تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815407098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای در خیابان‌های کاشان اجرا می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان:
طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای در خیابان‌های کاشان اجرا می‌شود

ترافیک نوروزی


شناسهٔ خبر: 3608743 - سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
استانها > اصفهان

اصفهان - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان گفت: طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای در چندین خیابان کاشان به اجرا در می‌آید. محمد مسعود چایچی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح کنترل مکانیزه پارک حاشیه‌ای در خیابان‌های پرترافیک شهری در راستای گره گشایی از ترافیک محورهای پرتردد مرکزی شهر به اجرا در می‌آید. وی توزیع عادلانه فضای حاشیه معابر برای توقف خودرو، دسترسی به اطلاعات صحیح، شفاف و قابل استناد پارک را حق شهروندان دانست و افزود: با توجه به اینکه استفاده از پارک حاشیه‌ای به عنوان پاركینگ حایز اهمیت است، باید با اتخاذ روش‌هایی از امكانات موجود به نحو مطلوب استفاده كرد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان با اشاره به اینکه اجرای گذشته این طرح در کشور بصورت غیر مکانیزه بود، تصریح کرد: در راستای تحقق شهر هوشمند و خدمات الکترونیک و همچنین رفاه حال شهروندان، اجرای این طرح در کاشان به صورت هوشمند و مکانیزه، در فاز اول در خیابان‌های شهید بهشتی و بابا افضل به اجرا درآمده است. وی دیگر مزیت های سیستم پارک حاشیه‌ای را آمارگیری و آنالیز دقیق داده ها برای پیشبرد مطالعات و پژوهش‌های ترافیكی برشمرد و گفت: از دیگر ویژگی‌های شناسه پرداخت الکترونیکی، اعمال قانون و محاسبه هزینه دقیق پارک توسط نرم افزارها و کاهش سطح مناقشات مالی و اجتماعی شهروندان است. چایچی سهولت در پرداخت عوارض پارک حاشیه‌ای از طریق تلفن همراه، پیامک، کارت‌های اعتباری و تحت وب، بهسازی ساختار کنترل و نظارت خودروهای پارک شده، مدیریت، نظارت و کنترل مالی عوامل اجرایی پارک حاشیه‌ای و سهولت در ثبت خودروها از دیگر مزیت های این طرح  دانست و بیان کرد: این طرح با نظارت شهرداری کاشان توسط شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان به عنوان پیمانکار به اجرا درآمده و پلیس راهور کاشان نیز، که یکی از رکن‌های اصلی اجرای این پروژه بوده، بر اجرای آن به صورت مستمر نظارت خواهد کرد.
 
وی با تاکید بر آغاز اجرای این طرح در خیابان‌های شهید بهشتی و بابا افضل از اول اردیبهشت ماه سال جاری، افزود: شهروندان با ثبت اطلاعات خودرو، ضمن دریافت شناسه پرداخت الکترونیک در سامانه جامع اطلاعاتی، آن را روی شیشه خودرو نصب می‌کنند. چایچی گفت: ماموران کنترل و نظارت نیز با استفاده از دستگاه‌های هوشمند دستی قادراند تا اطلاعاتی مثل مدت زمان پارک، اعتبار و هزینه کسرشده را به آنها بازگو کنند. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک و شورای اسلامی شهر کاشان و در راستای اجرای ماده ۱۵ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، طرح کنترل مکانیزه پارک حاشیه ای در دو خیابان شهر کاشان به اجرا درآمده است. وی با بیان اینکه طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای در چندین خیابان دیگر کاشان نیز به اجرا درخواهد آمد، تاکید کرد: این طرح به صورت آزمایشی و مشترک به همت شهرداری کاشان و شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان در دو خیابان محدوده مرکزی شهر، که بیشترین پارک خودرو و به تبع آن افزایش بار ترافیکی در آن اتفاق  می‌افتد، به اجرا درآمده و از طریق تبلیغات محیطی گسترده برای شهروندان تبیین می‌شود. چایچی اضافه کرد: در ماده ۷ طرح پارک حاشیه‌ای به استناد قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری‌ها مکلفند در معابر شهری پرترافیک، تجهیزات لازم را برای اخذ حق توقف فراهم آورند. معاون حمل و نقل و ترافیک ادامه داد: در تبصره ۲ این قانون آمده که ۱۰۰درصد درآمد حاصل از پرداخت حق توقف تا پایان هرسال توسط خزانه به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود تا برای احداث پارکینگ در همان شهر هزینه کنند. چایچی افزود: خودروهای دارای شناسه هنگامی که در محدوده طرح پارک می‌کنند تا نیم ساعت هیچ هزینه‌ای از اعتبارشان کسر نمی‌شود، اما پس از نیم ساعت بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر کاشان، از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت هزار تومان و از ساعت دوم به ازای هر ساعت ۳۰۰ تومان از اعتبار شناسه پرداخت الکترونیک آنها کسر می‌شود. وی هدف از اجرای این طرح را برقراری نظم و انضباط در آمد و شدها و بازکردن گره ترافیکی به خصوص در محورهای پرتردد مرکزی شهر ارزیابی کرده و گفت: شهرداری اهداف مادی از اجرای این طرح ندارد، اما برای کاهش تردد وسایل نقلیه شخصی، اجرای قانون و فرهنگ‌سازی برای کاهش بار ترافیکی شهر ناچاریم هزینه کنیم. چایچی بیان کرد: در شرایط پرازدحام فعلی خیابان‌های مرکزی کاشان، پارکینگ مغازه‌ها و پاساژها در حالی خالی است که فضای ترافیکی و عمومی خیابان به پارک خودرو‌های شخصی اختصاص می‌یابد، لذا با اجرای این طرح امیدواریم پارک خودروها در کنار خیابان‌های کم عرض محدوده مرکزی شهر کاهش چشم گیری یافته و عبور و مرورها آسان‌تر شود. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان گفت: در این سامانه عامل انسانی هیچ اراده و تاثیری بر هزینه‌های دریافتی نداشته و شهروندان می‌توانند برای ثبت نام با همراه داشتن کارت خودرو و بیمه نامه شخص ثالث به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا وب سایت www.c-pay.ir مراجعه  کنند.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن