تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820849064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 10 درصدی تبخیر در استان مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کاهش 10 درصدی تبخیر در استان مازندران بررسی میانگین تبخیر ایستگاههای همدیدی مازندران در ماه فروردین 1395 و مقایسه با مشابه سال گذشته و دوره آماری به ترتیب بیانگر کاهش 3/9 و 5/10 میلیمتر می باشد.
۱۳۹۵ شنبه ۱۱ ارديبهشت ساعت 11:05

به گزارش پانا-مازندران، نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی استان مازندران گفت: تبخیر فرآیندی است كه به وسیله آن آب در حالت مایع و یا جامدش به گاز یا بخار آب تبدیل می‌شود. در واقع به وسیله تبخیر است كه همه بخار آب معلق در اتمسفر به دست می‌آید. مقدار و سرعت تبخیر از یك سطح آب به تابش خورشید و ساعات آفتابی، باد، رطوبت نسبی و دما بستگی دارد. هر قدر سرعت باد بیشتر و درجه حرارت بالاتر باشد، تبخیر شدیدتر صورت می گیرد. وی تبخیر را جزء تلفات رطوبت برشمرد و بیان داشت: هر چند برخی از روشها اختلاف مجموع تبخیر با بارش را ملاکی بر خشکی مناطق می دانند اما تعداد روزهای بارانی، نسبت حداکثر بارش 24 ساعته به مجموع بارش(شدت بارش)، زمان بارش و مقدار بارش مؤثر در خشکی یا مرطوبی مناطق دارای اهمیت زیادی است. وی در ادامه افزود: بررسی میانگین تبخیر ایستگاههای همدیدی استان مازندران در ماه فروردین 1395 و مقایسه با مشابه سال گذشته و دوره آماری به ترتیب بیانگر کاهش 3/9 و 5/10 میلیمتر می باشد. کمترین و بیشترین میزان تبخیر ثبت شده در فروردین 1395 به ترتیب متعلق به آلاشت (7/34 میلیمتر) و گلوگاه (6/94 میلیمتر) است. میانگین تبخیر استان در فروردین 1395، بر اساس ایستگاه های همدیدی استان 3/60 میلیمتر می باشد. این مسوول اظهار داشت: مقایسه اختلاف بارش به تبخیر فروردین ماه 1395 مبین آن است که به استثناء ایستگاه بندر امیرآباد در سایر ایستگاه های همدیدی استان میزان مجموع بارش بیشتر از مجموع تبخیر بوده است. این اختلاف بین 9/8 میلیمتردر کجور تا 4/88 میلیمتر در سیاه بیشه می باشد. مجموع تبخیر بندر امیر آباد در این ماه 7/8 میلیمتر بیشتر از مجموع بارش بوده است. قابل ذکر است میانگین مجموع بارش استان در فروردین 1395، 2/95 میلیمتر بوده که نسبت به مجموع تبخیر(3/60 میلیمتر)، 8/34 میلیمتر بیشتر بوده است.
تعداد روزهای بارانی فروردین 1395 ، 15 روز به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته و دوره آماری 4 روز افزایش داشته است. این پارامتر بین 11 روز در گلوگاه تا 21 روز در رامسر متغییر بوده است. مقدار این پارامتر در نواحی کوهستانی و در تمامی ایستگاه های همدیدی بالاتر از مشابه سال گذشته و دوره آماری بوده و در تمامی نواحی ساحلی و جلگه ای به استثناء ساری برابر یا بیشتر از مشابه سال گذشته و دوره آماری رخ داده است. در ساری مقدار این پارامتر نسبت به مشابه سال گذشته 2 روز کاهش داشته است. داداشی افزود: همچنین نسبت حداکثر بارش 24 ساعته به مجموع بارش فروردین ماه 1395 از 3/17 درصد در بلده تا 8/43 درصد در کیاسر در نوسان بوده است. نسبت این پارامتر به میانگین مجموع بارش استان 8/30 درصد می باشد بدین معنی که 8/30 درصد مجموع بارش فروردین ماه 1395 در یک شبانه روز رخ داده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن