشت‌سر بگذارد و به مرحله تولید راه پیدا کند، تسلا در آینده خودرویی خواهد داشت که می‌تواند در بدترین شرایط آلودگی که می‌تواند توسط بشر ایجاد شود، به حرکت خود ادامه دهد.






تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن