تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816465661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلافات اصلی داود اوغلو و اردوغان/احتمال مداخلات بیشتر در سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاد دانشگاه استانبول در گفتگو با مهر:
اختلافات اصلی داود اوغلو و اردوغان/احتمال مداخلات بیشتر در سوریه

گفتگو با نورای مرت روزنامه نگار ترک


شناسهٔ خبر: 3619671 - دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
بین الملل > اروپا

«نورای مرت» با تشریح علل کناره گیری«داود اوغلو» تصریح کرد که «اردوغان» خواستار حکومت بدون رقیب و شریک است و از احتمال مداخله بیشتر ترکیه در سوریه به بهانه مقابله با داعش خبر داد. خبرگزاری مهر، گروه بین الملل-پیمان یزدانی: در پی پیروزی حزب حاکم عدالت و توسعه در دور دوم انتخابات پارلمانی ترکیه در آبان ماه سال ۱۳۹۴ «احمد داود اوغلو» رئیس حزب حاکم از سوی «رجب طیب اردوغان» به عنوان نخست این کشور منصوب شد. از همان زمان زمزمه های زیادی درباره اختلافات رئیس جمهور و نخست وزیر وجود داشت که نهایتا در اوایل این هفته بعد از آنکه شورای تصمیم گیری حزب که تحت نفوذ اردوغان است با تشکیل جلسه ای مبادرت به کاهش اختیارات داود اوغلو رئیس حزب کرد. در این نشست اختیار رئیس حزب در خصوص انتصاب روسای استانی حزب از وی سلب شد. تصمیمی که گفته می شود در پی بی اعتنایی های داود اوغلو به توصیه های اردوغان در خصوص انتصاب روسای استانی گرفته شد. در پی این تصمیم حزب حاکم که از سوی نزدیکان اردوغان ترتیب داده شده بود نهایتا بعد از دیدار روز گذشته داود اوغلو با رئیس جمهور امروز نخست وزیر از ریاست حزب حاکم استعفا داد که این امر به معنی استعفای وی از سمت نخست وزیری هم محسوب می شود.

پروفسور «نورای مرت» استاد علوم سیاسی دانشگاه استانبول ترکیه و منتقد سیاست های حزب حاکم درباره اختلافات «احمد داود اوغلو» و «رجب طیب اردوغان» به خبرنگار مهر گفت: اختلاف بین اردوغان و داود اوغلو مسئله ایدئولوژیک نیست بلکه مسئله این است که اردوغان اصرار دارد که تنها حاکم باشد. علاوه بر این «داود اوغلو» کمی معتدل تر از اردوغان در قبال دموکراسی و روابط بین الملل است و به روابط با اتحادیه اروپا هم اهمیت می دهد. وی در ادامه گفت: همچنین گفتنی است که اردوغان به هیچ وجه دل خوشی از داود اوغلو ندارد و اساسا این دو نفر با هم مخالف هستند. داود اوغلو فردی دانشگاهی و بسیار آکادمیک و ایده ال گراست. برای مثال وی تحت عنوان میراث فرهنگی از بلند مرتبه سازی و شهری سازی انتقاد می کند ولی اردوغان هر کاری می کند تا ساخت و ساز را توسعه دهد تا جاییکه ساخت و ساز یکی از ستون های اقتصاد کشور شده است. نورای مرت ادامه داد: داود اوغلو خودش را مغر متفکر نهضت می داند در حالیکه اردوغان مرد عمل است. همچنین داود اوغلو نسبت به فساد منتقد است. تمامی اینها موضوعات و مسائلی بودند که اردوغان را اذیت می کرد. هدف نهایی اردوغان رهبری اعظم و بدون رقیب و شریک است که به هیچ کس هم پاسخگو نباشد. استاد دانشگاه استانبول درباره اظهارات «جمیل ارتم» مشاور رئیس جمهور ترکیه بعد از کناره گیری داود اوغلو از قدرت که گفته بود روی کار آمدن نخست وزیری نزدیکتر به اردوغان به نفع ترکیه است، گفت: در خصوص «جمیل ارتم» باید بگویم که وی یک فاجعه است. نکته جالب اینجاست که این چپگرای سابق امروز از استقلال اقتصادی یا اقتصاد ملی سخن می گوید. وی و دوست صمیمی اش «یگیت بلوت» توانسته اند اردوغان را متقاعد کنند که اقتصاد دستوری را دنبال کند و به همین دلیل است که اردوغان مخالف استقلال بانک مرکزی است و مرتبا به بانک مرکزی فشار می آورد تا نرخ بهره را کاهش دهد. اخیرا نیز رئیس آن را عوض کرده و یک مرد جوان وفادار را به جای او گذاشته است.

نورای مرت درباره تاثیر کناره گیری داود اغلو از قدرت بر سیاست خارجی و داخلی اردوغان گفت: در خصوص سیاست خارجی، اردوغان اهمیتی به تخریب روابط ترکیه با اروپا نمی دهد. وی فقط خواهان دریافت پول بی قید و شرط از اروپایی ها است. وی در ادامه تصریح کرد: ممکن است اردوغان بخواهد به بهانه اصابت موشک به شهر مرزی کلیس و مبارزه با داعش بطور گسترده تری در سوریه دخالت کند. امروز یکی از روزنامه های حامی اردوغان از عملیات سری نیروهای ویژه ترکیه در داخل خاک سوریه خبر داده است. وی افزود: سیاست های اردوغان در قبال کردها نیز سرسختانه تر خواهد شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن