تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820833504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از چهار گوشه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از چهار گوشه كشور
‌30 هزار واحد مسكوني در استان اردبيل ساخته مي‌شود‌

اردبيل --- خبرنگار اطلاعات: 30 هزار واحد مسكوني در قالب طرح مسكن مهر در استان اردبيل ساخته مي‌شود.‌

اژدر محمدي دوست، مديركل تعاون استان اردبيل گفت: تاكنون بيش از 105 هزار نفر در استان اردبيل براي مسكن مهر ثبت‌نام كرده‌اند كه 28 هزار نفر از آنان واجد شرايط هستند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود از تشكيل بنياد توسعه كارآفريني در شهرستان پارس خبرداد و افزود: اين بنياد 197 نفر عضو دارد كه كارهاي دولتي را در قالب بخش خصوصي انجام مي‌دهند.

بهره‌برداري از سامانه نوين شبكه پيام‌هاي هوانوردي‌

كرمان---- خبرنگار اطلاعات:‌سامانه نوين شبكه پيام‌هاي هوانوردي فرودگاه بين‌المللي كرمان به بهره برداري رسيد.

اين سامانه ارتباط دائم با بانك جهاني هواشناسي و ثبت و ضبط لحظه‌اي وضع آب و هواي فرودگاههاي دنيا، تمامي اطلاعات را دراختيار پروازهاي داخلي و بين‌المللي قرار مي‌دهد.

اين سامانه مي‌تواند بيش از 700 پيام از داخل و خارج از كشور را در مدت 30 ثانيه مبادله كند. افزايش چشمگير سرعت، دقت و كيفيت در مبادله پيام‌هاي هوانوردي از مزاياي اين سامانه است.

اجراي 256 طرح كشاورزي در كرمان‌

‌ظ‌‌256 طرح عمراني و زيربنايي بخش كشاورزي در كرمان آماده بهره‌برداري شد.

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان كرمان تثبيت 5620 فرصت شغلي در بخش كشاورزي را ثمره اجراي اين طرح‌ها عنوان كرد. وي همچنين از برگزاري نمايشگاه توانمنديهاي بخش كشاورزي استان كرمان خبر داد و گفت: اين نمايشگاه در هفته جهادكشاورزي در كرمان برپا مي‌شود.

به گفته وي قدرداني از توليدكنندگان نمونه بخش كشاورزي، برگزاري همايش مديريت جهادي، قدرداني از خانواده هاي شاهد سازمان و عطرافشاني مزار شهدا از ديگر برنامه‌هاي هفته جهادكشاورزي در كرمان است.

بهره‌برداري از شبكه‌ آبرساني بندرانزلي ‌

بندرانزلي---- خبرنگار اطلاعات: بهره‌برداري از شبكه‌هاي آب آشاميدني بندرانزلي با بيش از 110 كيلومتر لوله‌‌گذاري آغاز شد.

براي اجراي اين طرحها 48 ميليارد ريال از محل اعتبارات شركت آب و فاضلاب شهري گيلان و وام بانك جهاني هزينه شده است. ‌

با بهره‌برداري از اين پروژه بزرگ بيش از 21هزار مشترك شهري در انزلي از آب آشاميدني مطلوب برخوردار شدند. ‌

همچنين با افتتاح طرح آبرساني انزلي، عمليات اجرايي پنج طرح فاضلاب شهري و آب آشاميدني در اين شهر شامل: لوله‌كشي، ساخت مخزن و تصفيه خانه فاضلاب با پيش‌بيني 252 ميليارد ريال اعتبار آغاز شد.

‌ممنوعيت تردد خودروهاي حمل زباله بدون روپوش‌

كرج---- خبرنگار اطلاعات: تردد خودروهاي حمل زباله بدون استفاده از روپوش حفاظتي در كلانشهر كرج ممنوع است.‌

به گزارش روابط عمومي شهرداري كرج، طرح رعايت اصول بهداشتي و استفاده از روپوش حفاظتي زباله به شهرداريهاي مناطق دهگانه كرج ابلاغ شده است.

براين اساس ناظران عالي و محلي شهرداريهاي كرج موظف هستند از تردد خودروهاي حمل زباله بدون استفاده از تورهاي روپوش حفاظتي در منطقه جلوگيري كنند در غيراينصورت مشمول جريمه خواهند شد.

روزانه بيش از يك هزار تن زباله در كلانشهر كرج توليد مي‌شود كه با خودروهاي سبك و سنگين به محل بازيافت زباله‌ها در انتقال مي‌يابد.پيش از اين به علت استفاده نكردن، اغلب خودروهاي حمل زباله از روپوش، بخشي از زباله‌ها حين انتقال به مركز بازيافت، در مسير پراكنده مي‌شد.

‌ نبود فضاي مناسب براي ساخت موزه مردم‌شناسي كرج‌

*فضاي اختصاص يافته به موزه مردم‌شناسي، براي ساخت اين موزه در كرج كافي نيست.‌

رئيس اداره ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي غرب استان تهران با اعلام اين خبر گفت: طبق مصوبه سفر رئيس جمهوري به كرج قرار شد كه موزه مردم‌شناسي اين شهرستان با كمك بخش خصوصي در حمام تاريخي مصباح ساخت شود، اما فضاي اين بناي تاريخي براي انجام چنين طرحي كافي نيست.

رحمان مخاطب، افزود: حمام مصباح در زمان قاجاريه ساخته شده و در سال 80 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

وي اظهار داشت: فرمانداري و شهرداري بايد فضاي مناسب يا زميني را براي راه‌اندازي موزه مردم‌شناسي در اختيار اداره ميراث فرهنگي قرار دهند كه تاكنون اين كار صورت نپذيرفته است.

وي همچنين از ساخت موزه جانورشناسي در كنار كاخ موزه سليمانيه خبر داد و گفت: اميد مي‌رود تا پايان امسال اين موزه براي بازديد عموم آماده شود.

بازسازي 290 هكتار از بافت فرسوده شهر كرج‌

* 290 هكتار از بافت فرسوده كلانشهر كرج با تدوين يك طرح در آينده نزديك احيا و بازسازي مي‌شود.‌

رئيس شوراي اسلامي شهر كرج افزود: كرج داراي 590 هكتار بافت فرسوده شهري است كه بيشتر اين بافت در مناطق قديمي شهر از جمله مظاهري، برغان، مصباح، حوالي ميدان شهدا و حصارك قرار دارد.‌

محمود دادگو اظهار داشت: شوراي اسلامي شهر كرج آماده است تا در صورت ارسال لوايح احياي بافتهاي فرسوده از سوي شهرداري، اين لوايح خارج از نوبت در صحن علني شورا بررسي شود.‌

اين مسئول خاطرنشان كرد: در اين راستا شورا و شهرداري كرج سياست‌هاي تشويقي لازم را از جمله در تجميع كاربريها و تراكم پيش‌بيني خواهند كرد.

برپايي نمايشگاه صنايع دستي در جاده چالوس‌

* نمايشگاه صنايع دستي شهرستان كرج در حاشيه جاده چالوس گشايش يافت.

20 آلاچيق براي نمايش آثار صنايع دستي هنرمندان كرج، شامل: گليم‌بافي، سوزن دوزي، نقش برجسته سفال، زيورآلات سنتي، تراش سنگهاي قيمتي، معرق، منبت‌كاري و مجسمه‌هاي سنگي برپا شده است.‌

اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كرج اين نمايشگاه را با هدف معرفي آثار هنرمندان اين شهرستان به مدت 45 روز داير كرده است.سه آلاچيق نيز در اين نمايشگاه به سفره‌خانه سنتي اختصاص يافته است.اين نمايشگاه هر روز از ساعت 9 تا 21 براي بازديد گردشگران در ابتداي كمربندي كرج نرسيده به تونل بيلقان و در مجموعه گردشگري توت درهك داير است.

بهره‌برداري از 3 طرح كشاورزي در مانه و سملقان‌

مانه و سملقان ---- خبرنگار اطلاعات: پروژه‌هاي كانال آبرساني گاوداري صنعتي و پرورش ماهي سردآبي با ظرفيت توليد 5/4 تن در سال همزمان با هفته جهاد كشاورزي در مانه و سملقان به بهره‌برداري رسيد.

همچنين مسئولان اين شهرستان از نمايشگاه ادوات كشاورزي كه در محل مديريت جهاد كشاورزي مانه و سملقان برپا شده بود ديدن كردند.

فرماندار مانه و سملقان نيز در نشستي با مسئولان شهرستان، با اشاره به هدر رفتن ميزان زيادي از آب رودخانه‌‌هاي دركش و شيرآباد، پيشگيري از اتلاف اين ميزان آب را براي امور كشاورزي منطقه بسيار مهم دانست.

علي‌اكبر جهاني گفت: بايد با آموزش كشاورزان و تهيه مقدمات تبديل كشاورزي از وضعيت سنتي به صنعتي، گامهاي اساسي در استفاده از توانمنديهاي شهرستان برداريم.

نصب 1000 دستگاه تلفن همگاني در لرستان‌

نورآباد لرستان ---- خبرنگار اطلاعات: مديركل مخابرات استان لرستان از نصب هزار دستگاه تلفن همگاني در سطح اين استان تا پايان سال جاري خبر داد.

مهندس چنگايي در جلسه بررسي مشكلات مخابرات نورآباد با اعلام اين خبر افزود: سياست كلي مخابرات نصب تلفن براي تمامي روستاهاي بالاي 20 خانوار است.وي همچنين در جهت رفع مشكل آنتن‌دهي تلفن همراه در شهرستان دلفان قول مساعد داد.

فرماندار نورآباد نيز با توجه به جمعيت اين شهرستان واگذاري تلفن ثابت را ناكافي دانست و افزود: بخش كاكاوند با 23 هزار نفر جمعيت به عنوان يكي از بزرگترين بخشهاي لرستان و روستاهاي ايتيوند و قسمتهايي از بخش مركزي شهرستان داراي مشكل در آنتن‌دهي تلفن همراه هستند.‌

وي همچنين بر لزوم نصب تلفن عمومي در روستاهاي پرجمعيت دلفان تاكيد كرد.

پخت نان بي‌كيفيت در لوشان‌

لوشان ----- خبرنگار اطلاعات: كيفيت نان در شهر لوشان اصلاً مرغوب نيست.

شماري از شهروندان شهر لوشان با مراجعه به نمايندگي روزنامه اطلاعات از نامرغوب بودن كيفيت نان در اين شهر گلايه كرده و خواستند اعتراض آنان از طريق مطبوعات به گوش مسئولان مربوطه برسد.

آنان همچنين از دونرخي بودن نان بربري با وزن مساوي گلايه و اظهار داشتند قيمت نان در يك نانوايي 500 ريال و در نانوايي ديگر 400 ريال است و متأسفانه اصلاً نظارت و كنترل صورت نمي‌گيرد و اگر هم كنترلي هست كسي توجه ندارد.‌




 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن