تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812723159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درمان قطعی یبوست با 6 ورزش ساده!!!


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: یبوست یا خشکی مزاج، عارضه‌ای در دستگاه گوارش است که به موجب آن مواد دفعی در روده بزرگ سفت می‌شود و دفع آنها با درد و سختی همراه خواهد شد. در اینجا 6 ورزش ساده را به شما آموزش داده ایم که می تواند یبوست تان را درمان کند.
درمان یبوستیبوست را در 6 حرکت درمان کنیدعلل بروز یبوست ممکن است رژیم غذایی نامناسب، بی‌تحرکی ( مانند نشستن‌های طولانی‌ مدت ) و ... باشد و روش‌های درمان معمول آن شامل اصلاح رژیم غذایی و ورزش کردن است اما ورزش چگونه به رفع یبوست کمک می‌کند؟ به‌طور کلی، فعالیت بدنی باعث کاهش مدت زمانی می‌شود که طی آن مواد غذایی طول روده بزرگ را طی می‌کند. این کار باعث می‌شود زمان کمتری برای جذب آب از مواد داخل روده وجود داشته باشد و در نتیجه مدفوع انتهای روده، نرم‌تر باشد. به علاوه، ورزش‌های هوازی سبب تقویت ضربان قلب و سرعت و عمق تنفس و در نتیجه تقویت قدرت انقباض عضلات روده و دفع مدفوع می‌شود. نمونه‌هایی از این تمرین‌های ورزشی را برایتان انتخاب کرده‌ایم. تمرین اول برای درمان یبوستروی زمین بنشینید و کف پاهایتان را به یکدیگر بچسبانید. 2-1 دقیقه وضعیت‌تان را حفظ کنید. 15 ثانیه استراحت و 2 بار دیگر آن را تکرار کنید. تمرین دوم برای درمان یبوستبنشینید و یک پا را از روی پای دیگر عبور دهید و زانو را به سمت شانه مخالف بکشید و اندکی بالاتنه را به همان جهت بچرخانید. سپس در سمت دیگر حرکت را انجام دهید. تمرین را 4 مرتبه و هر مرتبه 15 ثانیه حفظ کنید. استراحت بین هر مرتبه تمرینی، باید 15 تا 20 ثانیه باشد. 
تمرین سوم برای درمان یبوستدر وضعیت خوابیده به پشت با کمک دست‌ها، پاها را به بدن نزدیک و یک کشش مناسب را در عضلات باز کننده ستون فقرات کمری اعمال کنید. این وضعیت را 3 مرتبه و هر مرتبه 10 ثانیه حفظ کنید. استراحت بین هر مرتبه تمرین باید 15 تا 20 ثانیه باشد. 
تمرین چهارم برای درمان یبوستبه صورت طاقباز دراز بکشید. زانوی راست را خم کنید و به پهلو روی زمین بگذارید. 30 ثانیه مکث سپس با پای دیگر تمرین را تکرار کنید. این تمرین را برای هر پا 4 مرتبه اجرا کنید. تمرین پنجم برای درمان یبوستدر وضعیت خوابیده به پشت یک چرخش خلفی در لگن ایجاد و سعی کنید کمر را به زمین بچسبانید. تمرین را 2 تا 6 مرتبه در روز انجام دهید و هر مرتبه 6 تا 10 ثانیه حفظ کنید. استراحت بین هر مرتبه تمرین 15 تا 20 ثانیه باشد. 
تمرین ششم برای درمان یبوستبه صورت طاقباز دراز بکشید. دست‌هایتان در طرفین باشد و جفت پاها را به صورت صاف به اندازه 10 سانتی‌متر از زمین جدا کنید. 10 ثانیه مکث و 3 مرتبه تمرین را تکرار کنید. 
ورزش‌های سودمند برای درمان یبوستدرکل یک برنامه پیاده‌ روی منظم به مدت 15-10 دقیقه آن هم چند بار در روز به شما و سیستم گوارشی‌تان در رسیدن به حداکثر فعالیتش کمک بسیاری خواهد کرد. چنانچه از نظر بدنی آمادگی نسبی دارید، انجام ورزش‌های هوازی را به شما توصیه می‌کنیم. نمونه این ورزش‌ها شامل : دویدن، پیاده‌ روی سریع، شنا و ورزش‌هایی مثل بسکتبال و اسکیت است. البته ورزش‌های کششی نیز در درمان این بیماری بسیار موثر هستند. توصیه‌های چهارگانه مهم در درمان یبوستدر کنار ورزش‌هایی که انجام می‌دهید، نکات زیر را هم فراموش نکنید:
1. میوه‌های آبدار بخورید.
2. مصرف سبزی‌های خام را فراموش نکنید.
3. شیر کم‌چرب بنوشید.
4. 15 دقیقه بعد از غذا خوردن بنشینید زیرا این کار به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. هفته نامه سلامتمطالب مرتبط:نسخه‌ای برای تقویت معده و درمان یبوستدرمان یبوست با این ادویهدرمان یبوست با مصرف این مواد غذایی 
مطالب پیشنهادی


گزارش تصویری اعمال زیبایی برای جوانسازی و زیبایی صورت


جگونه درمجالس زنانه بدرخشیم ؟! + تصاویر دیدنی


راز داشتن ابروهای زیبا + تصاویر


اندامی زیبا و لاغر داشته باشید





دوشنبه 13 اردیبهشت 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن