تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806695219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمی نسب‌های جدید فوتبال ایران!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
هاشمی نسب‌های جدید فوتبال ایران!




روزگاری نه چندان دور، چیزی حدود یکی دو دهه قبل مدافعانی در فوتبال ایران حضور داشتند که بیشتر از برخی مهاجمان به دروازه حریف نزدیک می‌شدند و گل می‌زدند.





ایران ورزشی: روزگاری نه چندان دور، چیزی حدود یکی دو دهه قبل مدافعانی در فوتبال ایران حضور داشتند که بیشتر از برخی مهاجمان به دروازه حریف نزدیک می‌شدند و گل می‌زدند. نمونه زنده‌اش مهدی هاشمی‌نسب. او در طول یک فصل بیش از 10 گل به ثمر رساند و برخی اوقات پا به پای بهترین مهاجمان لیگ برتر پیش می‌رفت تا عنوان آقای گلی را تصاحب کند. هاشمی‌نسب با استفاده از قدرت سرزنی فوق‌العاده و آمادگی بدنی‌اش نام خود را به عنوان یکی از گلزن‌ترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران ثبت کرد.

بعد از هاشمی‌نسب دیگر مدافعی ندیدیم که مثل او یا به اندازه او گل بزند. هادی عقیلی و حتی سیدجلال حسینی گاهی گل می‌زدند و به خط حمله تیم‌شان کمک می‌کردند اما نه به اندازه هاشمی‌نسبی که بهترین گلزن فصل پرسپولیس می‌شد و تمام رکوردها را به نام خود ثبت می‌کرد.

اما در نسل جدید مدافعانی هستند؛ بازیکنان جوانی که در قامت یک مدافع میانی راه گشودن دروازه حریف را بهتر از برخی مهاجمان بلدند. در تیم ملی مرتضی پورعلی گنجی را می‌توان خطرناک‌ترین مدافع برای دروازه حریف قلمداد کرد. او در تیم ملی، لیگ چین و حالا در لیگ ستارگان قطر گل‌های پرشماری به ثمر رسانده و نشان داده در شرایط بحرانی می‌تواند از قدرت سرزنی‌اش استفاده کند و دروازه حریف را باز کند.

در لیگ پانزدهم اما رکورد گلزنی مدافعان را فعلا دو بازیکن تصاحب کرده‌اند. یکی از ملوان و دیگری تراکتورسازی. محمدحسین کنعانی‌زادگان که این فصل جزو بازیکنان کلیدی ملوان بوده تا پایان هفته بیست و هشتم 3 گل حساس به ثمر رسانده. اولی هفته بیست و چهارم مقابل سپاهان، دومی هفته بیست و هفتم برابر سایپا و سومی نیز همین هفته قبل مقابل تراکتورسازی.

کنعانی‌زادگان این آمار را به طور مشترک با خالد شفیعی در اختیار دارد. شفیعی که دومین فصل حضورش در تراکتورسازی را سپری می‌کند سه بار دروازه حریفان را گشوده. ابتدا هفته هفدهم مقابل گسترش فولاد، سپس هفته بیست و سوم برابر فولاد و آخری هم هفته بیست و پنجم مقابل ذوب‌آهن.

پس از این دو بازیکن 6 مدافع دیگر به چشم می‌خورند که هر یک دو گل به ثمر رسانده‌اند. محمد دانشگر از نفت تهران که گل‌های خود را مقابل استقلال اهواز و پرسپولیس به ثمر رسانده، شجاع خلیل‌زاده که هر دو گل خود را وارد دروازه گسترش فولاد کرده، محمد اهل شاخه از فولاد که دروازه سپاهان و ذوب‌آهن را گشوده، محسن حسینی که دو گل خود را برابر ذوب‌آهن و پدیده به ثمر رسانده و میثم حسینی و مجید حسینی که اولی هر دو گل خود را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان کرده و دومی نیز بیشتر در پست هافبک میانی بازی کرده اما ذاتا یک دفاع مرکزی است.

عنوان هاشمی‌نسب تا اینجای لیگ به دو مدافع می‌رسد. حسین کنعانی‌زادگان و خالد شفیعی که هر یک توانسته‌اند 3 گل حساس و سرنوشت ساز برای ملوان و تراکتورسازی به ثمر برسانند. هر چند تعداد گل‌های‌شان به هیچ وجه قابل قیاس با مهدی هاشمی‌نسب در زمان بازی‌اش برای پرسپولیس نیست.






تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن