تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819962224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران از سال96صادركننده بنزین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ایران از سال96صادركننده بنزین می شود
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: 14 میلیارد دلار برای بهسازی و نوسازی پالایشگاه های كشور و افزایش كیفیت فرآورده های نفتی سرمایه گذاری می شود.
به گزارش نامه نیوز عباس كاظمی روز یكشنبه در نشست خبری در حاشیه بیست و یكمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، افزود: به دلیل تولید بالای مازوت در پالایشگاه های كشور، بیشتر پالایشگاه ها دارای سودآوری كمی هستند كه در نظر داریم این فرآیندها را اصلاح كنیم.
وی اضافه كرد: بر این اساس قرار است تولید مازوت در پالایشگاه های كشور به زیر 10 درصد كاهش یافته و در مقابل تولید بنزین استاندارد در كشور افزایش یابد.
این مقام مسئول با بیان اینكه 9 پالایشگاه كشور روزانه یك میلیون و 800 هزار بشكه نفت را پالایش می كنند، ادامه داد: از اوایل سال آینده با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران صادركننده بنزین خواهد شد.

** گسترش دامنه توزیع بنزین یورو4 به 15 شهر
وی در ادامه به افزایش تولید بنزین یورو4 در كشور اشاره كرد و گفت: در نظر داریم بزودی شبكه توزیع بنزین یورو چهار را گسترش داده و از هشت به 15 شهر افزایش دهیم.
كاظمی با بیان اینكه با سرمایه گذاران خارجی برای مشاركت در نوسازی پالایشگاه های ایران مذاكره شده است، گفت: قرار است شماری از پالایشگاه ها از جمله پالایشگاه آبادان، اصفهان، تهران و بندرعباس بهسازی شوند.
وی به تولید فرآورده های نفتی با كیفیت پایین در پالایشگاه های كشور اشاره كرد و گفت: میزان تولید مازوت در كشور كه ارزش بسیار پائینی دارد، بالاست كه به زیان پالایشگاه ها تمام می شود.

** اجرای طرح عرضه بنزین دو نرخی در نیمه دوم امسال
معاون وزیر نفت درباره دونرخه شدن بنزین نیز افزود: دولت با دو نرخی شدن بنزین مخالف بود و تلاش كرد عرضه بنزین تك نرخی ادامه پیدا كند.
وی به تصویب طرح دو نرخه شدن بنزین در مجلس اشاره كرد و ادامه داد: پس از ابلاغ این مصوبه چهار ماه فرصت خواهیم داشت آن را اجرایی كنیم.
وی پیش بینی كرد دو نرخی شدن بنزین زودتر از مهرماه اجرایی نشود.
مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی درباره سهمیه بندی بنزین نیز گفت: تلاش می كنیم سهمیه بندی بنزین را به گونه ای انجام دهیم كه مصرف كنندگان نیازی به استفاده از سهمیه دوم و افزایش پول بیشتر نداشته باشند.
كاظمی درباره طرح برندسازی جایگاه های عرضه سوخت نیز گفت: در تلاش هستیم در این طرح جلوی ایجاد انحصار گرفته شود به گونه ای كه یك شركت فقط میزان معینی از جایگاه ها و نه فقط همه آنها را در اختیار می گیرد.

**فاینانس پالایشگاه آبادان
معاون وزیر نفت درباره تامین فاینانس چینی برای پالایشگاه آبادان نیز گفت: شورای پول و اعتبار با فاینانس یك میلیارد و 250 یورویی چین برای نوسازی پالایشگاه آبادان موافقت كرده است.
وی اضافه كرد: بهسازی این پالایشگاه امسال آغاز و با تحقق آن همه محصولات با استاندارد یورو 4 تولید خواهد شد.

**پروژه های پالایشی كشور
كاظمی درباره اجرای سایر پروژه های پالایشی در كشور نیز گفت: مكان پالایشگاه هرمز (بهمن گنو) از بندرعباس به جاسك منتقل شده است.
وی اضافه كرد: این پالایشگاه توسط بخش خصوصی ساخته خواهد شد و مذاكراتی نیز با سرمایه گذاران چینی انجام شده است.
وی درباره مذاكره با چینی و ژاپنی ها برای تامین مالی پروژه های پالایشی كشور گفت: باید توجه داشت كه فعلا پول در ژاپن و چین است و حتی كره ای ها برای سرمایه گذاری در ایران به دنبال جذب منابع مالی از طریق این دو كشور هستند.

**خرید پالایشگاه
مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درباره خرید و ساخت پالایشگاه توسط ایران در سایر كشورها نیز گفت: مسائل مربوط به این طرح را شركت ملی نفت پیگیری می كند كه البته از ما درخواست كرده اند تا نظرات و دیدگاه های فنی خود را اعلام كنیم.

**واردات بنزین
كاظمی درباره واردات بنزین نیز گفت: براساس برنامه ریزی قرار است امسال روزانه به طور میانگین هشت میلیون لیتر بنزین وارد شود. هر چند از ابتدای امسال تاكنون میانگین واردات بنزین به كشور 12 میلیون لیتر در روز بوده است، اما میانگین كل سال 1395 هشت میلیون لیتر خواهد شد.

**تولید بنزین در پتروشیمی ها
كاظمی درباره تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی نیز گفت: پتروشیمی بندر امام در اواخر سال 1393 اعلام كرد كه با تغییر فرایندها توانسته بنزینی با كیفیت یورو 4 تولید كند كه پس از بررسی، كیفیت آن تایید شد.
وی با بیان اینكه كیفیت این بنزین تولیدی از استانداردهای یورو 4 بالاتر بوده و حتی به یورو 5 نزدیك است افزود: روزانه حدود 800 هزار لیتر از این بنزین تحویل شبكه عرضه می شود.

** تكذیب مسدود شدن حساب های بانكی به علت بدهی مالیاتی
وی درباره ادعای مسدود شدن حساب های بانكی شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و حساب های شخصی مدیران این شركت بابت بدهی مالیاتی گفت: این ادعا صحت ندارد و نه حساب های شخصی مدیران و نه حساب های عمومی شركت مسدود نشده است.
وی ادامه داد: البته شنیده شده حساب های یكی پالایشگاه ها به علت بدهی مالیاتی مسدود شده است.
وی با انتقاد از سازمان امور مالیاتی برای گرفتن مالیات از مواردی كه هیچ ارتباطی با این شركت ندارد، گفت: ماهانه 6 هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده توسط شركت پالایش و پخش فرآورده های نفتی پرداخت می شود.
كاظمی ادامه داد: البته سازمان امور مالیاتی ادعای دریافت مالیات بر ارزش افزوده بر صادرات نفت خام را دارد كه اصلا به ما مربوط نمی شود.
وی یادآور شد: شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به هیچ وجه در صادرات نفت خام نقش ندارد و تنها نفت خام تحویلی به پالایشگاه ها را ضمانت می كند.
معاون وزیر نفت اضافه كرد: همچنین سازمان امور مالیاتی خواستار دریافت مالیات از سوخت تحویل شده به نیروگاه ها است و این در حالی است كه ما این سوخت را رایگان به نیروگاه ها تحویل می دهیم و درآمدی كسب نمی كنیم كه بخواهیم برای آن مالیات پرداخت كنیم.

منبع: ایرنا


۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن