تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820326988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کرملین اوراق پاناما را «اسناد مسروقه» خواند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
کرملین اوراق پاناما را «اسناد مسروقه» خواند
کرملین اوراق پاناما را «اسناد مسروقه» خواند سخنگوی کاخ کرملین روز سه شنبه گزارش مربوط به اوراق پاناما را «اسناد مسروقه» خواند.


به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از خبرگزاری تاس، «دیمیتری پسکف» سخنگوی کاخ کرملین روز سه شنبه در گفتگو با روزنامه نگاران اظهار داشت: «اوراق پاناما اسناد مسروقه هستند. [از اینرو] شاید لازم باشد که ما هر چیزی را با نام صحیح آن بخوانیم».
 
مقامات مسکو می گویند که خط مشی رسمی آنها تحت عنوان «فرامرزی زدایی» هیچ ارتباطی با اسناد افشاء شده پاناما ندارد.
 
سخنگوی کرملین در پاسخ به این پرسش که آیا طرح مقامات روسیه برای مقابله با خروج پول از طریق فعالیتهای فرامرزی را با انتشار اسناد پاناما مرتبط می داند یا خیر، گفت: «من سعی نمی کنم خط مشی فرامرزی زدایی را به «اسناد پاناما» ارتباط دهم،‌ [زیرا] آن کاملاً موضوع دیگریست».
 
گفتنی است که در اسناد افشاء شده متعلق به یک مؤسسه حقوقی پانامایی،‌ اطلاعات صاحبان بیش از دو هزار شرکت فرامرزی روسی به چشم می خورد.
 
پسکف در ادامه اظهارات خود گفت که شرکتهای فرامرزی به خودی خود غیرقانونی نیستند و کسی نمی تواند شرکتهای فرامرزی را ممنوع نماید اما عدم پرداخت مالیات یا تلاش برای فرار از مالیات در کشور متبوع خود عملی غیرقانونی است؛ این درحالیست که شرکتهای فرامرزی در طبقه مؤسسات غیرقانونی قرار نمی گیرند.
 
لازم به ذکر است که «کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی» (آی سی آی جِی) مستقر در واشنگتن روز سوم آوریل ۱۱٫۵ میلیون سند حاوی اطلاعات صاحبان شرکتهای فرامرزی از جمله اطلاعات بیش از دو هزار نفر از اتباع روسیه را منتشر کرد.
 
طبق گزارش رسانه های خبری، اسناد پاناما در واقع اطلاعات درزیافته از یک مؤسسه حقوقی مستقر در پاناما به نام موساک فونسکا بود که زمینه اصلی فعالیت آن، ثبت شرکتها در مناطق فرامرزی است. افشاگران این اسناد ادعا می کنند که نام دوستان و همقطاران «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در لابلای این اسناد به چشم می خورد، اما نام رهبر روسیه در اسناد مزبور ذکر نشده است.
 


منبع: مهر


95/2/21 - 19:54 - 2016-5-10 19:54:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن