تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803854408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقرار پایه دهم و هدایت تحصیلی گام حساس آموزش و پرورش در سال جدید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: استقرار پایه دهم و هدایت تحصیلی گام حساس آموزش و پرورش در سال جدید
هدایت تحصیلی برای دانش‌ آموزان پایه دهم متوسطه و استقرار این پایه یک اقدام مهم و مؤثر برای آموزش و پرورش است.


به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر علی اصغر فانی  در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه و رؤسای ادارات و مشاوره استان‌های سراسر کشور که عصر امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با اشاره به بحث مهم پایه دهم متوسطه و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش قابل مقایسه با هیچ دستگاهی از لحاظ گستردگی مخاطبان و حساسیت  و اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت نیست  و طبق فرمایش مقام معظم رهبری آموزش و پرورش مهم‌ترین و تأثیرگذارترین دستگاه در کنار سایر دستگاه‌ها است.


دستورالعمل اجمالی زمانبر اما پایدار
وی بیان کرد: خط مشی نظارت اجمالی همکاران به منظور حمایت و پایداری دستورالعمل‌ها بوده که علی رغم زمان بر بودن اجرای این کارها پایدار است.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح‌های اجمالی سرعت را کاهش می‌دهد ولی استواری تصمیمات را افزایش می‌دهد؛ افزود: به دلیل گستردگی مخاطبان این وزارت‌خانه تمامی دستورالعمل‌های سال 95 نظام‌مند و متوازن سند تحول است و ما براساس نقشه راه سند تحول که در سال 93 آماده شد فعالیت‌های سال 95 را دنبال می کنیم. 


صدور بخش‌نامه‌های آموزش و پرورش منطبق بر سند تحول 
وی ابراز داشت: هر اقدامی که در آموزش و پرورش از سال 95 صورت می‌گیرد حتماً باید متناسب با بخش‌های سند تحول باشد و این همان فرمایشات رهبری مبنی بر اجرا متوازن سند است.


آموزش اقتصاد مقاومتی برای دانش‌آموزان در مدارس کشور


وی با بیان اینکه امسال را رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری فرمودند تصریح کرد: برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش براساس سند تحول تنظیم شده و در حال تطبیق با شعار سال است به همین منظور بررسی‌های زیادی صورت گرفته است.


اداره آموزش و پرورش براساس جاری شدن شعار سال
فانی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی یک تکلیف برای همه دستگاه‌ها است لذا این وزارت‌خانه براساس اقتصاد مقاومتی باید اداره شود.


وزیر آموزش و پرورش در خصوص فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی یادآور شد: دانش‌آموزی که امروز در مدارس ما درس می‌خوانند باید با فرهنگ اقتصاد خو بگیرند و به همین منظور ما در ساعت‌های شش گانه پرورشی ساعتی را به عنوان تربیت حرفه‌ای و اقتصادی نام‌گذاری کردیم.


وی  گفت: دانش‌آموزان باید با کسب و کار و با اقتصاد آشنا شوند تا  عنصری مؤثر برای آینده وارد بازار کار و تولید شود.


فانی عنوان کرد: کار مهم و اساسی معاونت متوسطه در سال 95 - 96 استقرار پایه دهم با توجه به درس‌های جدید این پایه است.


آموزش مهارت زندگی به وسیله دروس هنر 
وی ادامه داد: دروس هنر در سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه مهارت‌های زندگی، تربیت آوختن برای زیستن و آموزش برای با دیگران زیستن تأمین می‌کند و این دروس به همراه سایر دروس خلأهای آموزشی را پر می کند.


فانی ادامه داد: آماده‌سازی معلمان و مدیران مدارس برای تدریس دروس کلاس دهم یک عزم همگانی را  می‌طلبد که ما این کار را برای سال تحصیلی جدید آموزش مجازی برای معلمان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.


وی ذکر کرد: سازمان پژوهش با بیش از توان ظرفیتش در حال تدوین کتب سال تحصیلی جدید است تا در اول مهر مشکلی  در زمینه کتب درسی نداشته باشیم.


هدایت تحصیلی برنامه مهم آموزش و پرورش در سال جدید
فانی ادامه داد: هدایت تحصیلی کار بسیار پیچیده‌ای است و آینده دانش‌‌آموزان در گرو انتخاب شاخه و رشته تعیین می‌شود هر چه این انتخاب دقیق‌تر باشد ما در سال‌های بالاتر تغییر رشته کمتری شاهد هستیم.


فانی گفت: استعداد، علاقه، نیاز جامعه و امکانات آموزش و پرورش 4 عامل مهم در هدایت تحصیلی دانش‌آموز است.


وی ادامه داد: در حال حاضر 38 درصد از دانش‌آموزان در مدارس فنی‌حرفه‌ای و کاردانش در حال تحصیل هستند که پیش بینی می‌شود این آمار به 46 درصد برسد.


تجهیز هنرستان ها آمار بیکاری را کاهش می‌دهد
فانی متذکر شد: یکی از روش‌های مبارزه با بیکاری افزایش شاخه های فنی حرفه‌ای و کاردانش است که این کار با تجهیز این مدارس صورت می‌گیرد.


وی تأکید کرد: اگر ما به فکر توسعه کشور و برطرف کردن مشکلات بیکاری هستیم چاره‌ای جز توزیع متوازن دانش‌آموزان در رشته‌ها نداریم و به همین منظور باید سایر دستگاه‌ها به ما کمک کنند تا دانش‌آموزانی که دیپلم می‌گیرند مهارتی را آموخته که این همان اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا تجهیز هنرستان‌ها بر عهده صنعت و تجارت است و ما باید این موضوع را در کشورمان قانونی کنیم تا تجهیز و به روز رسانی منابع هنرستانی انجام شود.


فانی یادآور شد: آموزش و پرورش اگر بخواهد درست حرکت کند باید مطابق برنامه از پیش تعیین شده همه تلاشش را در بخش های مختلف انجام دهد


وی ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان باید فعال تر عمل کنند تا به کمک آنها آموزش اولیا، مدرسه و دانش‌آموزان سریع‌تر انجام شو.د


حضور مشاوران در تمامی مدارس متوسطه در سال  94
وی گفت: در زمینه استقرار مشاوره در مدارس متوسطه دوم به لحاظ نیروی انسانی و امکانات اجرایی مشکلی وجود ندارد.


فانی گفت: استقرار نرم‌افزار هدایت تحصیلی از برنامه های جدی آموزش و پرورش است که این کار می‌تواند کمک بزرگی به ارتقای مدیریت آموزشگاه‌ها و اجرای طرح تعالی و تدبیر در مدارس کشور کند.


برگزاری هدایت تحصیلی دانش‌‌آموزان اقدام حساس معاونت آموزش متوسطه
در ادامه این مراسم زرافشان معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ستادی را برای استقرار پایه دهم و آموزش نیروی کار آن ایجاد کردیم و همه وظایف و دستورالعمل‌ها به شکل مناسبی تقسیم کار شده است.


وی بیان کرد: هدایت تحصیلی یکی از چالش‌های وزارت آموزش و پرورش در سال جدید است و به همین منظور ما با آموزش مدیران مدارس در تلاش برای اجرای خوب هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه دهم هستیم.


معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توجیه مدیران مدارس در رابطه با بحث پایه دهم متوسطه در سال گذشته انجام شده، افزود: استقرار پایه دهم و اجرای هدایت تحصیلی نیاز به مساعدت و همکاری اولیای دانش‌آموزان و مشاوران حاضر در مدارس دارد.


زرافشان ابراز داشت: به دلیل بیشتر شدن ملاک‌های رشته‌های تحصیلی هدایت تحصیلی امسال پیچیده‌تر شده و این همکاری بیشتر معلمان را در مدارس می‌طلبد.


معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: حفظ شاخصه‌های رشد متوازن تحصیلی در توجیه مدیران و دانش‌آموزان از دغدغه‌های وزارت آموزش و پرورش است و ما همواره در حال آماده‌سازی نیروی انسانی با توجه به سرفصل‌های دروس جدید هستیم.


وی در پایان گفت: 43 درصد از مدارس کشور زیر 50 نفر دانش‌آموز دارند و در این مدارس مشاوران به صورت معلمان پرورشی یک روز در هفته را در مدارس حضور پیدا می‌کنند تا خدمات مشاوره‌ای  به خوبی انجام شود.





۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن