تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820078368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از كنترل شبانه تا اخراج از تيم‌ملي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: از كنترل شبانه تا اخراج از تيم‌ملي
مقايسه فوتباليست‌هاي بزرگ دنيا چه به لحاظ فني و چه به لحاظ شرايط اجتماعي، روحي، رواني و حتي بعضاً اخلاقي با فوتباليست‌هاي وطني كاملاً اشتباه است. بازيكنان بزرگ فوتبال دنيا در بهترين شرايط فني، اجتماعي، اقتصادي و معمولاً اخلاقي فوتبال بازي مي‌كنند.
نویسنده : فريدون حسن 
مقايسه فوتباليست‌هاي بزرگ دنيا چه به لحاظ فني و چه به لحاظ شرايط اجتماعي، روحي، رواني و حتي بعضاً اخلاقي با فوتباليست‌هاي وطني كاملاً اشتباه است. بازيكنان بزرگ فوتبال دنيا در بهترين شرايط فني، اجتماعي، اقتصادي و معمولاً اخلاقي فوتبال بازي مي‌كنند. آنها حرفه‌اي هستند، حرفه‌اي بازي وحرفه‌اي زندگي مي‌كنند و حرفه‌اي پول مي‌گيرند و نكته اصلي اينكه حرفه‌اي و درست آن را خرج مي‌كنند. درست برخلاف آنچه اين روزها بين فوتباليست‌هاي مثلاً حرفه‌اي ما ديده مي‌شود.
صرف‌نظر از برخوردهاي حرفه‌اي بازيكنان فوتبال و رعايت خطوط قرمزي كه براي آنها در طول دوران بازي و حرفه‌ايشان تعريف شده نبايد از نقش پررنگ مربيان بزرگ و مؤلف فوتبال دنيا در كنترل ستاره‌هاي جهان فوتبال نيز به سادگي گذشت.  بدون ترديد نقش كنترل و مراقبت بر رفتارهاي بازيكنان چه زماني كه در اختيار باشگاه هستند و چه ساعاتي كه در خارج از محيط تيم و فوتبال زندگي شخصي خود را سپري مي‌كنند غير قابل انكار است. اين مسئله هيچ ارتباطي با دخالت در امور شخصي بازيكنان نداشته و برخلاف آنچه در فوتبال ما جا افتاده كه نبايد در امور شخصي و زندگي خصوصي بازيكنان دخالت كرد اين مسئله تا زماني كه بازيكن پا به توپ و در اختيار باشگاه قرار دارد به شدت از سوي مربيان بزرگ و باشگاه‌هاي نامدار پيگيري مي‌شود. اينچنين است كه در فوتبال پرزرق و برق اروپا برخلاف فوتبال ايران به ندرت شاهد بروز بي‌اخلاقي، خودكشي، ايست قلبي و استعمال انواع و اقسام دخانيات و مواد مخدر، شب‌زنده‌داري و فساد هستيم و البته بايد توجه داشت كه حتي موارد معدود و محدود هم با شديدترين مجازات‌ روبه‌رو مي‌شود درست برخلاف آنچه در فوتبال ايران ديده مي‌شود.
   كنترل شبانه بارسايي‌ها
پپ گوارديولا بي‌شك موفق‌ترين سرمربي تاريخ فوتبال باشگاه بارسلون است؛ مردي كه در طول سال‌هاي حضورش در جمع كاتالان‌ها جام‌هاي زيادي به دست آورد، موفق بود و با افتخار از بارسا راهي يكي ديگر از تيم‌هاي بزرگ و پرافتخار اروپا يعني بايرن مونيخ شد. در سال‌هاي آخر حضور گوارديولا در بارسا يك خبر جنجال زيادي به راه انداخت و آن اين بود كه پپ بازيكنانش را رأس يك ساعت به خصوص از شب چك مي‌كند تا مطمئن شود آنها استراحت كافي مي‌كنند. اين مسئله البته به مذاق برخي ستارگان بارسا خوش نمي‌آمد و با واكنش‌هاي منفي ديگري هم روبه‌رو شد مثل اينكه رفتار او را بازيكنان شبيه رفتار يك فرمانده در پادگان توصيف كردند كه البته تأثيري در عملكرد گوارديولا نداشت و اين كنترل درست و به موقع را به خصوص زمان مسابقه‌هاي مهم بارسلون با دقت انجام مي‌داد.  اين كنترل تنها از اين جهت بود كه گوارديولا خوب آموخته بود كه بازيكن حرفه‌اي و در سطح اول فوتبال دنيا بايد استراحت كافي و به موقع داشته باشد و طبيعي است كه حضور در مجالس شبانه و خوردن و نوشيدن نابهنگام حتي مجازش چه تأثيري در عملكرد فني بازيكنان خواهد گذاشت چه رسد به اينكه غيرمجاز و مخل روح و روان نيز باشد.
   محدوديت براي جوان‌ترها
نام سر آلكس فرگوسن در تاريخ فوتبال دنيا مي‌درخشد، مربي بزرگ فوتبال منچستر يونايتد كه شياطين سرخ بعد از خداحافظي او با نيمكت مربيگري تاكنون نتوانسته‌اند جاي خالي‌اش را پر كنند. از نوع برخورد او با بازيكنان در زمان تمرين و حتي خارج از ميدان فوتبال زياد شنيده‌ايد و خوانده‌ايد. فرگوسن به هيچ بازيكني اجازه خارج شدن از حريم خود را نمي‌داد، حتي بزرگي چون ديويد بكام! اما يكي از اقداماتي كه فرگوسن در سال آخر خود در منچستر به عنوان سرمربي انجام داد بسيار جالب توجه بود.  شركت اتومبيل‌سازي شورولت به عنوان اسپانسر منچستر يونايتد آخرين مدل اتومبيل خود را به عنوان هديه به بازيكنان اين تيم هديه كرد. اولين اقدامي كه فرگوسن پس از شنيدن اين خبر انجام داد اين بود كه بازيكنان جوان منچستر حق استفاده از اين اتومبيل را ندارند.  اين اقدام فرگوسن تنها و تنها به اين خاطر بود كه از نظر او استفاده اين بازيكنان از چنين وسيله‌اي باعث اين شائبه در بين آنها مي‌شود كه بزرگ شده‌اند و مي‌توانند هر كاري دلشان خواست انجام دهند، در اين صورت او به عنوان سرمربي ديگر كنترلي روي آنها نخواهد داشت. چنين رفتاري را مقايسه كنيد با رفتارهاي فوتباليست‌هاي ايراني كه با پول‌هاي هنگفت و ميلياردي خود چگونه زندگي مي‌كنند و خود را ملزم به پاسخگويي به هيچ شخصي نمي‌دانند.
   محروميت از تيم‌ملي
كريم بنزما اين روزها براي رئال مادريد خوب گلزني مي‌كند و با كهكشاني‌ها سوداي قهرماني در اسپانيا و اروپا را در سر مي‌پروراند اما همين بازيكن از حضور در تيم‌ملي كشورش يعني فرانسه محروم است، چراكه آنها با متخلف و مفسد تعارف و رودربايستي ندارند و حكم را اجرا مي‌كنند حالا براي هركه مي‌خواهد باشد.  كريم بنزما متهم است به همراه برادرش از شخصي به نام متئو والبوئنا به خاطر در اختيار داشتن اطلاعات شخصي او باج‌خواهي مي‌كرده، همين اتهام كافي بود كه فدراسيون فوتبال فرانسه به رغم تمامي توانايي‌هاي فني و تكنيكي اين بازيكن به راحتي روي نام او در تيم‌ملي خط قرمز بكشد تا حسرت حضور در رقابت‌هاي يورو 2016 بر دل بنزما باقي بماند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن