تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819399407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

100سوال جدید بانک پرسش و پاسخ


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:

آيا نمايش فيلم‏هاى سينما يى كه توسط وزارت ارشاد اسلامى ايران توزيع مى‏شود، در مسجد براى شركت كنندگان در جلسات قرانى، اشكال شرعى دارد يا خير؟    آيا پخش موسيقى شاد از مسجد به مناسبت جشن ميلاد ائمه معصومين «عليهم‏السلام» شرعا ًاشكال دارد؟ استفاده از بلندگوهاى مساجد كه صدا را در خارج از مسجد پخش مى‏كنند، تا چه وقت جايز است؟ پخش سرودهاى انقلابى يا قرآن كريم قبل از اذان چه حكمى دارد؟ مسجد جامع چه تعريفى دارد؟ آيا استفاده شخصى و اندك از آب مساجد كه مخصوص وضو گرفتن است جايز است؟ مثل اين كه مغازه داران از آن براى نوشيدن، درست كردن چاى و يا براى ماشين استفاده كنند با توجه به اين كه آن مسجد واقف خاصى ندارد كه از اين اعمال جلوگيرى نمايد. اگر مسجد نياز به تعمير داشته باشد، آيا اجازه گرفتن از حاكم شرع يا وكيل او واجب است؟ آيا جايز است وصيت كنم كه مرا بعد از مردن در مسجد محله كه تلاش فراوانى براى آن كرده‏ام دفن نمايند. زيرا دوست دارم در داخل يا صحن آن دفن شوم؟ در مساجدى كه از محل نذورات خاص مسجد و تبرعات مؤمنين به برق و سيستم تهويه مجهز شده‏اند، هنگامى كه شخصى از اهالى محل فوت مى‏كند، براى او مجلس فاتحه در مسجد برگزار مى‏شود كه در آن از برق و سيستم تهويه مسجد استفاده مى‏گردد و برگزار كنندگان مراسم آن هزينه‏ها را نمى‏پردازند. آيا اين كار شرعا ً جايز است؟ آيا شرعا ً ساخت موزه در گوشه‏اى از صحن مسجد بدون دخل و تصرف در ساختمان آن جايز است؟ مثل كتابخانه كه امروزه جز ئى از مسجد را تشكيل مى‏دهد؟ براى توسعه مسجد نياز به كندن چند درخت از صحن آن است، آيا اين عمل با توجه به بزرگ بودن صحن مسجد و وجود درختان زياد در آنجا، جايز است؟ زمينى كه جزء قسمت سرپوشيده مسجد بوده و بر اثر واقع شدن مسجد در مسير طرح عمرانى شهردارى، در خيابان افتاده و قسمتى از آن به علت اضطرار تخريب شده، چه حكمى دارد؟ هيأت امناى مسجدى كه املاكى براى اداره امور خود ندارد تصميم گرفته‏اند زيرزمينى را در قسمت سقف دار مسجد براى ساختن كارگاه و تأسيسات عمومى براى خدمت به مسجد ايجاد نمايند، آيا اين كار جايز است؟ آيا بطور مطلق جايز است كفّار داخل مساجد مسلمانان شوند هر چند براى مشاهده آثار تاريخى باشد؟ آيا نماز خواندن در مسجدى كه توسط كفّار ساخته شده جايز است؟ اگر كافرى داوطلبانه مالى را براى كمك به ساختمان مسجد بدهد و يا كمك ديگرى نمايد، آيا قبول آن جايز است؟ اگر كسى شب به مسجد بيايد و در آن بخوابد و محتلم شود و پس از بيدارى خروج از مسجد برايش ممكن نباشد، چه تكليفى دارد؟ حسينيه‏اى در كنار مسجدى قديمى ساخته شده است، در حال حاضر مسجد قديم گنجايش نمازگزاران را ندارد، آيا مى‏توان حسينيه را در مسجد ادغام كرد و از آن به عنوان مسجد استفاده نمود؟ استفاده از فرشها و اجناس نذر شده براى مرقد يكى از فرزندان ائمه «عليهم‏السلام» در مسجد جامع محله، چه حكمى دارد؟ آيا نماز خواندن در كمر بند چرمى که از خارج خریده ام و شك دارم از پوست طبيعى است يا مصنوعى و از پوست حيوان تذكيه شده است يا خير، اشكال شرعى دارد؟ نمازهائى كه با آن خوانده‏ام چه حكمى دارد؟ اگر نمازگزار يقين داشته باشد كه نجاستى بر بدن يا لباسش وجود ندارد و نماز بخواند. بعدا معلوم شود كه بدن يا لباس او نجس بوده است. آيا نماز وى باطل است؟ اگر در حين نماز متوجه نجاست شود نماز او چه حكمى دارد؟ زنى در اثناى ‏نماز متوجه مى‏شود كه مقدارى از موهايش پيدا است و فورا ً آن را مى‏پوشاند، آيا نماز خود را بايد دوباره بخواند يا خير؟ بكار انداختن بعضى از دستگاههاى صنعتى وارداتى با همكارى متخصصين بيگانه امكان‏پذير است و آنها از ديدگاه فقه اسلامى كافر و نجس هستند، با توجه به اين كه به كار انداختن آن دستگاهها با استفاده از روغن و مواد ديگرى كه با دست ريخته مى‏شوند صورت مى‏گيرد، بنابراين پاك بودن آنها امكان ندارد. و همچنين با توجه به اين كه لباس و بدن كارگران هنگام كار، با اين دستگاهها در تماس است و در وقت نماز فرصت تطهير لباس و بدن را بطور كامل ندارند، تكليف آنها نسبت به نماز چيست؟ اگر نمازگزار دستمال و امثال آن را كه با خون نجس شده‏اند حمل كند و يا در جيب خود بگذارد، آيا نماز او باطل است؟ آيا نماز در لباس معطر به عطرهاى امروزى كه حاوى الكل است، صحيح است؟ زنان چه مقدار از بدن خود را بايد هنگام نماز بپوشانند؟ آيا پوشيدن لباسهاى آستين كوتاه و نپوشيدن جوراب اشكال دارد؟ آيا بر زنان پوشاندن روى پاها هنگام نماز واجب است؟ آيا پوشاندن كامل چانه هنگام حجاب و در نماز واجب است يا اين كه فقط قسمت پا يين آن بايد پوشانده شود؟ و آيا وجوب پوشش چانه مقدمه پوشاندن صورت است كه شرعا ً واجب مى‏باشد؟ بدست كردن انگشتر طلا توسط مردان بخصوص در نماز چه حكمى دارد؟ استفاده مردان از انگشترى كه از جنس طلاى سفيد است، چه حكمى دارد؟ استفاده از طلا براى مردان به مدت كوتاه چه حكمى دارد؟ ما اشخاص بسيارى را مشاهده مى‏كنيم كه مى‏گويند استفاده از آن براى مدت كوتاه، مثل لحظه عقد، اشكال ندارد. ساخت و فروش جواهرات طلا كه مخصوص مردان است و زنان از آنها استفاده نمى‏كنند، چه حكمى دارد؟ آيا گذاشتن روكش طلا روى دندان اشكال دارد؟ روكش پلاتين چطور؟ اگر امر به معروف و نهى از منكر مستلزم بى آبرويى كسى كه واجب را ترك كرده و يا فعل حرام را به جا آورده باشد، و موجب كاسته شدن احترام او در برابر مردم گردد، چه حكمى دارد؟ بنابر اينكه وظيفه مردم در امر به معروف و نهى از منكر در نظام جمهورى اسلامى، اكتفا به امر به معروف و نهى از منكر زبانى است و مراتب ديگر آن بر عهده مسؤولين است، آيا اين نظريه، حكم از طرف دولت است يا فتوى؟ آيا در مواردى كه راه جلوگيرى از وقوع منكر منحصر به ايجاد مانع بين فعل حرام و فاعل آن، و آن هم متوقف بر كتك زدن وى يا زندانى كردن و سخت گرفتن بر او و يا تصرف در اموال وى هر چند با تلف كردن آن باشد، مى‏توان بدون كسب اجازه از حاكم، اقدام به آن از باب نهى از منكر نمود؟ اگر نهى از منكر در امور بسيار مهم مانند حفظ نفس محترمة، متوقف بر كتك زدنى باشد كه منجر به زخمى شدن مهاجم و احيانا قتل او مى‏شود، آيا در اين موارد هم اذن حاكم شرط است؟ آيا كسى كه مى‏خواهد شخصى را امر به معروف و نهى از منكر نمايد، بايد قدرت بر آن داشته باشد؟ و در چه زمانى امر به معروف و نهى از منكر بر او واجب مى‏شود؟ اگر يكى از اقوام انسان مبادرت به ارتكاب معصيت كند و نسبت به آن لاابالى باشد، تكليف ما نسبت به رابطه با او چيست؟ آيا ترك امر به معروف و نهى از منكر بر اثر ترس از اخراج از كار، جايز است؟ مثلاً با اينكه مى‏بيند مسؤول يكى از مراكز آموزشى كه با طبقه جوان در دانشگاه ارتباط دارد، مرتكب اعمال خلاف شرع مى‏شود و يا زمينه ارتكاب گناه در آن مكان را فراهم مى‏آورد. اگر او را نهى از منكر نمايد ترس آن دارد كه از طرف مسؤول مقدمات اخراج او از كار فراهم شود. اگر در بعضى از محيطهاى دانشگاهى معروف ترك شود و معصيت رواج پيدا كند و شرائط امر به معروف و نهى از منكر هم وجود داشته باشد و امر كننده به معروف و نهى كننده از منكر شخصى مجرّد باشد كه هنوز ازدواج نكرده است آيا بخاطر مجرّد بودن، امر به معروف و نهى از منكر از او ساقط مى‏شود يا خير؟ اگر شخصى داراى نفوذ و موقعيت اجتماعى خاصى باشد كه اگر بخواهد مى‏تواند بر معترضين به خود ضرر وارد سازد، و شواهدى هم دلالت كند بر اينكه وى مرتكب گناه و كارهاى خلاف و دروغگو يى مى‏شود، ولى از قدرت و نفوذ او مى‏ترسيم، آيا جايز است امر به معروف و نهى از منكر را در مورد او ترك كنيم يا اينكه با وجود ترس از ضرر رساندن او، واجب است او را امر به معروف و نهى از منكر كنيم؟ گاهى در اثناى امر به معروف و نهى از منكر مواردى پيش مى‏آيد كه شخص گناهگار بر اثر عدم آگاهى از واجبات و احكام اسلامى، با نهى از منكر، نسبت به اسلام بدبين مى‏شود، و اگر هم او را به حال خود رها كنيم، زمينه فساد و ارتكاب گناه توسط ديگران را فراهم مى‏كند، تكليف ما در اين موارد چيست؟ اگر مامورانى كه از طرف دولت وظيفه جلوگيرى از فساد را بر عهده دارند، در انجام وظيفه خود كوتاهى كنند، آيا خود مردم مى‏توانند اقدام به اين كار كنند؟ آيا وظيفه افراد در امر به معروف و نهى از منكر اين است كه فقط به امر به معروف و نهى از منكر زبانى اكتفا كنند؟ و اگر اكتفا به تذكر زبانى واجب باشد، اين امر با آنچه در رساله‏هاى عمليه بخصوص تحرير الوسيله آمده است، منافات دارد، و اگر مراتب ديگر امر به معروف و نهى از منكر هم براى افراد در موارد لزوم جايز باشد، آيا در صورت نياز مى‏توان همه مراتب مذكور در تحرير الوسيله را انجام داد؟ بعضى از رانندگان از نوارهاى موسيقى غنا و حرام استفاده مى‏كنند و عليرغم نصيحت‏ها و راهنمائى‏ها آن را خاموش نمى‏كنند، خواهشمنديم نحوه برخورد مناسب با اين موارد و اين افراد را بيان فرما ييد، آيا برخورد شديد با آنان جايز است يا خير؟ من در يكى از بيمارستانها به كار مقدس پرستارى مشغولم، گاهى در بعضى از قسمت‏هاى محل كارم ملاحظه مى‏كنم كه تعدادى از بيماران به نوارهاى موسيقى مبتذل و حرام گوش مى‏دهند، من آنان را نصيحت مى‏كنم كه اين كار را نكنند و بعد از نصيحت مجدد آنان، چنانچه بى اثر باشد، نوار را از ضبط صوت بيرون آورده و پس از پاك كردن، آن را به آنان بر مى‏گردانم، آيا اينگونه برخورد جايز است يا خير؟ از بعضى از منازل صداى موسيقى شنيده مى‏شود كه معلوم نيست جايز است يا خير؟ و گاهى صداى آن بلند است بطورى كه باعث اذيت و آزار مومنين مى‏شود، وظيفه ما در برابر آن چيست؟ امر و نهى زنانى كه حجاب كامل ندارند چه حكمى دارد؟ و در صورتى كه انسان هنگام نهى زبانى از تحريك شهوت خود بترسد، چه حكمى دارد؟ وظيفه فرزند در برابر پدر و مادر و يا زن در برابر شوهرش، اگر خمس يا زكات اموال را نپردازند، چيست؟ آيا براى آنان تصرف در مالى كه خمس يا زكات آن پرداخت نشده و مخلوط به حرام است، با توجه به تأكيدات وارد در روايات مبنى بر عدم استفاده از آن، زيرا باعث آلودگى روح انسان مى‏شود، جايز است؟ روش مناسبى كه فرزند در برابر پدر و مادرى كه بر اثر عدم اعتقاد كامل به تكاليف دينى، به آنها اهميت نمى‏دهند، بهتر است اتخاذ نمايد، كدام است؟ برادر من مسائل شرعى و اخلاقى را رعايت نمى‏كند و تاكنون نصيحت در او تأثيرى نداشته است، وظيفه من هنگام مشاهده رفتارهاى او چيست؟ رابطه با اشخاصى كه در گذشته مرتكب اعمال حرامى مانند شرب خمر شده‏اند، چگونه بايد باشد؟ با توجه به هجوم مستمر فرهنگ غربى كه در تضاد بااخلاق اسلامى است، و رواج بعضى از عادتهاى غيراسلامى، مثل به گردن آويختن صليب طلائى توسط بعضى از مردان، و يا استفاده بعضى از زنان از مانتو با رنگ‏هاى زننده، و يا استفاده بعضى از مردان و زنان، از زيورآلات و عينك‏هاى تيره و ساعت هائى كه جلب نظر مى‏كند و استفاده از آنها نزد عرف مردم قبيح است، و عده‏اى از آنها حتى بعد از امر به معروف و نهى از منكر هم اصرار بر كار خود دارند، اميدواريم حضرتعالى روشى را كه بايد در برابر اين افراد در پيش گرفت، بيان فرمائيد. گاهى مشاهده مى‏كنيم كه دانشجوى دانشگاهى و يا كارمندى مرتكب فعل حرام مى‏شود، حتى بعد از تذكرات و راهنمائى‏هاى مكرر هم از كار خود دست برنمى‏دارد، بلكه بر انجام كارهاى زشت كه باعث ايجاد جو فاسد در دانشگاه است اصرار مى‏ورزد، نظر شريف جنابعالى درباره اِعمال بعضى از مجازاتهاى ادارى مؤثر مثل ثبت در پرونده آنها چيست؟ آيا جواب ندادن به سلام كسى كه فعل حرام انجام مى‏دهد، براى تنبيه او جايز است؟ اگر براى مس ؤولين بطور قطعى ثابت شود كه بعضى از كارمندان ادارات در خواندن نماز كوتاهى كرده و يا اصلا ً نماز نمى‏خوانند و نصيحت و راهنمائى هم تأثيرى نداشته باشد، در برابر اينگونه افراد چه وظيفه‏اى دارند؟ خواهرم مدتى است با مردى ازدواج كرده كه نماز نمى‏خواند و چون هميشه در جمع ما حضور دارد، مجبور به صحبت و معاشرت با وى هستم و گاهى بنا به درخواست خودش او را در بعضى از كارها كمك مى‏كنم، سؤال من اين است كه آيا شرعا براى من سخن گفتن با وى و معاشرت و يارى كردن او جايز است؟ و نسبت به او چه تكليفى دارم؟ آيا رفت و آمد و معاشرت علماى اعلام با ظالمين و سلاطين جور اگر باعث كاهش ظلم‏شان شود، جايز است يا خير؟ چند سالى است كه ازدواج كرده‏ام و به مسائل شرعى و امور دينى اهميت فراوانى مى‏دهم و مقلد امام راحل «قدس سره» هستم، ولى متاسفانه همسرم به مسائل دينى اهميت چندانى نمى‏دهد، گاهى بعد از مشاجره لفظى، يك بار نماز مى‏خواند ولى باز دوباره ترك مى‏كند و اين رفتار او مرا بسيار رنج مى‏دهد، وظيفه من در برابر او چيست؟ اگر مرد مسلمانى با استناد به قرائنى اطلاع پيدا كند كه همسرش با اينكه چندين فرزند دارد، بطور پنهانى مرتكب اعمال خلاف عفت مى‏شود، ولى دليل شرعى براى اثبات آن مثل شاهدى كه حاضر به شهادت دادن باشد، در اختيار ندارد، با توجه به اينكه فرزندان او تحت تربيت چنين زنى هستند، رفتار وى با او چگونه بايد باشد؟ در صورت شناسائى فرد يا افرادى كه مرتكب اين عمل شنيع و مخالف احكام الهى شده‏اند، با توجه به اينكه ادلّه قابل ارائه به دادگاه شرعى عليه‏شان وجود ندارد، چگونه بايد با آنان برخورد كرد؟ آيا دختر مى‏تواند پسر جوانى را راهنمائى كرده و با رعايت موازين اسلامى به او در درس و غير آن كمك كند؟ اگر كاركنان ادارات و مؤسسات در محل كار خود ارتكاب تخلفات ادارى و شرعى را توسط مسؤولين مافوق مشاهده كنند، چه وظيفه‏اى دارند؟ اگر كارمندى خوف داشته باشد كه در صورت مبادرت به نهى از منكر ضررى از طرف مسئولين بالاتر متوجه او شود، آيا تكليف از او ساقط مى‏شود؟ اگر در يكى از اداره‏هاى دولتى اختلاس از بيت المال صورت بگيرد و اين اختلاس استمرار داشته باشد و شخصى اين توانائى را در خود ببيند كه اگر مسؤوليت آن اداره را بر عهده بگيرد، مى‏تواند اين وضع را اصلاح كند، و اين كار هم فقط از طريق دادن رشوه به يكى از كسانى كه مسئول آن هستند امكان‏پذير است، آيا دادن رشوه براى جلوگيرى از اختلاس در بيت‏المال، كه در حقيقت دفع افسد به فاسد است، جايز است يا خير؟ آيا منكرات امور نسبى هستند تا با مقايسه محيط دانشگاه مثلا با محيطهاى بدتر از آن، نهى از منكر نسبت به بعضى از منكرات ترك شود و جلوى آن به دليل اينكه نسبت به ساير منكرات حرام و منكر محسوب نمى‏شود، گرفته نشود؟ بعضى از برادران براى امر به معروف و نهى از منكر و نصيحت و ارشاد به مكانهايى مى‏روند كه ممكن است زنان بى حجاب در آنجا حضور داشته باشند، آيا از آنجا كه براى امر به معروف به آنجا رفته‏اند، نگاه كردن به زنهاى بى حجاب براى آنان جايز است؟ وظيفه جوانان مؤمن در دانشگاههاى مختلط در برابر مفاسدى كه در بعضى از آن مكانها مشاهده مى‏كنند، چيست؟ چرا زنان باید در حال نماز بدن خود را بپوشانند، در صورتی که خداوند از آشکار و نهان هر موجودی آگاه است؟ اگر شخص روزه دار عمل جماع یا استمنا را انجام دهد در حالی که شک کرده ایا منی از او خارج شده است یا نه ؟ حکم روزه او چیست و برای قضای آن باید چه کند . قضای روزه هایی که عمداً یا غیر عمد ترک شده است و تعداد آن‏ها را نمیدانیم، چیست؟ آیا کفّاره روزه حق الله است ؟ فلسفه قصاص چیست؟ چرا دیه زنان نصف دیه مردان است؟ چرا دیه و ارث مرد دو برابر دیه و ارث زن است؟ با توجه به این که قائلیم که مرگ دست خداست و تا نخواهد کسی نمی میرد پس چرا در مورد کسی که کسی را می کشد حکم به قصاص می کنیم؟ چرا در اسلام حکم مرتد اعدام است و مرتد کیست ؟ چرا خودکشی حرام است در صورتی که گاهی انسان با کشتن خودش دیگران را آسوده می کند؟ چرا در قرآن حکم زنا اول به صورت حبس و سپس به صورت تازیانه بیان شده است؟ اینکه مرتکب زنای محصن را سنگسار می کنند بر اساس کدام آیه قرآن است؟آیا هر دو نفر را سنگسار می کنند یا فقط زن را؟ حدّ یا حدود روزه خواری حرام چیست‌؟ این امر به استناد کدام آیه یا حدیث است‌؟ دلیل عقلی قتل مرتد فطری چیست ؟ قرآن حدّ زنای غیرمحصن آمده حکم زنای محصن از کجا به دست می آید؟ چرا اسلام دیه برده را نصف قرار داده است؟ چرا اسلام اجازه می دهد از کافر ربا گرفت؛ یعنی مرد مسلمان به کافران می تواند در زمینة ربا گرفتن ظلم کند؟ چرا کیفر ارتداد در اسلام مرگ است؟ چرا باید کسی را به خاطر عقیده کشت؟ چرا خودکشی در اسلام حرام است؟ چرا دیه یک فرد ارمنی و یا اقلیّت‏های دیگر نصف دیه مسلمان است؟ چرا دیه انسان مقتول در ماه‏های حرام دو برابر میشود. آیا گناه قتل عمد و غیر عمد مانند هم است یا تفاوت دارد؟ چرا پدر در مقابل قتل فرزند قصاص نمی شود، ولی مادر قصاص می شود؟ آیا قرآن کریم‌، "اجتهاد" را نفی کرده و همه چیز را به عقل انسان واگذار نموده است‌؟ با توجه به این که در زمان حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) کسی مرجع تقلید نداشت‌، چرا ما باید مرجع تقلید داشته باشیم‌؟ آیا در دین اسلام می‌توان بدعت و نوآوری انجام داد و آیا استنباط و صدور احکام از طرف مراجع تقلید، همان نوآوری است‌؟ آیا در بارة علت دفن انسان پس از مرگ مطلبی در قرآن آمده است‌؟ چرا هنگام خواندن رکعت اول و دوم نماز حتماً باید سوره "حمد" خوانده شود، و بعد از آن هر سوره‌ای خوانده شود، اشکال ندارد؟ چرا اذان با کلماتی که در آن هست شروع می‌شود، لطفاً بگویید معنای حقیقی و فلسفة این کلمات چیست‌؟ با این که قرآن کریم می‌فرماید: هدف از نماز ذکر خداست‌، چرا نمی‌توان به ذکر تنها بسنده کرد و اعمال خاص دیگر مثل رکوع‌، سجده و ... را انجام نداد؟ حکمت این که در ادیان دیگر، مانند یهود و نصارا، 51 رکعت نماز و سه ماه روزه مقرر شده است و در اسلام این عبادات به یک سوم رسیده چیست‌؟ چرا نماز قضای پدر و مادر بر پسر بزرگتر واجب است‌؟ چرا قبله مسلمانان از "بیت المقدس‌" به "مکه مکرمه‌" تغییر یافت‌؟ بانک پرسش وپاسخ





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 588]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن