تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819724480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لایحه حقوق کودک در مجلس منتظر تصویب است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: لایحه حقوق کودک در مجلس منتظر تصویب است استان‌ها > مرکزی - لایحه حقوق کودک در ایران با افزایش مواد از 9 ماده به 54 ماده الان در مجلس است و انتظار داریم با ترکیب جدید مجلس این لایحه مهم تصویب شود .

به گزارش خبرآنلاین ، امروز در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مرکزی که با حضور دبیر مجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تشکیل شد ، خسرو صالحی یکی از همراهان دکتر مظفر الوندی و فعال سازمانهای مردم نهاد در حقوق کودک با بیش از25 سال سابقه فعالیت در پیگیری حقوق کودکان که در یکی از نهادهای مردمی تهران فعالیت دارد تصویب لایحه حقوق کودک را که مواد آن افزایش یافته و در مجلس در انتظار بررسی نمایندگان مانده گامی مهم در احقاق قانونی حقوق کودک در ایران دانست و گفت : در مباحث کودکان آسیب دیده و آسیب های اجتماعی همه مسائل زنجیره وار به هم متصل است و نمی توان از کنار اعتیاد کودکان بدون درنظر گرفتن فقر ، طلاق و دیگر معضلات اجتماعی به راحتی گذشت . این فعال اجتماعی با بیان اینکه گام برداشتن در مسیر احقاق حقوق کودکان در بعضی بندها نیاز به تصمیم گیری های کلان کشوری دارد تصریح کرد : انجمن ها نیزاگر بتوانند ظرفیت سازی نموده و توانمند شوند چون مطالبه گری دارند قطعا در این مهم تاثیرگذار هستند . صالحی تصویب لایحه حقوق کودک در مجلس را در جهت حمایت از حق قانونی کودکان یک الزام در حالی که قوانین در اجرا مشکلاتی دارند دانست و گفت : در بحث قانون سه مساله وجود دارد یکی نبود قانون برای کودک و یا دیده نشدن حقوق کودک در قانون ، یکی اینکه قانون هست ولی نارسا است و برای اجرا نیاز به تبصره دارد و مهم ترین بحث اینکه قانون حقوق کودک هست ولی اجرا نمی شود . وی در رابطه با سند ملی که به استان ها برای اجرا ابلاغ شده حضور سمن های حافظ حقوق کودک را دربهتر اجرایی شدن این سند تاثیرگذار ارزیابی کرد و گفت : سمن ها با حضورفعالانه می توانند بر قدرت و توانمندی هایشان در بحث اجرای حقوق کودک قوی تر وارد عمل شوند همانگونه که امروز در مواد 66 قانون کیفری و ماده 91 نهادهای مردمی می توانند در مسائل عادی کودکان وارد شده و در مواردی که ظلم یاجرمی نسبت به آنان روا می شود این نهاد مدنی می تواند بدون دخالت دستگاه های مرتبط وارد عمل شده و در دفاع از حقوق ضایع شده کودک طرح دعوی نموده و پیگیر مجازات مجرم باشد .وی پیگیری سمن ها از طریق نمایندگانشان در مجلس جدید را در هرچه زودتر تصویب شدن این لایحه مهم تاثیرگذار دانست .

کلید واژه ها: استان مرکزی -




چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 - 14:36:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن