تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820802631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«یک غیر کفاشیان» براي جانشيني كفاشيان!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «یک غیر کفاشیان» براي جانشيني كفاشيان!
تنها چند روز ديگر به برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال باقي مانده و جامعه فوتبال بي‌صبرانه انتظار 18 ارديبهشت را مي‌كشد؛ روزي كه قرار است پاياني باشد بر رياست هشت ساله علي كفاشيان. طي اين مدت چالش‌هاي مديريتي بارها يقه فوتبال را گرفت و ثابت كرد در ساختمان خيابان سئول خبري از مديريت واقعه‌اي و حرفه‌اي نيست.
نویسنده : شيوا نوروزي 


در حالي كه همه اركان فوتبال، از مديران و مربيان گرفته تا هواداران مي‌دانند اوضاع چقدر وخيم است و هرچه زودتر بايد تغييري اساسي در رأس فدراسيون رخ دهد. به همين دليل است كه سه نامزد تأييد صلاحيت شده براي انتخابات روز شنبه در برنامه‌هاي خود حرف از تحول و حل مشكلات متعدد اين روزهاي فوتبال ايران زده‌اند. با وجود اينكه نفرات زيادي براي جانشيني كفاشيان خيز برداشته بودند اما صلاحيت بسياري از آنها رد شد تا در نهايت سه نفر در مجمع انتخاباتي حضور داشته باشند. مهدي تاج، عزيزاله محمدي و مصطفي آجرلو تلاش مي‌كنند تا با كنار زدن ديگري خود بر صندلي رياست فدراسيون تكيه بزنند. تأكيد زياد تاج و آجرلو در استفاده مجدد از كفاشيان از جمله نكات مهم انتخابات پيش رو است.

مهدی تاج
تاج همان كسي است كه در سال‌هاي اخير اتهام حمايت از تيم‌هاي اصفهاني متوجه او بوده است. مهدي تاج 57 ساله در اين سال‌ها تجربه زيادي در فوتبال كسب كرده؛ تجاربي كه در صورت كنار زدن رقبا و تكيه زدن بر صندلي‌اي كه هشت سال متوالي در دست كفاشيان بوده قصد دارد به بهترين شكل ممكن از آن استفاده كند. مهم‌ترين پست مديريتي او در فوتبال نايب رئيسي دوم فدراسيون و رياستش در سازمان ليگ فوتبال است. تاج همچنين در تيم‌هاي مطرح اصفهان سمت‌هاي تأثير‌گذاري را در اختيار داشته؛ عضويت در هيئت مديره باشگاه ذوب آهن، سپاهان و پرسپوليس، رياست سه ساله هيئت مديره ذوب آهن و مديرعاملي سپاهان از جمله مهم‌ترين عناويني است كه در فوتبال باشگاهي در اختيار داشته است. بايد به اين نكته هم اشاره كرد كه رئيس فعلي سازمان ليگ سابقه رياست كميته داوران فوتبال و كميته تيم‌هاي ملي را نيز در كارنامه دارد. مهدي تاج علاوه بر فعاليت‌هاي فوتبالي فعاليت‌هاي اقتصادي قابل توجهي نيز انجام داده و مديريت در اين عرصه را هم تجربه كرده است.
معاونت بنياد استان اصفهان، مسئول اداره كل بازرگاني استان اصفهان، معاونت فروش و صادرات شركت ذوب آهن و فولاد مباركه پست‌هايي غيرورزشي هستند كه كانديداي رياست فدراسيون فوتبال عهده‌دار آنها بوده است. تاج همانطور كه انتظار مي‌رفت علي كفاشيان را در صورت پيروزي به عنوان نايب رئيس اول خود معرفي خواهد كرد و اسلاميان نايب رئيس دوم و الهه عرب عامري نيز نايب رئيس بانوان او مي‌شوند. هدايت فوتبال به سمت سودآوري، حراست از حقوق فوتبال، ارتقاي ارتباطات، تدوين نظام حقوقي فوتبال مرتبط با درآمدزايي، تمركز بر هواداران فوتبال، جلب مشاركت نهادهاي تجارتي و مشاركت حداكثري جامعه مهم‌ترين اهداف مهدي تاج براي تصاحب آراي حداكثري هستند.

عزيزاله محمدي
عزيزاله محمدي زماني براي فوتبال‌دوستان شناخته شد كه رياست سازمان ليگ فوتبال به او سپرده شد. عزيزاله محمدي رئيس فعلي اتحاديه فوتبال ايران است. او در دوره اول رياست علي كفاشيان زماني كه انتظار نمي‌رفت اوضاع فوتبال تا اين حد رو به وخامت برود مسئوليت سازمان ليگ را پذيرفت و در اين مدت تلاش كرد تا برنامه رقابت‌هاي ليگ برتر با نظم خاص و طبق استانداردهاي موجود برگزار شود. محمدي در مدت حضورش در فدراسيون اختلافاتي هم با كفاشيان داشت تا جايي كه در دوره دوم رياست او ديگر جايي در فدراسيون براي او باقي نماند. نكته جالب اينكه عزيزاله محمدي در انتخابات دوره گذشته هم نامزد رياست فدراسيون شده بود اما در رقابت با كفاشيان و قريب نتوانست به هدفش برسد.
توسعه منابع انساني، ارتقاي جايگاه بين‌المللي فوتبال ايران، تبديل فوتبال به عامل وفاق ملي، كاهش هزينه‌هاي جاري باشگاه‌ها طبق قوانين روز فيفا و يوفا، اعتلاي سطح فرهنگي و اخلاقي جامعه فوتبال، توجه به هواداران و اصلاح و ارتقاي ساختار فدراسيون فوتبال، حضور در جمع چهار تيم برتر آسيا و حضور دائمي در مسابقات جهاني و المپيك، توسعه و گسترش فوتبال، راه‌اندازي و ارتقاي سطح كمي و كيفي فوتبال بانوان، توجه به تيم‌هاي پايه، همكاري با باشگاه‌ها، شفافيت مالي و ايجاد مكانيسم قانوني براي جلوگيري از فساد احتمالي و حمايت از كليه فعالان عرصه فوتبال اعم از مديران، پيشكسوتان، مربيان، داوران و بازيكنان و استفاده از آنها در فدراسيون فوتبال از رئوس مهمي است كه عضو پيشين هيئت مديره باشگاه فجر سپاسي در برنامه‌هايش به آنها اشاره كرده است.
سردار عزيزاله محمدي كه سابقه سرپرستي تيم اميد را هم در كارنامه دارد فعاليت فوتبالي‌اش را از مديريت در باشگاه فجر سپاسي شروع كرد و در ستاد نيروي زميني سپاه، قرارگاه خاتم الانبيا و نيروي مقاومت بسيج نيز حضوري فعال داشته است. وي براي پست نايب رئيسي اول علي فتح‌اله‌زاده براي پست نايب رئيسي دوم منصور قنبرزاده و براي پست نايب رئيسي بانوان الهه عرب عامري را در ليست مديران خود قرار داده است.

مصطفي آجرلو
مديريت آجرلو در باشگاه پاس تهران را فوتبال‌دوستان هنوز به خاطر دارند. مصطفي آجرلو براي رفتن به ساختمان خيابان سئول و جانشيني كفاشيان گام بلندي برداشته است.
مديرعامل پاس روزهاي خوشي را در اين باشگاه سپري كرد. علاوه بر معرفي چندين بازيكن جوان به فوتبال ايران در زمان مديريت آجرلو پاسي‌ها قهرماني در ليگ برتر فوتبال را جشن گرفتند. آجرلو هشت سال پيش هم در فكر رياست فدراسيون فوتبال بود اما شرايط به گونه‌اي پيش رفت كه او از اين تصميمش صرف نظر كرد.
سوابق مديريتي آجرلو در فوتبال قابل توجه است؛ مديركل تربيت بدني سپاه، مديرعامل باشگاه فجرسپاسي و استيل آذين، رئيس تربيت بدني شهرداري و رئيس تربيت بدني نيروهاي مسلح مهم‌ترين پست‌هايي بوده كه آجرلو در اين سال‌ها تجربه كرده است. اصلاح و ارتقاي ساختار فدراسيون فوتبال، تقويت هيئت‌هاي ورزشي، حرفه‌اي نمودن باشگاه‌هاي كشور، ارتقاي جايگاه بين‌المللي فوتبال ايران در نهادهاي منطقه‌اي و جهاني، ارتقاي مشاركت‌هاي مردمي، اعتلاي سطح فرهنگي جامعه فوتبال، حضور در جمع چهار تيم برتر آسيا، ارتقاي سطح كمي و كيفي فوتبال بانوان و ارتقاي وضعيت داوري در يك فرايند چهار ساله اهداف اصلي اين نامزد فدراسيون است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن